Renault Taliant

Yepyeni Taliant modelini, 90 HP güç üreten 1.0 TCe turbo benzinli motor, X-Tronic şanzıman ve Touch donanımıyla test ettik.

Yazı: Emre Anamur

Artılar: Modern platform ve tasarım, otomatik vites sunması, fiyat

Eksiler: Performans, bazı kalite eksikleri, rüzgar direnç katsayısı

Elveda Symbol, hoş geldin Taliant! Bir dönem OYAK Renault tarafından Bursa’da, daha sonra Romanya’da olmak üzere; önce “Clio Symbol”, ardından da “Symbol” adlarıyla toplam üç nesil üretilen B-Sedan model Symbol’ün yerini Taliant aldı. Adı “Yetenekli” kelimesinden türetilen (Fransızca “Talentueux”, İngilizce “Talented”) Taliant, bakalım adının hakkını verebiliyor mu?

Tasarım

Taliant’a önden baktığınızda artık adeta bir küçük Megane Sedan görüyorsunuz. Markanın alameti farikalarından olan “C” şekilli led ışık imzası Taliant’ın hem ön hem de arka aydınlatma gruplarında kullanılmış. Led gündüz farları otomobilin albenisini arttırıyor ancak kısa-uzun farlar, ön-arka sis farları, stop lambaları ve sinyallerde led teknolojisi bulunmuyor. Gövde rengi kapı kolları ve dış dikiz aynaları modern tasarım öğeleri olarak sıralanırken yan taraftaki sinyallerin dikiz aynalarında olmaması ve ön-arka park sensörlerinin (2000 TL’lik Sürüş destek Paketiyle satın alınıyor) gövde renginde olmaması tasarım eksiklikleri olarak göze çarpıyor. Otomobile arkadan bakıldığında, tüm yeni Renault modellerindeki gibi bagaj kapağının ortasındaki logonun hemen altında yer alan model adı dikkat çekiyor. Köpek balığı sırtı şeklindeki antenin 891 TL’ye satın alınabildiği otomobilin arka stop grubunun tasarımı da modern.

Boyutlar

Taliant’ın uzunluğu 4396 mm, genişliği 1848 mm, yüksekliği 1501 mm, dingil mesafesi ise 2649 mm. Bu değerler, yerini aldığı Symbol modeliyle karşılaştırıldığında, Taliant Symbol’den 42 mm daha uzun, 115 mm daha geniş ve 16 mm daha alçak. Otomobilin dingil mesafesi ise Symbol’den 14 mm daha uzun. 0,65 Cd’lik değerle rüzgar direnç katsayısı epey yüksek olan Taliant’ın 1.0 TCe 90 HP’lik motora sahip versiyonda boş ağırlığı 1170-1212 kg. Test aracında 2500 TL’lik bir opsiyon olan 16 inç’lik alüminyum alaşımlı jantlar ve 195/55 R16 boyutlarında lastikler bulunuyor. Otomobilin bagaj hacmi 628 litrelik değerle hayli şaşırtıcı. Kapağı manuel olarak açılıp kapatılan bagajın içinde aydınlatma ve çeşitli eşya sabitleme üniteleri yer alıyor.

İç mekan

Taliant’ın iç mekanı, daha önce test ettiğimiz yeni Dacia Sandero ve Sandero Stepway modelleriyle ortak. Test aracında yer alan 3750 TL fiyatlı “Teknoloji Paketi”nde yer alan yüksek orta konsol, elektrikli park freni ve eller serbest Renault Card sistemi konforu arttırıyor. Kokpitte çoğunlukla sert plastik malzemeye yer verilmiş. Ön konsolu boylu boyunca geçen kumaş kaplama ve onun hemen altındaki piyano siyahı şerit kalite algısını arttırıyor. Kumaş kaplamanın ön kapı içlerinde de devam ettiğini belirtelim. Analog ağırlıklı ana gösterge tablosunun orta kısmında küçük bir TFT birim var. Buradan anlık hızın yanı sıra yol bilgisayarına da erişebiliyorsunuz. Ön konsoldaki 8 inç’lik renkli ve dokunmatik ekran ise bu otomobilin belki de en güzel özelliği. 1750 TL tutarındaki Navigasyon Paketi satın alınırsa navigasyonun yanı sıra kablosuz CarPlay bağlantısına da olanak tanıyan ekran; büyüklüğü, grafikleri, işleyişi, yeri ve özellikleriyle övgüyü hak ediyor. 2000 TL’lik “Sürüş destek Paketi” satın alındığında kör nokta uyarı sistemi ve ön-arka park sensörleriyle birlikte gelen geri görüş kamerası da bu ekranda başarıyla çalışıyor. Kumanda birimleri şık ve kaliteli. Kol dayamanın yer almadığı arka koltuk sırasında 219 mm’lik başarılı bir diz mesafesi var. Baş mesafesi de cömert. Şaft tüneli yükseltisi çok fazla değil. Yanlardaki sabit tutamaklarda askıya yer verilmemiş. Ön koltukların sırt kısımlarında cep yok ama tepsi var

Motor ve şanzıman

Test aracında, 999 cc silindir hacminde, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor bulunuyor. TCe adlı bu motor, 7 ileri X-Tronic (CVT) otomatik şanzımanla kumanda ediliyor ve gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Motor, 4500-5000 d/d’de 90 HP güç ve 1750-3750 d/d’de 142 Nm tork üretiyor. 169 km/s’lik maksimum hıza çıkan aracın 0-100 km/s hızlanma süresi bir hayli uzun: 13.9 saniye. Otomobilin fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 6.1 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 138-139 g/km.

Sürüş özellikleri

Tetmiş olduğumuz otomobilin herhangi bir yüksek performans iddiası bulunmuyor. Yine de daha fazla performans beklentisi olanlar, aynı motorun 6 ileri manuel şanzımanlı versiyonunu tercih edebilirler. Çünkü o versiyonun maksimum torku 142 yerine 160 Nm ve bu sayede daha iyi maksimum hız ve 0-100 km/s hızlanma değerleri sunuyor. Öte yandan otomobil, motor ilk kez çalıştırıldığında “Eco” modunda çalışıyor. Ön konsoldaki “Eco” düğmesine basıp bu işlevi kapattığınızda daha iyi bir performans elde edebiliyorsunuz (Gerçi muhtemelen fabrika verileri bu modda ölçülmüştür). 7 ileri oran belirlenmiş olan X-Tronic adlı CVT şanzıman, özellikle yoğun trafikte konfor sağlıyor ve sınıfının tek otomatik şanzıman seçeneği olarak öne çıkıyor. Direksiyon tepkileri daha iyi olabilirdi. Aynı şeyi yol tutuş için de söyleyebiliriz.

Karar

Taliant modeli, son dönemde hem model sayısı azalan hem de otomobil severlerin ilgisinin azaldığı B-Sedan segmentine yeni bir soluk getirdi. Bu yepyeni otomobilin perakende satın almaların yanı sıra özellikle taksi, kısa süreli araç kiralama ve filo kiralama piyasalarında tercih edileceğini düşünüyoruz.

Teknik veriler:

Renault Taliant 1.0 TCe X-Tronic Touch

Motor: 999 cc, 3 silindirli, 12V, turbo, benzinli

Güç: 90 HP @ 4500-5000 d/d

Tork: 142 Nm @ 1750-3750 d/d

Aktarma: 7 ileri X-Tronic (CVT), önden çekiş

0-100 km/s: 13.9 sn

Maksimum hız: 169 km/s

Yakıt tüketimi (Ort.): 6.1 lt /100 km

Fiyat: 185.900 TL’den başlayan liste fiyatları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir