Hibrit C-HR makyajlandı. Ufak tefek değişikliklere uğrayan otomobilin direksiyonundayız…

Artılar: Teknoloji, düşük tüketim, sıra dışı tasarım

Eksiler: Arka koltuklar klostrofobik, cvt şanzıman 

Toyota C-HR makyajlandı. Araç ülkemizde; Flame, Passion ve Passion X-Pack versiyonlarıyla satılıyor. Bakalım neler değişmiş! Direksiyona geçiyoruz.

Tasarım

Toyota C-HR, ilk tanıtıldığında fark yaratan çizgilerini koruyarak ufak tefek değişikliğe uğramış. Ön tarafta Toyota’nın Under Priority ve Keen Look tasarım dilini temsil eden Toyota C-HR, yumuşak dokunuşlarla birlikte daha dinamik bir yüze sahip olurken yeniden tasarlanan gündüz yanan farlar ve sinyal lambaları farların üst tarafına konumlandırılarak modelin sportif görünümüne katkıda bulunulmuş. Ayrıca Premium LED sinyal lambası özelliğinin eklendiğini de söyleyelim. Ön sis farları ise tamponun dış tarafına yerleştirildi ve hava girişleri aracın güçlü duruşunu destekleyecek şekilde genişletildi. Arka stop lambalarında da Premium LED teknolojisine yer verilerek, Toyota C-HR daha çekici bir dış tasarıma sahip olacak şekilde yeniden tasarlanmış. Ayrıca yeni sıralı LED sinyal lambası arka stop lambalarına eklenmiş. Yeni jant tasarımlarına ve Buzul Metalik Gri, Egzotik Kırmızı ve Turuncu Metalik renkleri olmak üzere üç farklı yeni gövde rengine sahip olan yenilenen Toyota C-HR, ayrıca kişiselleştirme seçeneği olarak sunulan siyah tavan opsiyonuyla iki renkli dış tasarım da sunuyor.

İç mekan

Kesinlikle teknolojik bir kabinle karşı karşıyayız. Kalite hissi gayet iyi. Ama biraz fazla mı siyah sanki! Ön taraf geniş ama arkada oturan yolcular biraz klostrofobik hissedebilir… Toyota C-HR’ın kabini görsel ve dokunsal olarak daha kaliteli bir hale getirilmiş ve Akıllı Telefon Entegrasyonu (Apple CarPlay ve Android Auto bağlantı sistemleri) da kullanılmış. Böylece aracın multimedya sistemine birçok akıllı telefon modeli ile kolayca bağlantı kurulabiliyor. Ekran kalitesi fena değil, en iyisi mi? Bizce değil… Alman rakiplerinde daha iyi ekranlar var… Dokunmatik multimedya ekran, ses ayarlama butonu gibi fiziksel düğmelerle destekleniyor ve bu sayede sürüş esnasında da daha sezgisel bir kullanım sunuyor.

Araç içindeki birçok düğme, dış tasarımdaki elmas motifleri yansıtacak şekilde üretilirken, aynı motifleri; kapı panellerinde, tavan döşemelerinde, JBL hoparlör kapaklarında ve tweeter şekillerinde ve hatta analog göstergelerdeki iğnelerde de görmek mümkün. Makyajlı Toyota C-HR’a ayrıca elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğu ve ön yolcu koltuğuna da yükseklik ayarı özelliği eklendi. Toyota C-HR, aynı zamanda araç içi eğlence sistemlerinde en yüksek kaliteyi tercih eden müşterilere de hitap ediyor. Kullanıcılar 8 kanallı, 800-Watt stereo amfi ve dokuz hoparlöre sahip konser kalitesinde JBL Premium Ses Sistemini de tercih edebiliyorlar.

Son olarak, Toyota C-HR’a eklenen özelliklerden biri olan “Welcome Light” ile sürücüyü yere yansıyan Toyota C-HR logosu karşılıyor.

Motor

Toyota C-HR motor seçenekleriyle de segmentinde fark yaratıyor… C-HR, 122 HP güç üreten 1.8 lt hibrit ve 1.2 litre turbo benzinli motor seçenekleriyle sunuluyor. Test aracımız 1.8 lt hibrit motor daha hafif ve daha güçlü bir lityum iyon bataryaya sahip. Bu sayede elektrikli performansı daha verimli hale getirilirken, daha doğal bir sürüş sağlayan 1.8 lt hibrit sistemi, sadece 86 g/km emisyon değerine ve 3.8 lt/100 km tüketim değerine sahip.

Sürüş Özellikleri

Otomobilin direksiyonuna geçip START butonuna bastığınızda çıt ses yok! Araç önce elektrikli motoruyla çalışıyor. Belli bir hızda sadece elektrik motoru devrede… Hibrit motor seçeneği ile birlikte sunulan ve TFT ekranında yer alan Zaman Bazlı Elektrikli Kullanım Oranı göstergesi, hibrit sürüş keyfini artırıyor. Bu özellik sayesinde yapılan yolculukların yüzde olarak ne kadarında elektrikli motorun devrede olduğu rahatça görülebiliyor. Hibrit versiyonda elektronik kontrollü sürekli değişken şanzıman (e-CVT) kullanılmış. Bu şanzıman özellikle şehir içinde mükemmel iş görüyor ama yüksek hız istediğinizde uzun yolda yokuşlarda aynı oranda başarılı olduğunu söyleyemeyiz.

Toyota C-HR, yüksek gövde sertliğine ve alçak ağırlık merkezine sahip GA-C platformuyla birlikte dinamik bir sürüş sunuyor. Buna ek olarak, yapılan güncellemelerle birlikte kabin gürültüsü daha da azaltıldığını söyleyelim. Toyota C-HR, TNGA mimarisiyle birlikte en yüksek standartlara sahip aktif ve pasif güvenlik özelliklerini sunuyor. Toyota’nın yeni platformu ve araç tasarımı, dünyanın önde gelen bağımsız çarpışma testi programlarını karşılayacak şekilde geliştirildi. Aynı zamanda Toyota Safety Sense sistemi de güvenlik performansının daha ileriye taşınmasını sağlıyor.

Toyota Safety Sense, yeni Toyota-CHR ürün gamında standart olarak sunuluyor. Toyota Safety Sense sisteminde, Yaya Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem, Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Şerit Takip Sistemi (Direksiyon Uyarısı İle) ve Otomatik Yanan Uzun Farlar bulunuyor. Yeni Toyota C-HR Toyota Safety Sense özelliklerine ek olarak gelen, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Sürüşe Duyarlı Adaptif Ön Farlar, Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi (Fren Destekli), Fren Destekli Akıllı Ön ve Arka Park Sensörleri ve Diz Hava Yastığı özellikleriyle artık daha da güvenli bir seviyeye geliyor.

KARAR: Toyota C-HR Hybrid, fosil yakıtlara elveda diyeceğimiz gelecek yıllar için bir ön gösterim adeta… Şehirde sessiz, farklı tasarımıyla sıradanlıktan uzak bir otomobil.

TOYOTA C-HR Hybrid 4×2 Passion X-Pack e-CVT

Motor 1.8 litre, 4 silindirli, benzinli

Güç 98 HP @ 5200 d/d

Tork 142 Nm @ 3600 d/d

Elektrikli Motor 53 KW – 163 Nm tork

Aktarma e-cvt otomatik, önden çekişli

0-100 kms 11.0 sn

Maksimum hız 170 km/s

Yakıt tüketim (Ort.) 3.8 lt100 km

Ağırlık 1495 kg

Fiyat 239.700 TL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir