Skoda markasının lokomotifi konumunda olan Octavia’nın yeni nesli, Prag’da gerçekleştirilen dünya prömiyerinde tanıtıldı.

Üretiminin 60. yılını kutlayan Octavia, Çek markanın gelmiş geçmiş en çok satan modeli olarak olarak öne çıkıyor. Dördüncü nesil Octavia, 2020’nin son çeyreğinden itibaren Türkiye pazarındaki yerini alacak.

Dördüncü jenerasyon Octavia, zaten segmentinde iddialı olan boyutlarını daha ileriye taşıyarak büyüdü ve genişledi. Daha büyük bagaj hacmine sahip olan Octavia, yeni Skoda tasarım diliyle daha duygusal bir tasarıma kavuştu. Tamamen yeni kabin konsepti, yüksek fonksiyonelliği, yüksek kaliteye sahip materyalleri ve birçok akıllı özelliği içeriyor. Zaten kendisini kanıtlamış olan Octavia’nın daha geniş, daha pratik ve daha güvenli hale getiren Skoda, bu modeli daha çevreci motorlarla da buluşturuyor.

Daha dikkat çekici tasarım, daha büyük boyutlar

Skoda Octavia tamamen yenilenen tasarımıyla daha keskin çizgilere sahip oldu. Son neslinde olduğu gibi Sedan ve Combi karoserle satışa sunulacak Octavia’nın boyutları ve uzunluğu artırıldı. Buna göre Octavia Sedan’ın uzunluğu 19 mm artarak 4,689 mm, genişliği 16 mm artarak 1,829 mm oldu. Her zaman olduğu gibi sınıfının standartlarını aşan geniş bir iç hacim sunan Octavia, 2,686 mm dingil mesafesine sahip.

Octavia daha keskin tasarım hatlarıyla birlikte dünyanın en aerodinamik otomobilleri arasına girdi. Yeni tasarımla birlikte daha çekici görünüme sahip olan model, ayrıca üstün aerodinamileriyle dikkat çekiyor. Octavia Sedan 0.24 cd hava sürtünmesi katsayısı ile dünyanın en aerodinamik araçları arasına giriyor. Bu sayede yakıt verimliliği artıyor ve CO2 emisyonu düşüyor.

Daha geniş yeni kabin

Octavia alışıldık geniş ve ferah kabinini bir adım daha ileriye taşıyor. Arkada oturan yolcular ise, daha geniş diz mesafesiyle daha fazla lüksün tadını çıkarabilecekler. Segmentinin en büyük bagaj hacmine sahip Octavia Sedan ile 600 litre ve Combi ile 640 litre hacim sunacak. Yeni iki kollu direksiyon simidi krom bir kaplamaya sahip ve çok yönlü özelliğiyle 14 farklı fonksiyon buradan kolayca kontrol edilebiliyor. Orta konsol, kapı kolları ve ön konsol da yeniden tasarlandı. Sırt dostu ergonomik koltuklar, ısıtma-soğutma ve masaj özelliğiyle daha fazla konfor getiriyor. 2020 yılı içerisinde arazi odaklı sürüş sunan Octavia Scout ve performanslı Octavia RS de ürün gamına eklenecek.

Modern motorlar ve hibrit teknolojisi

Yeni Skoda Octavia, yeni jenerasyonunda daha çevreci, daha az yakıt tüketen ve daha az emisyon salımı olan TDI dizel ve TSI benzinli motorlar kullanacak. Bununla birlikte Skoda, şarjlı hibrit ve yarı hibrit teknolojisini de sunmaya başlayacak. 7 ileri DSG şanzımanlı 110 HP’lik üç silindirli 1.0 TSI ve 150 HP’lik dört silindirli 1.5 TSI motorlar 48-V marş motoru ve 48-V lityum iyon bataryaya sahip. Bu sayede yolda motor kapatılarak daha az yakıt tüketirken, frenleme esnasında enerji depolanarak motorun elektronik kullanımı için desteklenmesi sağlanıyor. 190 HP’lik 2.0 TSI motor ise dört çeker ve 7 ileri DSG şanzımanla sunulacak. Tüm TSI motorlarda benzin partikül filtresi yer alacak.

Her sürüş karakterine uygun şasi

Skoda, Octavia’yı standart şasinin yanı sıra 15 mm daha alçak spor süspansiyon veya 15 mm daha yüksek bozuk yol şasisi ile de sunacak. Farklı sürüş modları ile süspansiyonu ve sönümlemeyi en iyi şekilde ayarlayan Dinamik Şasi Kontrolü ise opsiyon olarak tercih edilebilecek. Yeni Octavia aynı zamanda DSG şanzımandaki elektronik bağlantı teknolojisini kullanıyor. Buna göre vites kolu artık vites kutusuyla mekanik olarak yapılmıyor. Bunun yerine vitesler elektronik olarak seçiliyor. Octavia’nın orta konsolunda ise vites kolu yerine sürüş modlarının seçildiği bir düğme bulunuyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir