Dünyanın en büyük otomotiv gruplarından Stellantis, yeni yazılımı olan STLA Brain için üretilecek yarı iletkenlerde, dünyaca ünlü elektronik hizmet üreticisi ve teknoloji şirketi Foxconn ile birlikte hareket edeceğini duyurdu. Yapılan yeni anlaşmayla birlikte Stellantis çatısı altındaki markaların ve üçüncü parti müşterilerin elektrikli araçlarında yer alması adına, tamamen yeni bir yarı iletken çip ailesi tasarlanacak. Araçların yazılım tanımlı hale gelmesi arttıkça da ek beceri ve esneklikler sağlanacak. 2024 yılına kadar hazır olacak iş birliği kapsamında; Stellantis’in yarı iletken ihtiyaçlarının yüzde 80’inden fazlası Foxconn tarafından karşılanacak.

Stellantis NV (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA), üretim süreçlerinin modernizasyonu ve daha kolay tedarik zinciri için yeni bir anlaşmayı devreye aldı. Hayata geçen ortaklıkla, Stellantis’in yarı iletken çip ihtiyaçlarının yüzde 80’inden fazlası, Hon Hai Technology Group (Foxconn) (TWSE: 2317) şirketi tarafından karşılanacak. Stellantis Yazılım Günü 2021 etkinliği kapsamında şirketin yeni yazılımı STLA Brain’in tanıtımıyla duyurulan ortaklık, Stellantis’in yarı iletken karmaşıklığını azaltma girişimlerini desteklemeyi, verimliliği artırmayı hedefliyor. Bağlayıcı olmayan bir mutabakat anlaşmasıyla imzalanan ortaklık, Stellantis ve üçüncü parti müşteriler için bir yarı iletken ailesi tasarlamayı hedefliyor.

2024’e kadar otomobillere uyarlanacak!

Söz konusu ortaklıkla Stellantis’in yazılımı olan STLA Brain’de, Foxxcon tarafından geliştirilen ileri seviye yarı iletken teknolojileri, 2024’te kullanılacak. STLA; küçük, orta, büyük ve çerçeve olmak kaydıyla dört batarya elektrikli araç platformunun pazara sürülecek olan yeni elektrik/elektronik ve yazılım altyapısı olarak biliniyor. Tamamen OTA özelliğine sahip olan yazılım, son derece esnek ve verimli olmasıyla ön plana çıkıyor. Foxconn’un çalışmaları kapsamında Stellantis markalarının araçlarında yer alması adına, tamamen yeni bir yarı iletken ailesi tasarlanacak. Araçların yazılım tanımlı hale gelmesi arttıkça da ek beceri ve esneklikler sağlanacak. Karşılıklı olarak katma değer sunacak olan bu ortaklık; Foxconn’un yarı iletken endüstrisindeki bilgi ve deneyimi, geliştirme yetenekleri ve tedarik zinciri dışında, Stellantis’in kapsamlı otomotiv uzmanlığı ile hacim ölçeği sayesinde de güçlü bir sinerji yaratmış olacak.

Konuyla ilgili görüşlerini aktaran Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Yazılım tabanlı dönüşümümüzü; farklı endüstrilerdeki ortaklarımız ve alanındaki uzmanlar destekleyecek. Foxconn ile birlikte yarı iletken ihtiyaçlarımızın %80’inden fazlasını karşılayacak, bileşenlerimizi önemli ölçüde modernize etmeye, karmaşıklığı azaltmaya ve tedarik zincirini basitleştirmeye yardımcı olacak dört yeni çip ailesi geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu aynı zamanda daha hızlı yenilik yapma ve hızlı bir şekilde ürün ve hizmetler oluşturma yeteneğimizi de artıracak” şeklinde konuştu. Foxconn Technology Group Başkan ve CEO’su Young Liu ise değerlendirmesinde “Lider bir küresel teknoloji şirketi olarak Foxconn, elektrikli araç üretiminin iki temel bileşeni olan yarı iletkenler ve yazılım üretiminde köklü bir deneyime sahip. Elektrikli araç pazarındaki büyüme bütün hızıyla devam ederken, sahip olduğumuz uzmanlığı Stellantis ile paylaşmaktan ve uzun vadeli tedarik zinciri eksikliklerini birlikte çözmekten memnuniyet duyuyoruz” dedi.

Tüketici elektroniğinde Foxconn bir adım önde!

Daha önce de Foxconn ile birlikte çalışan Stellantis, bu kapsamda geçtiğimiz Mayıs ayında Mobil Drive ortak girişimini duyurmuştu. Bu girişim ile gelişmiş tüketici elektroniği, HMI arayüzleri ve müşteri beklentilerinin de ötesinde gelişmiş hizmetler sunan akıllı kokpit çözümlerinin geliştirilmesi amaçlanmıştı. Elektronik imalat hizmetleri sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu bir şirket olan Foxconn, tüketici elektroniği alanında yarı iletkenler ve uygulamalar geliştirme konusunda uzun soluklu ve köklü bir geçmişe sahip bir firma olarak biliniyor. Şirketin deneyimlerinin; dünya standartlarında bir ulaşım ortağının rehberliği ve talebiyle otomotiv alanına da yansıması bekleniyor. Foxconn elektrikli araç üretimindeki yeteneklerini genişletmeye devam ederken, söz konusu yarı iletkenler, Foxconn EV ekosisteminde de kullanılacak.

Hon Hai hakkında

1974 yılında Tayvan’da kurulan Hon Hai Precision Industry Co., Ltd., (“Foxconn”) (TPE: 2317) dünyanın en büyük

elektronik üreticisidir. Foxconn aynı zamanda lider teknolojik çözüm sağlayıcısıdır ve benzersiz üretim sistemlerini

gelişen teknolojilerle entegre etmek için yazılım ve donanım alanındaki uzmanlığını kullanır. Daha fazla bilgi edinmek

için, www.honhai.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Stellantis Hakkında

Stellantis kendine özgü, ulaşılabilir ve güvenilir mobilite çözümleriyle hareket özgürlüğü sunmaya yönelik net bir vizyona sahip, dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden biri ve bir mobilite sağlayıcısıdır.  Grubun zengin mirasına ve geniş coğrafi varlığına ek olarak, şirketin en güçlü yönleri sürdürülebilir performansında, güçlü deneyiminde ve dünya çapında çalışanlarının sahip olduğu çeşitli yeteneklerde yatmaktadır. Stellantis, geniş ve ikonik marka portföyünü, , bu markalara tutku ve rekabet aşılayan vizyonerlerin izinde ve hem çalışanlarına hem de müşterilerine hitap eden bir rekabetçilik anlayışıyla daha da geliştirecektir. Stellantis, tüm paydaşları ve faaliyet gösterdiği topluluklar için katma değer yaratırken en büyük değil en iyi olmayı hedeflemektedir.

İLERİYE DÖNÜK BİLDİRİLER

Bu mesaj ileriye dönük bildiriler içermektedir. Detay vermek gerekirse, söz konusu ileriye dönük bildiriler, geleceğe dönük finansal performansa dair bildirileri ve FCA ile PSA’nın (”Taraflar”) hedeflediği belli başlı ölçütlerin gelecekte herhangi tarihe ya da zaman aralığına dair beklentilerinin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini içermektedir. Bu bildiriler “olabilir”, “-ecek”, “beklemek”, “-ebilir”, “-melı”, “niyet etmek”, “tahmin etmek”, “ummak”, “inanmak”, “kalmak”, “yolunda”, “tasarım”, “hedef“, ” amaç “, ”ideal“, ” tahmin“, ”öngörü“, ”tasarı“, ”beklentiler“, ”plan“ veya benzeri terimleri içinde barındırabilir. İleriye dönük bildiriler gelecekteki performansın garantisi değildir. Bunlar daha çok Tarafların sahip oldukları güncel bilgilere, gelecekle ilgili tahminlerine, gelecekteki etkinliklerine dair tasarılarına dayanmaktadır ve doğaları gereği özlerindeki risklere ve belirsizliklere tabilerdir. Gelecekte gerçekleşme ihtimali olan ya da olmayan çeşitli olaylar ile ilişkilidirler ve bazı durumlara bağlıdırlar ve bu sebeple bu bildirilere gereğinden fazla güvenilmemelidir. 

Çeşitli faktörlerin sonucunda ileriye dönük bildirilerde belirtilen sonuçlar gerçektekiler ile madden farklılık gösterebilir; bunlar: COVID-19 pandemisinin etkileri, PSA ve FCA’nın ve / veya önerilen işlemden kaynaklanan birleşik grubun (Taraflar, “Şirketler” ile birlikte) yeni ürünleri başarılı bir şekilde piyasaya sürme ve araç sevkiyat hacimlerini koruma yetisi, küresel finansal piyasalardaki, genel ekonomik çevredeki ve otomotiv ürünlerine gösterilen ilgideki değişimler; ki bunlar yerel ekonomik ve politik koşullardaki değişikliklere, ticaret politikasındaki değişikliklere ve otomotiv endüstrisini hedefleyen küresel ve bölgesel tarifeler ya da tarifelerin uygulanmasına, vergi reformlarının yürürlüğe girmesine veya vergi kanunları ve düzenlemelerindeki diğer değişikliklere tabi olan döngüselliğe tabidir; Şirketlerin belirli markalarını küresel olarak genişletme yetisi; Şirketlerin yenilikçi, çekici ürünler sunma yetisi; Şirketlerin gelişmiş elektrifikasyon, bağlanabilirlik ve otonom sürüş özellikleri gibi gelişmiş özelliklere sahip araçlar geliştirme, üretme ve satma becerisi; Ürün sorumluluğu, garanti talepleri ve çevresel iddialar, soruşturmalar, davalar dahil olmak üzere çeşitli talep türleri, davalar, resmi soruşturmalar ve diğer ihtiyati durumlar; çevre, sağlık ve güvenlik düzenlemelerine uygunluk ile ilgili malzeme işletme harcamaları; otomotiv sektöründe konsolidasyona bağlı olarak artabilecek yoğun rekabet düzeyi; Tarafların tanımlanmış fayda emeklilik planlarının finansmanındaki açıklara maruz kalma; Bayiler ve perakende müşteriler için yeterli finansmana erişim sağlama veya düzenleme yeteneği ve finansal hizmet şirketlerinin kuruluşu ve faaliyetleriyle ilgili riskler; Şirketlerin iş planlarını yürütmek ve işlerini, mali durumunu ve faaliyet sonuçlarını iyileştirmek için finansmana erişme yetisi; Bilgi teknolojisi sistemlerini veya Şirketlerin araçlarında bulunan elektronik kontrol sistemlerini tehlikeye atan önemli bir arıza, kesinti veya güvenlik ihlali; Şirketlerin ortak girişim düzenlemelerinden beklenen faydaları gerçekleştirme yetisi; siyasi, sosyal ve ekonomik istikrarsızlıktan kaynaklanan aksaklıklar; çalışanlar, bayiler ve tedarikçiler ile ilişkilerimizi ilgilendiren riskler; maliyetlerdeki artışlar, tedarik kesintileri veya hammadde kıtlığı; çalışma ve endüstri ilişkilerindeki ve geçerli iş kanunlarındaki gelişmeler; döviz kuru dalgalanmaları, faiz oranı değişiklikleri, kredi riski ve diğer piyasa riskleri; siyasi ve sivil huzursuzluk; depremler veya diğer felaketler; bu belgede tartışılan önerilen işletme birleşmesinin tamamlanıp tamamlanmayacağına veya zamanlamasına ilişkin belirsizlikler; önerilen iş birleşmesinin duyurulmasının, Tarafların çalışanları, tedarikçileri ve diğer iş ortakları veya devlet kurumları ile ilişki kurmasını veya sürdürmesini zorlaştırma riski; Tarafların işletmelerinin, önerilen işletme birleşmesinin beklemede olduğu süre boyunca olumsuz etkilenme riski; kombinasyon için gerekli düzenleyici onaylarla ilgili riskler; PSA ve FCA operasyonlarının başarılı bir şekilde entegre edilememesi riski ve diğer riskler ve belirsizliklerdir.

Bu iletide sözü edilen ileriye dönük bildiriler yalnızca işbu dökümanın oluşturulma tarihine münhasırdır ve Taraflar ileriye dönük bildirileri yenileme ya da halka açık şekilde gözden geçirme zorunluluğunu reddetmektedir. Tarafların mali sonuçlarını önemli ölçüde etkileyebilecek faktörler de dahil olmak üzere, Taraflar ve onların işletmeleri ile ilgili daha fazla bilgi, FCA’nın raporlarına ve ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yapılan dosyalarda (20 Kasım 2020’de SEC tarafından yürürlüğe konan Form F-4 kayıt beyanı dahil) AFM ve CONSOB ve PSA’nın AMF ile olan dosyalarında yer almaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir