Citroen C4

Citroen, yeni C4 modelini kompakt bir hatchback olarak lanse etti. Bakalım yepyeni C4 neler vaat ediyor…

Artılar: Motor, şanzıman, geniş ve ferah iç mekan, konforlu sürüş

Eksiler: Viraj performansı, gösterge tablosu

Sahip olduğu özgün tasarımı, yeni teknolojik özellikleri ve üst seviye konforuyla dikkatleri çeken C4, Citroen’in 10. nesil kompakt hatchback modeli olarak yollara çıktı. Direksiyondayım…

Tasarım

Yerden yüksek tasarımıyla modern ve güçlü bir duruş sergileyen yeni C4, SUV sınıfına özgü tasarım öğelerini bir hatchback otomobilin karakteriyle harmanlamış. C4, SUV standartlarına uygun yüksek sürüş pozisyonu ve geniş tekerlek çapı, güçlü hatları, enerjik görünümü, aerodinamik silueti, zengin kişiselleştirme seçenekleri ve iddialı teknolojik detaylarıyla dikkat çekiyor.

Büyük tekerlekler, heybetli ve kaslı detaylar kadar gövde etrafını 360 derece dönen koruyucu kaplamalar sayesinde yeni C4, güçlü ve aynı zamanda sağlam bir otomobil hissi uyandırıyor. Yüksek ve yatay konumlu motor kaputu yeni C4’ün güçlü görünümüne katkıda bulunuyor. Mat siyah alt eklentiye sahip ön tampon küçük darbelere karşı dayanıklılık sağlıyor. Otomobilin özgün tavan çizgisi ve eğimli arka camla birlikte fiziksel olarak gövdeyle bütünleşen tavan spoyleri otomobilin aerodinamik üstünlüğüne vurgu yapıyor.

Bagaj kapağının açılmasıyla oluşan geniş yükleme ağzı 380 litrelik bir bagaja erişim sağlıyor. Eğimli arka cam, dik bagaj kapağı ve spoyleriyle arka kısım ise 2004 yılında tanıtılan C4 Coupé’nin tasarımından esintiler taşıyor. Parlak siyah bir şeritle birbirine bağlanan aydınlatma birimleriyle yeni C4 V şeklindeki LED stop tasarımıyla ön tarafın tasarım dilini devam ettiriyor.

İç mekan

Yeni Citroen C4 iç mekandaki yüksek kalite algısı ve modern yapısıyla da rakiplerinden ayrılıyor. Sürücüleri karşılayan modern konsol tasarımı, kenarları yumuşatılmış zarif kapı panelleri, zengin saklama alanları, yumuşak ve esnek malzemeler Citroen Advanced Comfort programının yansıması olarak dikkat çekiyor. Yatay konumlandırılan geniş ön konsol yolculara genişlik ve ferahlık hissi verirken; konsol sehpası, Citroen Akıllı Tablet Desteği ve akıllı telefon saklama alanı gibi zekice uygulanan tasarım çözümleri kullanışlılığı destekliyor. Yeni C4’ün çerçevesiz HD dijital gösterge paneli Citroen marka kimliğine uygun grafiklerle okunaklı bir yapı sunuyor. Ama ben bu gösterge tablosunu beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Orta konsolun en üst noktasında son derece ince ve çerçevesiz 10 inçlik bir dokunmatik ekran bulunuyor. Söz konusu ekran araç kontrollerinin merkezini oluşturuyor. Ekran yansıtma özelliğiyle bu modern dokunmatik ekran, uyumlu akıllı telefonun ekranını aktarmak veya yansıtmak için kullanılabiliyor. İklimlendirme sistemine ait kumanda paneli ise büyük boy düğmeleriyle ergonomik bir kullanım sunuyor.

Aydınlık bir kabin içi sunabilen Yeni Citroen C4, toplam 4.35 m²’lik bir cam alan sunarken, elektrikli açılır panoramik cam tavanıyla da ferah yolculukları arka koltuklar için bile garanti ediyor. Arka koltuklarda sunulan 198 mm’lik diz mesafesi ise sınıfının en iyi değeri olarak ön plana çıkıyor.

Motor

İşte C4’ün en iddialı olduğu konulardan biri… 1.5 litrelik efsane dizel motoru. PSA Grubundan uzun süredir tanıdığımız bu motor hem tutumlu hem de gayet yeterli çekişi sunuyor. Citroen C4’ün tek dizel motor seçeneğini ise yine Euro 6d normunu karşılayan 1.5 BlueHDi 130 HP motor temsil ederken, kendini kanıtlamış bu motor EAT8 otomatik şanzımanla kombinlenmiş. C4’te sunulan 8 ileri otomatik şanzımanlı versiyonlarında kullanıcılara sunulan e-Toogle, geri vites boş veya ileri vitesin kolayca seçilebilmesi için 3 konumlu (R, N ve D) yapısıyla öne çıkıyor. Bunun dışında, park konumuna geçmek için P ve manuel moda geçmek için M olmak üzere iki adet kısa yol düğmesi de bulunuyor. Vites konsolunda ise elektrikli el freni kumandası ile Eko, Normal ve Spor olmak üzere sürüş modu seçim paneli yer alıyor. C4 ülkemizde ayrıca 1.2 litre benzinli motor ile de satın alınabiliyor.

Sürüş Özellikleri

C4’ün sürüş konforu, sürücü ve beraberindeki yolcuları gerek süspansiyon gerekse de gürültü konforu bakımından dış dünyadan izole ederek bir koza etkisi yaratıyor. Yumuşak yapılı olmanın sıkıntısı bazı virajlarda kendini gösterebiliyor. Yeni C4, standart olarak Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemi süspansiyon ile yollarda… C5 Aircross SUV modellerinde de kullanılan süspansiyon sistemi yüksek sürüş konforluyla “uçan halı etkisi” sunuyor. Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon sisteminde, geleneksel sistemlerden farklı olarak her iki tarafa biri sönümleme ve diğeri geri basma olmak üzere iki hidrolik stoper bulunuyor. Süspansiyon böylece uygulanan gerilimlere bağlı olarak iki aşamada çalışıyor. Hafif sönümleme ve geri basma durumlarında yay ve amortisör, hidrolik stoperlerden yardım almadan dikey hareketleri kontrol ediyor. Söz konusu stoperlerin sağlamış olduğu esneklik sayesinde otomobilde bozuk zeminde süzülme hissi veren uçan halı etkisi yaratılıyor. Çok daha yoğun çalışma ortamlarında ise yay ve amortisör sarsıntıyı hafifletmek üzere hidrolik sönümleme ve geri basma stoperiyle birlikte çalışıyor. Enerjiyi emen ancak bir kısmını geri basan geleneksel mekanik stoperin aksine, hidrolik stoper bu enerjiyi emerek dağıtıyor. Böylece sistem sekme yapmıyor.

Yeni C4, yeni nesil Citroen modellerinde olduğu gibi sürüş güvenliğini ve sürüş konforunu arttıran 16 adet yeni nesil sürüş destek sistemiyle de donatılıyor. Tüm bu sistemler otonom sürüşe giden yolda önemli bir adımı oluşturuyor. Acil Durum Fren Sistemi, Çarpışma Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Aktif Şerit Takip Sistemi, Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Otoyol Sürücü Destek Sistemi, Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi, Trafik İşareti ve Hız Levhası Tanıma Sistemi gibi sürüş destek sistemleri sürüş güvenliğini destekliyor. Uzun Far Asistanı, Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma, Renkli Head-Up Display, Elektrikli El Freni, Arka Kamera ve 180 Derece Geri Görüş, Yokuş Kalkış Desteği ve Viraj Aydınlatma Sistemi gibi elektronik sistemler ise daha konforlu bir sürüş sağlıyor.

KARAR: Citroen C4 konfor odaklı sürüşü ile beğenimi kazandı. Otomobil sessiz ve sakin. Az yakıyor ve performans konusunda da kullanıcısını üzmüyor. Koltukları çok rahat, bolca eşya gözü var. Donanım listesi zengin ve farklı tasarımıyla da yollarda rakiplerinden ayrışıyor.

Teknik Veriler

Citroen C4 1.5 BlueHDi 130 HP – EAT8 Shine Bold

Motor 1.5 litre, 4 silindirli, turbo dizel 

Güç 130 HP @ 3750 d/d

Tork 300 Nm @ 1750 d/dk

Aktarma EAT 8 tam otomatik, önden çekişli

0-100 kms 10.6 sn

Maksimum hız 206 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  3.8 lt 100 km

Ağırlık 1314 kg

Bagaj Hacmi 380 litre

Yakıt Depo hacmi: 50 lt

Fiyat 392.000 TL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir