Renault Captur

Renault’nun yeni B-SUV modeli Captur tasarımı, artan kalite hissi, güçlü motoru ve başarılı şanzımanıyla bir üst sınıfa göz kırpıyor…

Artılar: Tasarım, motor ve şanzıman, performans, kalite hissi, multimedya ekran

Eksiler: Yüksek fiyat, arka frenler kampana

Uzun zamandır beklediğim bir otomobilin direksiyonundayım. İşte yeni Renault Captur… Daha dinamik dış tasarım, iç mekanda üst segmentlere yaklaşan yüksek kalite ve yenilenen motor gamı ile yeni Captur artık Türkiye’de… Kullanıcısına en üst düzey kişiselleştirme seçenekleri sunan model, teknolojik devrimi ve güçlü SUV çizgileriyle dikkat çekiyor. Ülkemize Joy, Touch ve Icon donanım seviyeleriyle gelen Yeni Captur, 211.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Tasarım

Daha atletik ve dinamik hatlara sahip Captur, güçlendirilen SUV kimliği ile göze çarpıyor. Dış tasarımda gerçekleştirilen dönüşüm sayesinde modelin çizgileri daha modern, kendine özgü ve etkileyici hale gelmiş. 4,23 metre uzunluğu ile önceki modele kıyasla 11 cm daha uzun olan Yeni Captur, opsiyonel olarak sunulan 18 inç jantları ve artırılan aks mesafesi ile öne çıkıyor. Yeni tasarımı, milimetrik hassasiyetteki ölçüleri, ön ve arka Full LED C şeklinde far ve aydınlatmaları ve dekoratif krom detaylar gibi özelliklerin tümü, kalitedeki iyileştirmenin bileşenleri olarak göze çarpıyor.

Captur’un geniş ızgarasının altındaki çarpıcı ön tamponu, yalnızca modelin kimlik ve dinamizmini güçlendirmekle kalmıyor aynı zamanda çamurlukların ön kısmındaki iki hava deflektörü sayesinde hava akışını yönlendirerek aracın aerodinamik performansını artırırken, yakıt tüketimini azaltıyor.

Yeni Captur’deki ince arka lambalar, Renault markasına özgü C şeklindeki far tasarımını tamamlıyor.

İç mekan

İç mekanda sunduğu kalite ve konfor ile Captur kesinlikle üst segmentlere göz kırpıyor. Yüksek kalite malzemeler, akıllı kokpit, yüksek orta konsol, E-shifter vites kolu, titizlikle işlenmiş detaylar ve yeni koltuk mimarisi öne çıkan yenilikler arasında yer alıyor. Aslında içeride devrim Clio 5 ile başlamıştı ve Captur ile devam ediyor. En yeni teknolojilerle ve segmentinin en büyük dikey tablet ekranı (opsiyonel) ile sunulan model, güçlü ergonomisi ve daha konforlu hale getirilen sürüş deneyimi ile öne çıkıyor.

Yeni Captur’ün ön paneli, kalite algısını artıracak şekilde tamamen yeniden tasarlanmış. Orta kısımda yatay şeritteki havalandırmaların yanı sıra kişiselleştirilebilir dekoratif bileşenler öne çıkıyor. Merkezi ekranın alt kısmında ise, piyano düğmeleri ve sürücünün kolayca erişebileceği klima kontrolü ile ergonomiye verilen önem dikkat çekiyor. Akıllı kokpitin başrol oyuncusu olan 9,3 inç multimedya ekranı segmentinin en büyük dikey tablet ekranı olarak dikkat çekiyor. Hafif kavisli dikey tablet, yolcu bölmesine modern bir görünüm kazandırırken, hafif eğim sayesinde ekranın okunabilirliği artıyor. Sürücüye doğru dönük yeni Renault EASY LINK multimedya sistemi sayesinde, tüm multimedya, navigasyon ve bilgi-eğlence hizmetlerinin yanı sıra MULTI-SENSE ayarlarına ve sürüş yardım sistemlerinin parametrelerine de kolayca erişilebiliyor.

Captur’ün bir üst segment kalitesindeki yeni tasarımlı koltukları daha etkin destek sağlıyor. Oyuklu yarı sert koltuk sırtı, arka yolculara 17 mm ekstra diz mesafesi sağlarken, yeni kafalıklar geri görüşü artırıyor. Yeni Captur, iç ambiyans kişiselleştirmesine katkı sunmak amacıyla farklı renkte döşeme seçenekleri sunabiliyor. 

Önceki modele kıyasla daha kompakt bir hava yastığı kullanılması sayesinde, direksiyon da inceltilerek daha da şık bir hale getirildi. Yeni Captur EDC versiyonlarında direksiyon simidinde F1 tarzı vites değiştirme kulakçıkları yer alıyor.

Aracın konfor ve modülaritesi için kilit bir öneme sahip kızaklı kayar arka koltuklar, ikinci nesilde de varlığını sürdürüyor. Yeni Captur, 536 litre ile sınıfının en geniş bagaj hacmini sunuyor. Bunu yanı sıra 27 litreye kadar çıkabilen iç depolama hacmi de yolcular için oldukça konforlu bir kabin ortamı sunuyor.

Motor

Tamamı turbo özellikli verimli motor gamı kapsamında Yeni Captur, Türkiye’de 1.0 TCe 100bg, 1.3 TCe EDC 130 bg, 1.3 TCe EDC 155 bg olmak üzere 3 benzinli, 1.5 Blue dCi 95 bg ve 1.5 Blue dCi EDC 115 bg olmak üzere 2 dizel ile geniş bir motor seçeneğini kullanıcılarla buluşturuyor.

Test aracımız şimdilik modelin en güçlüsü olan 1.3 TCe 155 bg EDC… Bu motor hem güç hem de tutumlulukta güzel bir denge yakalıyor. Captur bu motor ve şanzıman ile 0’dan 100 km/s hıza sadece 8.6 saniyede ulaşabiliyor ve yüksek hızlara çok kolay çıkıyor. Ortalama ise gerçek koşullarda 6.5-7.0 litre yakıt tüketim değeri sunuyor.

Sürüş Özellikleri

İşte Captur’un en fazla gelişen yönlerinden biri daha… Sürüş konforu ve kalitesi çok yükselmiş. 155 beygir motor çok çok iyi yürüyor ve kabin yüksek hızlarda bile makul ses alıyor. Yol tutuşu ve sürüş dinamikleri de sınıfında ilk 3’e oynar… Direksiyon hissi bile o yapaylıktan nispeten uzak ve alkışı hak ediyor. Otomobilin boyutlarının büyümesinin avantajları da yok değil aslında…

Yeni Captur, Yeni Clio gibi kategorisi için oldukça gelişmiş sürüş destek sistemlerinin kullanımını yaygınlaştırarak sürücülere güvenli bir sürüş sunuyor. Şehir içi kullanımı güvenli ve konforlu hale getiren otomatik uzun/kısa farlar, kör nokta uyarı sistemi, güvenli mesafe uyarı sistemi, trafik işaretleri tanıma sistemi gibi özelliklerin yanı sıra, 360° kamera, eller serbest park destek sistemi gibi özellikler de park halindeki aracın ilk hareketini her zamankinden daha güvenli hale getiriyor.

Rnault MULTI-SENSE teknolojisi sürüş deneyimini kişiselleştirmek için Captur ile de kullanıma sunuluyor. MULTI-SENSE özelliğiyle sürücü, aracı ruh haline göre kişiselleştirebiliyor. Bu kapsamda daha düşük tüketim ve CO2 emisyonu için Eco mod, daha yüksek sürüş keyfi, çeviklik ve hassasiyet için Sport mod ve deneyiminizi özelleştirmek için MySense mod bulunuyor.

KARAR: İddialı tasarımı, artan kalite hissi, başarılı sürüş dinamikleri, konforlu sürüşü vs vs.. Gördüğünüz gibi yeni Captur birçok artıyla geliyor ve ufak tefek defoları silip atıyor. Bravo RENAULT!

Teknik Veriler

Renault Captur Icon 1.3 TCe EDC 155 bg     

Motor 1.3 litre, 4 silindirli, turbo benzinli 

Güç 155 HP @ 5500 d/d

Tork 270 Nm @ 1800 d/d

Aktarma 7 ileri EDC, önden çekişli

0-100 kms 8.6 sn

Maksimum hız 202 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  5.5 lt100 km

Bagaj hacmi (VDA) 536 litre

Fiyat 329.900 TL + opsiyonlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir