Honda’nın büyüyen sedan ailesinin yeni üyesi Honda City ile beraberim…

Eksiler: Malzeme kalitesi daha iyi olabilirdi, B sedan sınıfında hala aranan dizel seçeneği yok

Honda City, yakıt verimliliği ile ön plana çıkan 1.5 litre i-VTEC motoru ve sürüş konforu vaat eden CVT şanzımanı ile B Sedan segmentine iddialı bir giriş yaptı. Hem şehir içi hem şehir dışı yollarda keyifli bir sürüş konforu sunan City; ferah iç mekanı, fonksiyonel kullanım alanları ve kabin içi dizaynı ile de dikkat çekiyor. Yeni City, 16 inç alaşım jantları ve LED farları ile modern ve güçlü bir tasarım sunarken; 8 inç multimedya ekranı, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekleyen bilgi-eğlence sistemi, anahtarsız giriş-çalıştırma düğmesi ve 519 litrelik geniş bagaj hacmi ile kullanıcılar için akıllı bir seçim olabilir. Üstelik otomobil geniş aileler için bile yeterli bir iç mekan genişliği sunuyor. Honda City; Platin Beyaz, Yakut Kırmızı, Altın Kahverengi ve Meteor Gri olmak üzere dört farklı gövde rengi ile satılıyor.

Tasarım
Honda City hem sportif hem de şık tasarım detaylarına sahip. Biraz küçük ve dar Civic diyebiliriz aslında… Sportif ve dinamik bir görünüm sunan City’nin genel tasarımını DRL (Gündüz Sürüş Farı) ve otomobilin genişlik algısını artıran LED teknolojisine sahip stop lambaları gibi en ileri teknolojilerin kullanımı tamamlıyor. Tasarımcılar tarafından gövde oranları yeniden yorumlanan City’de önden arkaya doğru karakter çizgisi A sütunun alt noktasından arkaya kadar uzanıyor ve böylece yandan bakıldığında normalde olduğundan daha uzun görünüyor. Görüş açılarını daha da iyileştirmek için aynalar kapı sacına monte edilirken; uzun burun tasarımına ek olarak daha alçak ve uzun tasarlanan bagaj da otomobilin modern tasarımına katkı sağlıyor.
Honda’nın üst sınıf sedan modeli Accord ve Civic’te de kullanılan ön ızgara tasarımı yeni City’ye güçlü ve modern bir görünüm kazandırmış. Halojen veya LED olmak üzere iki farklı versiyona sahip olan ön farlar entegre DRL (Gündüz Sürüş Farları) ile markanın güncel tasarım dilini yansıtıyor. Deniz kabuğu tasarımına sahip LED ön farlar altı adedi kısa ve üç adedi ise uzun far olmak üzere birçok hücreden oluşuyor. Modern ve teknolojik tasarıma sahip DRL farlar tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor. LED arka stoplar tüm versiyonlarda standart olarak yer alıyor. Donanım versiyonuna bağlı olarak farklı jant seçenekleri bulunan City’de modelin karakterini ve görünümünü tamamlayan sportif tasarımlı çok kollu 16 inçlik alaşım jant seçenekleri ile aerodinamik verimlilik sunuluyor.


İç mekan
Yeni City’de, 10’uncu nesil Civic’e göre 20 mm daha geniş arka yolcu diz mesafesi oldukça ferah bir iç mekan sunmakla kalmıyor ayrıca arka koltuk yolcularına ileri düzey bir görüş alanı da sunuyor. Yeni Honda City’de yan aynalar kapı paneline konumlandırıldı. Böylece daha geniş bir görüş açısı sağlamak ve özellikle dönüşlerde yayaların daha rahat görülmesi için ön direk ile kapı aynası arasında net bir boşluk oluşturuldu. Genel iç mekan konseptine hakim olan ferahlık ve aydınlık yaklaşımı konsol tasarımında da sürdürülürken; yalın tasarımıyla ön konsol kabin içindeki ferahlık yaklaşımını destekliyor. Konsolda kullanılan malzemeler ne yazık ki fazla iddialı değil ki bu zaten bu segment için beklenen bir durum. City’de iç mekanda dikkat çeken ve kullanımı kolay gösterge paneli, kullanıcıya tüm önemli sürüş bilgilerini okunaklı bir şekilde iletiyor. Analog göstergede ibreler yalın bir tasarımla okunaklı bir yapı sunarken; beyaz aydınlatmaya sahip standart göstergeler ekonomik sürüşü teşvik etmek ve eğlenceli hale getirmek için sürücünün ekran aydınlatmasını eko sürüşlerde yeşil renge dönüştürüyor. Fonksiyonel özelliklerin yanı sıra City’de uzun arka aks çıkıntısının da katkısıyla 519 litre ile oldukça geniş bir bagaj hacmi sunuluyor. Böylece hem şehir içi hem şehir dışı yolculuklarda bagajın büyüklüğü kullanım kolaylığı sağlarken; kabin içinin yük taşımak için kullanılmasının önüne geçiliyor.


Orta konsoldaki 8 inçlik ekrana sahip bilgi-eğlence sistemi çok kolay kullanılıyor. Birçok bağlantı seçeneğini destekleyen sistem, USB veya Bluetooth üzerinden akıllı telefon bağlantısı sunuyor. Orta konsolun alt kısmında bulunan saklama alanında ayrıca bir ACC ve 2 adet USB soketi bulunuyor. City’nin bilgi-eğlence sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto dışında web bağlantılarını da desteklerken; kullanıcı, haritalar ve araç navigasyon sistemleri gibi çeşitli akıllı telefon uygulamalarına ait görüntüleri ekrana yansıtabiliyor.

Motor
City’nin sıralı dört silindirli 1.5 litre i-VTEC benzinli motoru 121HP maksimum güç ve 145 Nm maksimum tork üretiyor. CVT şanzımanla kombine edilen motor bünyesindeki Honda’ya özel yüksek hassasiyetli supap kontrol teknolojisi; yüksek yakıt verimliliği ve performansı bir arada sunuyor. Makul performans ve düşük yakıt tüketimini aynı potada eriten City 6.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketiyor.

Sürüş Özellikleri
Motorun alt ve orta devirde kullanıma sunduğu yüksek tork seviyesi ile gelişmiş bir yakıt verimliliği sunulması, en dikkat çekici özelliği… Akıllı supap kontrolü ile tork, ilk hareket anından itibaren 4.000 d/d’ye kadar önemli ölçüde artarken hem şehir içi hem şehir dışındaki virajlı yollarda da yüksek çekiş gücü kendini hissettiren motorun yakıt verimliliği göze çarpıyor. Motorun yanma, emme, soğutma gibi farklı işlemlerinde kullanılan çeşitli teknolojiler ile motorun verimliliği ve performansı artırılmış. Tamam bir turbo besleme gibi değil belki ama düşük tork sizi yanıltmasın… 1.5 litre i-VTEC motor ile sunulan M-CVT şanzımanın, geleneksel manuel veya kademeli otomatik şanzımanlar gibi sabit dişli oranları yerine birbirine bakan ve motor torkunu metal bir kayışla ileten koni şeklinde iki kasnağı bulunuyor. CVT şanzımanlar, oranlı bir şanzımanla elde edilemeyen 2,5 ve 3,8 gibi vites oranları rahatlıkla ayarlayabiliyor. Böylece motor her zaman en verimli devirde kullanılabiliyor ve yakıt verimliliği artırılıyor. Honda mühendisleri City’de üstün sürüş konforu ile gelişmiş yol tutuş dinamiklerini bir arada sunmak için süspansiyon sistemi üzerinde büyük bir özenle çalışmış. City’de, amortisörün yayında ve milinde yapılan optimizasyon ile alışagelmiş yapı ile karşılaştırıldığında yüzde 150’ye kadar iyileştirme elde edilmiş. Honda City’de rahat ve konforlu bir yolculuk için sessiz sayılabilecek bir kabin kullanıma sunuluyor. Ama tabi ki yüksek hızlarda yine bir miktar rüzgar sesi var.

KARAR: Honda City şu an kesinlikle pazardaki en iyi küçük sedan otomobillerden biri. Ülkemize çok uygun ama bir de bayide bulabilsek…

Honda City 1.5L VTEC Benzin Otomatik Executive
Motor: 1498 cc, 4 silindirli, atmosferik benzinli
Güç: 121 HP @ 6600 d/d
Tork: 145 Nm @ 4300 d/dk
Aktarma: CVT otomatik, önden çekişli
0-100 km/s: 10.5 sn
Maksimum hız: 198 km/s
Yakıt tüketim (Ort.): 6.2 lt 100 km
Yakıt deposu: 40 lt
Ağırlık: 1189 kg
Bagaj Hacmi: 519 litre
Fiyat: 347.900 TL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.