Aston Martin 106 yıllık tarihinin ilk SUV modeli DBX’i tanıttı.

2015 yılında başlayan ve geçen yıl da Galler’deki fiziki testlerle sonlanan muhteşem serüvenin doruk noktası: Aston Martin DBX… Markanın ilk SUV’u, Aston Martin’in daha önce keşfedilmemiş bir segmentteki olağanüstü performans, stil ve kullanılabilirlik sunma arayışındaki yeni döneme işaret ediyor. Aston Martin, spor otomobillerin dinamikliğini off-road araçların çok yönlülüğüyle birleştirerek sektördeki standartları sarsacak ilk lüks SUV’u yollara çıkartıyor.

Aston Martin’in St. Athan, Galler’deki tesislerinde üretilen DBX, sektörde pek de rastlanmayan, sıra dışı çok özel bir SUV. İngiliz tasarım ve mühendisliğinin sınırlarını zorlayan, sektöre vizyon katacak bir ürün… 2245 kg ağırlığındaki model, 0-100 km/s hıza 4.5 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı; 291 km/s. Aston Martin’in spor otomobillerinde de kullanıldığı alüminyum gövdesi, hem çok hafif hem de sert. Teknolojik gelişimiyle DBX, şehirde de off-road’da da çok güçlü ve dinamik.

Standart olarak 48V’lik savrulma önleyici sisteme sahip üçlü adaptif havalı süspansiyon ve elektrik kontrollü adaptif amortisörlerle birlikte gelen Aston Martin DBX’in yüksekliği, çevre koşullarına bağlı olarak 145 mm arttırılıp 50 mm azaltılabiliyor. Bu özellik de sürücüye, her türlü arazi koşullarıyla mücadele edebilme önceliği sunuyor. DB11 ve Vantage’da bulunan 4.0 litrelik çift turbo V8 motoru kullanan Aston Martin DBX, özel düzenlemelerin ardından bu üniteden 550 beygir gücü ve 700 Nm tork çıkışı alabiliyor. Motor sesinin çok iyi olduğu bu lüks SUV, aktif egzoz sistemi ve silindir kapatma özelliği ile de dikkat çekici.

Aston Martin DBX, gücünü yola 9 ileri otomatik şanzıman sistemiyle aktarırken dört tekerden çekiş sistemiyle donatılan havalı süspansiyon üstünde oturan araçta, elektronik olarak kontrol edilen sürüş destek sistemi yer alıyor. Ürettiği gücü 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ile tüm tekerleklerine aktaran araç, aktif diferansiyel kontrolüne ve elektrikli limitli kaydırmalı arka diferansiyele sahip.

DBX’in kabininde de performans verilerini destekleyen lüks bir tasarım bulunuyor. Tamamen deri işlemeli koltuklar ve pek çok detay, Alcantara ile de satın alınabiliyor. DBX, kabin boyunca metal, cam ve ahşabın akıllıca kullanımı ile malzemelerin orijinalliğini koruyor. Aston Martin’in kişiselleştirme kanadı “Q’ya” başvurularak aracın orta konsolunu ahşap elemanlarla süslemek mümkün.

İlk tam boyutlu beş koltuk modeline sahip DBX, çok geniş bagaj kapasitesiyle de iddialı (623 litre). DBX’in koltukları dik konumdayken 832 litre hacim sunuyor. Ön kısımda 10.25 inçlik bilgi eğlence sistemi mevcut. Ekrana 12.3 inç büyüklüğündeki dijital gösterge paneli eşlik ederken Apple CarPlay sistemi ve 360 derecelik kamera da standart donanımlar arasında.

Marka, aracını çok daha özel yapmak isteyen kullanıcılar için de “1913 Paketi”ni tavsiye ediyor. Özel tasarlanan çamurluk logolarına, yan marşpiyellere ve model sayısını gösteren özel bir ambleme sahip olacak bu versiyon yalnızca 500 DBX kullanıcısına özel olacak. Modellerin tamamı özel olarak CEO Andy Palmer’ın gözleminden geçecek. Her kullanıcı, Aston Martin’in hikayesini anlatan ve CEO Andy Palmer ile CCO Marek Reichman tarafından imzalanmış bir kitaba sahip olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir