Yenilenen Ford Ranger her haliyle şehir hayatına daha uyumlu hale gelmiş.

Kapsamlı bir makyaj operasyonunun ardında karşımıza çıkan Ranger daha sessiz, daha sivil ve daha ekonomik olmayı başarmış. Dışarıda ve içeride iyileştirmeler yapılan kamyonetin fark yaratan yenilikleriyse karoserinin altında yer alıyor.

Dışarıdan başlayacak olursak yenilikler ülkemizde baz versiyon olan XLT’de sadece öndeki yeni ızgara tasarımı gözümüze çarpıyor. Bir üst donanım olan Wildtrak seviyesinde değişim birazcık daha belirgin. Yine aynı şekilde yeni ön ızgara karşımıza çıkarken sis farlarının hem konumları, hem de tasarımları değiştirilmiş. Buna ek olarak da halojen farlar nihayet yerlerini Bi-Xenon farlara bırakmış. Yeni EcoBlue motorun çift turbo beslemeli 213 hp’lik versiyonu kaputunun altında bulunduğu için yan tarafta eskiden “3.2” ibaresi bulunan kısma bu kez “Bi-Turbo” ibareleri eklenmiş.

İçeriye geçtiğimizde bilgi ve eğlence sisteminin Sync 2’den Sync 3’e terfi ettiğini görüyoruz. Yeni otomatik şanzımanla birlikte vites kolu da değişen Ranger’ın manuel vites kontrolleri vites kolunun üzerinde kenara alınmış. Açıkçası eski geleneksel D konumundan sola çekip ileri-geri vites atma durumu daha kullanışlıydı. Wildtrak özelinde baktığımızdaysa yeni döşeme ve koltukların eklendiğini görüyoruz.

Teknolojik olarak baktığımızda Yeni Ford Ranger sınıfında Yaya Algılama Özelliğine Sahip ‘Çarpışma Önleme Yardımcısı’ ve ‘Akıllı Hız Sistemleri (ISA)’ sunan ilk model olma özelliğine sahip. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sisteminin de kullanıldığı Ranger’da aynı zamanda kendi kendine park etmesini sağlayan Gelişmiş Otomatik Park Sistemi de bulunuyor.

Sürüşe başladığımızda Wildtrak versiyonunu kullandığımız Ranger’ın off road sürüşünde eskiye kıyasla çok daha sessiz, özellikle arka koltuklarda daha az sarsıcı ve konforlu olduğuna şahit olduk. Ford cephesinden bununla ilgili bir değişiklik yapıldığına dair bir bilgi verilmemiş olsa da Ranger Wildtrack’in özellikle arka yolcuları için konforun fark edilecek şekilde artmış olması dikkatimizi çekti.

Bu sessizliğin sebeplerinden biri de 3.2 litrelik beş silindirli motorun yerini Transit’ten de tanıdığımız 2.0 litrelik dört silindirli EcoBlue motora bırakmış olması. Hacim olarak selefinin ciddi anlamda gerisinde kalan yeni çift turbo beslemeli motor buna rağmen 213 hp gücüyle eski beş silindirlinin 13 hp önüne çıkıyor. 500 Nm’lik torku da 30 Nm daha yüksek. Wildtrack’in altındaki versiyonlardaysa 170 hp ve 480 Nm üreten tek turbo beslemeli EcoBlue turbodizel ünitelere yer verilmiş.

Daha yüksek performans haricinde azalan hacim, Ranger Wildtrak sahiplerinin yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi’nden tam 9603 TL tasarruf etmelerini sağlıyor. XLT donanımlı Ranger’da da aynı 2 litrelik motorun 170 hp üreten tek turbolu versiyonu kullanılmış. Mustang ve ABD’deki F-150 kamyonetlerde de kullanılan 10 ileri şanzıman sayesinde Ranger Wildtrak’in yakıt tüketimi 100 kilometrede 7.8 litre olarak belirtilmiş.

Bir de kısa da olsa merakla beklenen Raptor modelini de off road parkurunda deneyimleme fırsatımız oldu. Özellikle uzaktan bakıldığında normal bir Ranger’dan çok daha sert görünen Raptor modeli hem dikkat çekmeyi başarıyor hem de bu görüntüyü performansa da dönüştürebiliyor. Fox Racing imzalı süspansiyonları başta olmak üzere yürüyen aksamdaki pek çok mekanik farklılıkları sayesinde daha agresif ve arazide daha yetenekli olmakla kalmıyor, aynı zamanda yol üzerinde daha fazla konfor sunuyor. Üzerinde gelen BF Goodrich marka arazi lastikleri asfalt için fazla gürültücü olmamakla birlikte yol dışında da görevini başarıyla yerine getiriyor.

Kaputunun altında Wildtrack’le aynı 2.0 litrelik motoru paylaşan Ranger Raptor, daha kısa diferansiyel dişlisi oranı ve ek modifikasyonları sayesinde asfalt üzerinde biraz daha yavaş kalıyor ve çok az bir farkla da olsa daha fazla yakıt tüketiyor. Ama kesinlikle Ranger ailesinde favorimiz olmayı başarıyor.

Teknik Veriler

Ford Ranger Wildtrack

Motor: 1996 cc, 4 silindirli 16V, turbodizel

Güç: 213 HP @3750 d/d

Tork: 500 Nm @1750-2500 d/d

Aktarma: 10 ileri otomatik, dört tekerlekten çekiş

0-100 km/s: 9 sn

Maksimum Hız: 180 km/s

Yakıt Tüketimi (Ort.): 7.8 lt/100 km

Fiyat: 288.400 TL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir