- Geliştirme, tasarım ve mühendislik süreçlerinde Ford Otosan imzası taşıyan yeni E-Tourneo Courier, Ford’un 2035 yılına kadar Avrupa’daki tüm araç satışlarında sıfır emisyona ulaşma ve tam elektrikli portföye sahip olma hedefinde önemli bir kilometre taşını işaret ediyor.
- SUV’den ilham alan çarpıcı görünümüyle öne çıkan kompakt, beş koltuklu ve çok amaçlı E-Tourneo Courier, sıfırdan yaratılan tam elektrikli tasarımıyla maksimum iç hacim ve kullanışlılık sunuyor.
- E-Tourneo Courier, Ford Pass deneyimi ile bağlanabilirliği, gelişmiş dijital özellikleri ve kablosuz güncellemeleri ile elektrikli araç deneyimini farklı bir boyuta taşıyor.
- Tourneo Courier ilk olarak 2023 son çeyrekte benzinli manuel & otomatik modelleriyle pazara sunulurken, 100% elektrikli E-Tourneo Courier, 2024 yılının ikinci yarısından itibaren Ford Otosan’ın Romanya’daki Craiova fabrikasında üretilecek ve 2024 sonunda satışa sunulacak.
Ford, otomotiv dünyasının geleceğine öncülük eden ‘Geleceği Bugünden Yaşa’ vizyonu kapsamında Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirilen yeni, tam elektrikli E-Tourneo Courier’i tanıttı.
SUV’den ilham alan farklı tasarımıyla öne çıkan ve macera için tasarlanan çok amaçlı Tourneo Courier, aynı zamanda tarzıyla ve beş koltuğuyla yolculara geniş alan sunuyor.
Ford’un çok yönlü Tourneo ailesinin elektrikli araç sahibi olmayı daha çekici ve erişilebilir hale getirmek amacıyla kapsamlı dijital deneyimler ve bağlantılı özelliklerle sunulan en yeni üyesi, gücünü rafine bir tam elektrikli aktarma organından alıyor. Pratik uzaktan yazılım güncellemeleri (OTA) de aracın kullanıcı deneyimini bağlanabilirlik teknolojileri ile daha da geliştirmeye imkân veriyor.
Ford CEO’su Jim Farley, “E-Tourneo Courier gibi heyecan verici yeni araçlar Ford’un Avrupa’daki geleceği. Elektrikli, eğlenceli ve macera ihtiyacından besleniyor. Yeni tam elektrikli çok amaçlı aracımız, müşterilerimiz için bağlantılı, vazgeçilmez araçlar sunmak üzere yaptığımız küresel yatırımın en son göstergesi” dedi.
E-Tourneo Courier, Ford’un 2024 yılına kadar Avrupa’da sunmayı taahhüt ettiği on tam elektrikli modelden biri. 2035’te tüm araç satışlarında net sıfır emisyonu hedefleyen Ford bu kapsamda 2026 yılı sonuna kadar 2 milyondan fazla tam elektrikli aracı kullanıcılarla buluşturmak üzere küresel çapta 50 milyar dolar yatırım yapıyor.
Macera için tasarlandı
Geniş ve işlevsel bir araç yaratmak için geliştirilen E-Tourneo Courier, dinamik ve kompakt bir tasarıma sahip. Dış tasarımda kısa burun ve sade çizgiler görsel genişlik hissini ve sağlamlığı güçlendirirken, Ford’un imzası olan krom elmas ızgara ile elektrikli araçlara özgü uçtan uca farlar aracın fütüristik görünümünü tamamlıyor.
Tam elektrikli ve çok amaçlı E-Tourneo Courier, beş kişiyi ve bagajlarını konforlu bir şekilde taşıyacak şekilde geliştirildi. 60-40 oranında bölünmüş arka koltuk ve mevcut Tourneo Courier’den yüzde 44 daha büyük olan bagaj alanı pratikliği bir üst seviyeye taşıyor. Kullanıcılar ayrıca geliştirilmiş omuz ve baş mesafesinin yanı sıra yapılandırılabilir orta konsol, gizli bagaj bölmesi ve 44 litrelik bagaj dahil olmak üzere bir dizi kullanışlı saklama alanı seçeneğinden de yararlanıyor.
Araç içi dijital deneyimler ise, tam dijital gösterge paneli ile 12 inçlik geniş dokunmatik ekran aracılığıyla kontrol edilen SYNC 4 bilgi-eğlence sistemini kapsayan ‘digiboard’ gösterge paneli çevresinde toplanıyor. Tam bağlantılı kabin, kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay entegrasyonunun yanı sıra hareket halindeyken bağlantıda kalmayı sağlamak üzere bir telefon şarj pedi5 sunuyor. Kablosuz yazılım güncellemeleri, servise gitmeyi gerektirmeden zaman içinde işlevselliği artırmak üzere planlanabiliyor.
E-Tourneo Courier; kontrast tavan rengi, çamurluk kemeri çıtaları ve tavan barları gibi bir dizi şık seri seçeneğiyle sunuluyor.
Tam elektrikli yeni sürüş deneyimi
E-Tourneo Courier’in 100 kW (136 PS) gücündeki e-motoru, akıcı ve tam elektrikli yolculuk deneyimi vadederken, seçilebilir tek pedallı sürüş modu bu deneyimi daha da geliştiriyor . Sınıfının en kapsamlı gelişmiş sürücü destek sistemleri paketi ise günlük sürüş ve uzun yol seyahatlerini keyifli hale getiriyor. Sürücüler ayrıca Normal, Eko ve Kaygan sürüş modlarından birini seçebiliyor.
E-Tourneo Courier, AC’de 11kW ve DC’de 100 kW olmak üzere iki farklı şarj seçeneğiyle sunuluyor. Ford’un uçtan uca tasarladığı evde şarj çözümü, kullanışlı şarj uygulaması ve geceleri daha uygun elektrik tarifesinden yararlanmak üzere geliştirilen zamanlama özelliği ile şarj yönetimini kullanıcılar için daha kolay hale getiriyor.AC şarj özelliğiyle 5,7 saatte yüzde 10-100 arası şarj sağlanıyor. Halka açık şarj cihazlarını içeren E-Tourneo Courier’in DC hızlı şarj özelliğiyle kullanıcılar araçlarını sadece 10 dakikada şarj edebiliyor ve 87 km menzil ekleyebiliyor, ayrıca evden uzakta hızlı bir şarja ihtiyaç duyduklarında 35 dakikadan kısa sürede yüzde 10-80 arasında şarj sağlayabiliyorlar.
Resmi olarak onaylanan sürüş menzili satış tarihine yakın bir tarihte yayınlanacaktır. Yayınlanan menzil (WLTP’ye göre amaçlanan hedef değer), mevcut seriye ve akü konfigürasyonuna bağlı olarak tam şarjlı bir batarya ile elde edilebilir. Gerçek menzil; hava koşulları, sürüş davranışları, rota profili, aracın durumu, lityum iyon bataryanın yaşı ve durumu gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir.
Resmi olarak onaylanan yakıt verimliliği ve CO2 emisyonu rakamları satış tarihi yaklaştıkça yayınlanacaktır. Beyan edilen yakıt/enerji tüketimleri, CO2 emisyonları ve elektrikli sürüş menzili, Avrupa Konseyi (EC) 715/2007 ve (AB) 2017/1151 (son değişiklik tarihi) yönetmeliklerinin teknik gerekliliklerine ve spesifikasyonlarına göre belirlenmiştir. Uygulanan standart test prosedürleri, farklı araç tipleri ve farklı üreticiler arasında karşılaştırma yapılmasını mümkün kılar.
Kargo ve yük kapasitesi ağırlık ve ağırlık dağılımı ile sınırlıdır.
Dikkatiniz dağınıkken veya el cihazları kullanırken araç kullanmayın. Sesle çalışan sistemleri mümkün olduğunda kullanın. Araç vitesteyken bazı özellikler kilitlenebilir. Tüm özellikler tüm telefonlarla uyumlu değildir.
Etkin veri servisi ve uyumlu yazılımı olan telefon gerektirir. SYNC 4 kullanımdayken üçüncü parti ürünlerini kontrol etmez. Üçüncü taraflar, ilgili işlevselliklerinden tek başına sorumludur.
Mevcut Qi kablosuz şarj, tüm cep telefonlarıyla uyumlu olmayabilir.
Tek Pedallı Sürüş ekstra bir sürüş yardımcısıdır. Sürücünün dikkatinin ve muhakemesinin ya da frene basma ihtiyacının yerini almaz. Ayrıntılar ve sınırlamalar için Kullanıcı El Kitabına bakın.
Sürücü destek özellikleri tamamlayıcıdır ve sürücünün dikkatinin, yargısının ve aracı kontrol etme ihtiyacının yerini almaz. Güvenli sürüşün yerini tutmaz. Ayrıntılar ve sınırlamalar için kullanım kılavuzuna bakın.
Üretici bilgisayar mühendisliği simülasyonlarına dayalı şarj süresi. Batarya tam kapasiteye ulaştıkça şarj hızı düşer. Sonuçlarınız, en yüksek şarj sürelerine ve bataryanın şarj durumuna göre değişiklik gösterebilir.