Bu özel dosyamızda, kompakt SUV modellerin son dönemde artan fiyatları nedeniyle eskisinden daha popüler hale gelen B-SUV modelleri bir araya getirdik. Alfabetik sırayla verdiğimiz 16 adet B-SUV model arasında sadece Hyundai Kona’nın Türkiye’de üretildiğini ve sadece Suzuki Vitara’nın 4×4 versiyonu bulunduğunu belirtelim.
Citroen C3 Aircross
PSA Grubu’nda faaliyet gösteren Fransız Citroen markasının C3 Aircross modeli; 4155 mm uzunluğa, 1765 mm genişliğe, 1648 mm yüksekliğe ve 2604 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 410 litre. Bu hacim arka koltuk sırası ileri kaydırıldığında 520 litreye çıkıyor. C3 Aircross Türkiye’de iki motor ve tek şanzımanla satılıyor. İlk seçenek olan PureTech adlı 1.2 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 130 HP güç ve 230 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 195 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 9.2 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 114 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri tam otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Shine donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 296.500 TL. İkinci seçenek olan BlueHDi adlı 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 120 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 179 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.0 saniye, ortalama yakıt tüketimi 3.9 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 104 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri tam otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Feel ve Shine donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 289.500 TL ve 315.000 TL.
Fiat 500X
İtalyan Fiat markasının 500X modeli; 4264 mm uzunluğa (Cross 4269 mm), 1796 mm genişliğe, 1595 mm yüksekliğe (Sport 1580 mm) ve 2570 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 350 litre. 500X Türkiye’de üç ana donanım, üç motor ve iki şanzımanla satılıyor. Donanımla Urban, Cross ve Sport olarak sıralanıyor. Ayrıca Cross donanımında City Cross ve Cross Plus adlı alt versiyonlar da bulunuyor. İlk seçenek olan Firefly adlı 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 120 HP güç ve 190 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 188 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.9 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.4-5.8 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 122-132 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Urban donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 230.100 TL. İkinci seçenek olan Firefly adlı 1.3 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 150 HP güç ve 270 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 200 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 9.1 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.6-5.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 128-138 g/km. Önden çekişli araç, DCT adlı 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Cross ve Sport donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 330.100 TL ve 355.100 TL. Üçüncü seçenek olan Multijet adlı 1.6 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 120 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 186 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.7 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.4-4.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 1116-124 g/km. Önden çekişli araç, DCT adlı 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. City, Cross ve Cross Plus donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 325.100 TL, 340.100 TL ve 360.100 TL.
Ford EcoSport
Ford markasının B-SUV segmentinde iki modeli bulunuyor. Bunlardan ilki EcoSport. 4096 mm uzunluğa, 1765 mm genişliğe, 1713 mm yüksekliğe ve 2519 mm dingil mesafesine sahip olan otomobilin bagaj hacmi 356 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1238 litreye çıkıyor. EcoSport Türkiye’de tek motor, tek şanzıman ve iki donanımla satılıyor. EcoBoost adlı 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 125 HP güç ve 170 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 180 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.6 saniye, ortalama yakıt tüketimi 6.2-6.4 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 140-145 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Style ve ST-Line donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 280.600 TL ve 318.000 TL.
Ford Puma
Ford markasının B-SUV segmentindeki ikinci modeli ise Puma. 4186 mm uzunluğa (ST-Line 4207 mm), 1777 mm genişliğe, 1536 mm yüksekliğe (ST-Line 1534 mm) ve 2588 mm dingil mesafesine sahip olan otomobilin bagaj hacmi 456 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1216 litreye çıkıyor. Puma’da ayrıca bagaj zemininin alt kısmında MegaBox adlı 80 litre hacimli ekstra bir yükleme alanı daha bulunuyor. Puma Türkiye’de üç motor, iki şanzıman ve iki donanımla satılıyor. Otomobilde EcoBoost adlı 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motorun 95 HP, 125 HP ve 155 HP olmak üzere üç farklı güç üreten versiyonları bulunuyor. İlk versiyon 95 HP güç ve 170 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 175 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.9 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.5 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 129-140 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Style donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 286.000 TL. İkinci versiyon 125 HP güç ve 200 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 190 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.2 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.9 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 110 g/km. Önden çekişli araç, 7 ileri otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Style ve ST-Line donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 309.100 TL ve 375.100 TL. Üçüncü ve son versiyon ise 48V Mild Hybrid teknolojisine sahip. Motor 155 HP güç ve 240 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 205 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 9.0 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.4 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 99 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece ST-Line donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 377.300 TL.
Honda HR-V
Japon Honda markasının “Yüksek Sürüşlü Araç” anlamına gelen HR-V modeli; 4346 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1605 mm yüksekliğe ve 2610 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 470 litre (Sport 448 lt). HR-V Türkiye’de iki motor ve tek şanzımanla satılıyor. İlk seçenek olan 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, atmosferik benzinli motor 130 HP güç ve 155 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 187 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.4 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 122 g/km. Önden çekişli araç, CVT şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Executive donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 357.000 TL. İkinci seçenek olan VTEC adlı 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 182 HP güç ve 220 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 200 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 8.6 saniye, ortalama yakıt tüketimi 6.0 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 137 g/km. Önden çekişli araç, CVT şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Sport donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 371.600 TL.
Hyundai Kona
Türkiye’de üretilen tek B-SUV model olan Hyundai Kona (kısa bir süre sonra yanına yine B-SUV segmentinde yer alan Bayon modeli de eklenecek); 4205 mm uzunluğa, 1800 mm genişliğe, 1550 mm yüksekliğe ve 2600 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 374 litre. Kona Türkiye’de üç motor, tek şanzıman ve dört donanımla satılıyor. İlk seçenek olan T-GDI adlı 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 120 HP güç ve 200 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 180 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.0 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 122 g/km. Önden çekişli araç, DCT adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Style donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 281.100 TL. İkinci seçenek olan T-GDI adlı 1.6 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 198 HP güç ve 265 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 210 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 7.7 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.6 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 129 g/km. Önden çekişli araç, DCT adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Smart ve N-Line donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 313.100 TL ve 345.100 TL. Üçüncü ve son seçenek olan 48V Mild Hybrid teknolojili, CRDi adlı 1.6 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 136 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 190 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 9.9 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.1 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 108 g/km. Önden çekişli araç, DCT adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Style ve Elite donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 317.100 TL ve 358.100 TL.
Jeep Renegade
Fiat Grubu’nun, SUV segmentine isim babası olan Amerikalı markası Jeep’in Renegade modeli; 4236 mm uzunluğa, 1805 mm genişliğe, 1667 mm yüksekliğe ve 2570 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 351 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1297 litreye çıkıyor. Renegade Türkiye’de üç donanım, üç motor ve iki şanzımanla satılıyor. İlk seçenek olan 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 120 HP güç ve 190 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 185 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.2 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.4-5.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 124-130 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Sport donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 304.450 TL. İkinci seçenek olan 1.3 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 150 HP güç ve 270 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 196 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 9.4 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.5-5.9 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 140-143 g/km. Önden çekişli araç, DDCT adlı 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Longitude donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 348.950 TL. Üçüncü ve son seçenek olan 1.6 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 120 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 178 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.2 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.8-5.0 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 125-129 g/km. Önden çekişli araç, DDCT adlı 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Longitude ve Limited donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 358.950 TL ve 399.950 TL.
Kia Stonic
Kia Stonic; 4140 mm uzunluğa, 1760 mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2580 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 352 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1155 litreye çıkıyor. Stonic Türkiye’de üç motor, üç şanzıman ve üç donanımla satılıyor. İlk seçenek olan 1.2 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, atmosferik benzinli motor 84 HP güç ve 117 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 165 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 13.5 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.4 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 123 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Cool donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 187.900 TL. İkinci seçenek olan 1.4 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, atmosferik benzinli motor 100 HP güç ve 133 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 176 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 13.7 saniye, ortalama yakıt tüketimi 6.4 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 146 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Cool, Elegance Konfor ve Elegance Design Pack donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 227.400 TL, 280.240 TL ve 280.240 TL. Üçüncü seçenek olan T-GDI adlı, 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 100 HP güç ve 172 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 180 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.7 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.8 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 109 g/km. Önden çekişli araç, DCT adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Cool, Elegance Konfor ve Elegance Design Pack donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları sırasıyla 278.294 TL, 280.500 TL ve 280.500 TL.
Nissan Juke
Türkiye’de Ocak 2021 sonunda satışa sunulan yeni jenerasyon Nissan Juke; 4240 mm uzunluğa, 1800 mm genişliğe, 1595 mm yüksekliğe ve 2636 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 422 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1305 litreye çıkıyor. Juke Türkiye’de tek motor, iki şanzıman ve dört donanımla satılıyor. 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 115 HP güç ve 200 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 180 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi manuel şanzımanla 10.7, DCT şanzımanla 11.8 saniye, ortalama yakıt tüketimi manuel şanzımanla 5.1 lt/100 km, DCT şanzımanla 5.2 lt/100 km; karbondioksit salımı ise manuel şanzımanla 117 g/km, DCT şanzımanla 119 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla sadece Tekna donanımına sahip ve baz fiyatı 229.900 TL. Aynı motor, DCT adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla Tekna, Platinum, Platinum Perso ve Platinum Premium adlı dört farklı donanımla satılıyor ve bu donanımların baz fiyatları sırasıyla 297.900 TL, 317.900 TL, 332.900 TL ve 349.900 TL.
Opel Crossland
Türkiye lansmanı Şubat ayında gerçekleşecek olan ve adının sonundaki “X” takısını atan Opel Crossland; 4217 mm uzunluğa, 1765 mm genişliğe, 1605 mm yüksekliğe ve 2604 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 410 litre. Bu hacim, arka koltuklar kızaklı olarak öne kaydırıldığında 520 litreye, öne katlandığında ise 1255 litreye çıkıyor. Crossland Türkiye’de iki motor, iki şanzıman ve üç donanımla satılıyor. İlk seçenek olan 1.2 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 130 HP güç ve 230 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı manuel şanzımanla 201 km/s, otomatik şanzımanla 198 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi manuel şanzımanla 9.9 saniye, otomatik şanzımanla 10.2 saniye; ortalama yakıt tüketimi 4.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 107 g/km. Önden çekişli araç, 6 ileri manuel şanzımanla Essential ve Edition donanımlarıyla satılıyor ve baz fiyatları sırasıyla 216.900 TL ve 226.900 TL. Eğer Crossland 6 ileri tam otomatik şanzımanla tercih edilirse Edition ve Elegance donanımlarına sahip oluyor ve bu donanımların baz fiyatları sırasıyla 292.900 TL ve 302.900 TL. İkinci seçenek olan 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 120 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 183 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.5 saniye, ortalama yakıt tüketimi 3.9 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 102 g/km. Önden çekişli otomobil Essential, Edition ve Elegance donanımlarıyla satılıyor ve baz fiyatları sırasıyla 292.900 TL, 304.900 TL ve 314.900 TL.
Peugeot 2008
Fransız üretici Peugeot’nun 2008 modeli; 4300 mm uzunluğa, 1815 mm genişliğe, 1550 mm yüksekliğe ve 2605 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 434 litre. 2008 Türkiye’de dört motor, iki şanzıman ve dört donanımla satılıyor. İlk seçenek olan PureTech adlı, 1.2 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 100 HP güç ve 205 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 188 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 10.9 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.6 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 105 g/km. Önden çekişli araç sadece Active donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 318.153 TL. İkinci seçenek olan PureTech adlı, 1.2 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 130 HP güç ve 230 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 198 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 8.9 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.5 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 103 g/km. Önden çekişli araç 6 ileri manuel ve EAT8 adlı tam otomatik şanzıman seçeneklerine sahip. Active, Allure, GT-Line ve GT donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları 323.153 TL ile 393.153 TL arasında değişiyor. Üçüncü seçenek olan BlueHDi adlı, 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 110 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 180 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 9.5 saniye, ortalama yakıt tüketimi 3.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 98 g/km. Önden çekişli araç 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Sadece Active donanımıyla satılan otomobilin baz fiyatı 328.692 TL. Dördüncü ve son seçenek olan BlueHDi adlı, 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 195 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 9.3 saniye, ortalama yakıt tüketimi 3.8 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 100 g/km. Önden çekişli araç EAT8 adlı 8 ileri tam otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Active, Allure, GT-Line ve GT donanımlarıyla satılan otomobilin baz fiyatları 351.692 TL ile 400.192 TL arasında değişiyor.
Renault Captur
Fransız üretici Renault’nun Captur modeli; 4227 mm uzunluğa, 1797 mm genişliğe, 1576 mm yüksekliğe ve 2639 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi benzinli versiyonlarda 422 litre, dizel versiyonlarda 406 litre. Bu hacim, arka koltuklar kızaklı olarak öne kaydırıldığında benzinli versiyonlarda 536, dizel versiyonlarda 520 litreye çıkıyor. Bagaj hacmi, arka koltuklar öne katlandığında ise tüm versiyonlarda 1275 litreye çıkıyor. Captur Türkiye’de altı motor, üç şanzıman ve üç donanımla satılıyor. İlk seçenek olan TCe adlı, 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 100 HP güç ve 160 Nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 173 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 13.3 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.1-5.3 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 118-120 g/km. Önden çekişli araç sadece Joy donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 211.950 TL. İkinci seçenek olan TCe adlı, 1.3 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 130 HP güç ve 240 Nm tork üretiyor. EDC adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 193 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 9.6 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.5-5.6 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 124-128 g/km. Önden çekişli araç sadece Icon donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 326.00 TL. Üçüncü seçenek olan TCe adlı, 1.3 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 140 HP güç ve 260 Nm tork üretiyor. EDC adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 196 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 9.2 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 133 g/km. Önden çekişli araç Joy ve Touch donanımlarıyla satılıyor ve baz fiyatları sırasıyla 293.00 TL ve 305.000 TL. Dördüncü seçenek olan TCe adlı, 1.3 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 155 HP güç ve 270 Nm tork üretiyor. EDC adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 202 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 8.6 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.3-5.5 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 122-126 g/km. Önden çekişli araç sadece Icon donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 330.00 TL. Beşinci seçenek olan Blue dCi adlı, 1.5 litrelik, 4 silindirli, 8 supaplı, turbo dizel motor 95 HP güç ve 240 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 178 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 14.3 saniye, ortalama yakıt tüketimi 3.7-3.8 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 106-108 g/km. Önden çekişli araç sadece Joy donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 295.00 TL. Altıncı ve son seçenek olan Blue dCi adlı, 1.5 litrelik, 4 silindirli, 8 supaplı, turbo dizel motor 115 HP güç ve 260 Nm tork üretiyor. EDC adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 186 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 11.0 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.1-4.2 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 108-110 g/km. Önden çekişli araç Touch ve Icon donanımlarıyla satılıyor ve baz fiyatları sırasıyla 326.000 TL ve 347.000 TL.
SEAT Arona
Volkswagen Grubu’nun İspanyol markası SEAT’ın Arona modeli; 4138 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1552 mm yüksekliğe ve 2566 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 400 litre. Arona Türkiye’de iki motor, tek şanzıman ve üç donanımla satılıyor. İlk seçenek olan EcoTSI adlı, 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 115 HP güç ve 200 Nm tork üretiyor. DSG adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 190 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.0 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.7-6.6 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 130-150 g/km. Önden çekişli araç Xcellence ve FR donanımlarıyla satılıyor ve her iki donanımın baz fiyatı aynı: 231.000 TL. İkinci seçenek olan TDI adlı, 1.6 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 95 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. EDC adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 178 km/s; 0-100 km/s hızlanma süresi 12.8 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.0-5.6 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 130-147 g/km. Önden çekişli araç Style ve Xcellence donanımlarıyla satılıyor ve baz fiyatları sırasıyla 299.000 TL ve 319.000 TL.
Skoda Kamiq
Volkswagen Grubu’nun Çek markası Skoda’nın Kamiq modeli; 4138 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1552 mm yüksekliğe ve 2566 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 400 litre. Kamiq Türkiye’de üç motor, tek şanzıman ve iki donanımla satılıyor. İlk seçenek olan TSI adlı, 1.0 litrelik, 3 silindirli, 12 supaplı, turbo benzinli motor 110 HP güç ve 200 Nm tork üretiyor. DSG adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 193 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.2 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 108 g/km. Önden çekişli araç Elite ve Premium donanımlarıyla satılıyor ve bu donanımların baz fiyatları sırasıyla 294.900 TL ve 314.900 TL. İkinci seçenek olan TSI adlı, 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 150 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. DSG adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 212 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 8.4 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 115 g/km. Önden çekişli araç sadece Premium donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 339.900 TL. Üçüncü ve son seçenek olan TDI adlı, 1.6 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor 115 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. DSG adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 192 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 10.4 saniye, ortalama yakıt tüketimi 4.2 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 111 g/km. Önden çekişli araç sadece Premium donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 317.800 TL.
Suzuki Vitara
Türkiye’de satılan B-SUV modeller arasında tek 4×4 seçeneği bulunan model olan Vitara; 4175 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe, 1610 mm yüksekliğe ve 2500 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 375 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1120 litreye çıkıyor. Vitara Türkiye’de tek motor, tek şanzıman, iki donanım ve iki aktarma sistemiyle satılıyor. Boosterjet adlı, 1.4 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 140 HP güç ve 220 Nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 200 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 9.5 saniye (4×4’te 10.2 saniye), ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt/100 km (4×4’te 6.2 lt/100 km), karbondioksit salımı ise 131 g/km (4×4’te 141 g/km). Vitara Türkiye’de GL+ ve GLX Premium donanımlarıyla satılıyor ve bu donanımların baz fiyatları sırasıyla 4×2 versiyonlar için 284.900 TL ve 343.047 TL; 4×4 versiyonlar içinse 315.047 TL ve 365.047 TL.
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc 4234 mm uzunluğa, 1819 mm genişliğe, 1573 mm yüksekliğe ve 2590 mm dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi 445 litre. T-Roc Türkiye’de tek motor, tek şanzıman ve tek donanımla satılıyor. TSI adlı, 1.5 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo benzinli motor 150 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. DSG adlı 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kumanda edilen otomobilin maksimum hızı 205 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi 8.4 saniye, ortalama yakıt tüketimi 5.3-5.4 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 121-124 g/km. T-Roc Türkiye’de sadece Highline donanımıyla satılıyor ve baz fiyatı 376.100 TL.