Ferrari, 812 Superfast’ın üstü açılabilen versiyonu 812 GTS’i tanıttı.

İlk önde uzunlamasına konumlandırılmış V12 motorlu üstü açık modeli V12 Spider’i yaklaşık 50 yıl önce pazara sunan Ferrari, geride kalan yarım asrın ardından tarihi başarılarla dolu V12 Spider’ın mirasını devam ettirecek yepyeni modeli 812 GTS’i tanıttı. 800 HP güç ve 718 Nm tork üreten V12 motoruyla tıpkı öncüleri gibi performans noktasında standartları yeniden belirleyen 812 GTS, sınıfının en kullanışlı RHT (Açılabilir Hard Top) tavanıyla göz alıcı tasarımını tamamlıyor. 340 km/s’lik maksimum hıza sahip olan Ferrari 812 GTS, 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyenin altında, 0-200 km/s hızlanmasını ise sadece 8.3 saniyede tamamlıyor. Üstü açılan spor otomobiller sınıfının en hızlı modelleri arasında yerini alacak olan Ferrari 812 GTS’in hard top tavanı, sadece 14 saniyede, üstelik 45 km/s hıza kadar açılıyor. Tavan sistem kabin içerisinde yaşam alanını daraltmazken, elektrikli arka cam rüzgâr kesici görevini üstlenerek motorun sesini kısabiliyor. Arka cam açık bırakıldığında ise kullanıcılar V12 motorun benzersiz senfonisinin keyfini çıkarıyor.

F1 motorlarından ilham alındı

Dikkat çekici maksimum tork değerinin yüzde 80’i ise 3500 d/d’den itibaren sürücünün kullanımına sunulurken hem sürüşü iyileştiriyor hem de düşük devirlerde bile etkileyici hızlanma sağlıyor. Günümüzde hiçbir seri üretim ve önden motorlu spor otomobilin ulaşamadığı, litre başına 123 HP güç üretimi değerine ulaşmak amacıyla, yine yüksek performans motorlarında ilk defa uygulanan 350 barlık doğrudan enjeksiyon sistemi ve F1 motorlarından ilham alınarak tasarlanmış değişken geometrili hava emiş sistemi entegre olarak görev yapıyor ve bu sayede benzersiz bir performans elde ediliyor. Ferrari 812 GTS’in çift kavramalı şanzımanı ise, daha kısa vites değiştirme süreleri için optimize edilen ve gaz tepkisini daha da keskinleştiren özel vites oranlarına sahip.

812 GTS’in gücünü kusursuz şekilde yere aktarmak ve kontrol edebilmek için, EPS (Elektrik Destekli Direksiyon), 5’inci jenerasyon SSC (Yanal Kayma Kontrol Sistemi) ve otomotiv endüstrisinde 4WS (4 Wheel Steering) olarak bilinen, arka tekerleklerin de direksiyon açısını takip etmesini ve bu sayede her sürüş koşulunda benzersiz yol tutuş ve denge sağlayan PCV (Passo Corto Virtuale – Virtual Short Wheelbase) sisteminin 2’nci jenerasyonu görev yapıyor. Bunun dışında direksiyona tork uygulayarak virajda aracın tutunma limitlerine yaklaştığını sürücüye bildiren ve daha rahat kontrol etmesine yardımcı olan Ferrari Peak Performance (FPP) veya arkadan kayma anında yine direksiyona tork uygulayarak aracı dengede tutma konusunda sürücüye yardımcı olan Ferrari Power Oversteer (FPO) gibi elektronik sürüş destek sistemleri sürücünün hayatını kolaylaştırıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir