BMW 1 Serisi önden çekişli platformu, yüksek kaliteli iç mekanı ve dinamik sürüşüyle testimizin konuğu…

Artılar Konfor, donanım, sessiz kabin, sürüş
Eksiler Arka koltuk baş mesafesi, elektrikli bagaj opsiyonel

Birinci ve ikinci jenerasyonları ile bugüne kadar 2.4 milyon adetten fazla üretilen yeni BMW 1 Serisi, arkadan itişi bırakıp önden çekişi tercih ettiği kompakt sınıfta yine de dinamik sürüş karakteri ile öne çıkıyor. BMW’nin genlerinde yer alan tüm temel sürüş dinamiği bileşenlerinin ve kontrol sistemlerinin entegrasyonu, Yeni BMW 1 Serisi’nin dinamik bir sürüşe sahip olması sağlamış… Gelin detaya inelim…

BMW 118i genç, havalı ve şehirli bir otomobil. Kompakt oranları, akıcı tavan çizgisi ve çarpıcı dinamik çizgileriyle, daha ilk bakışta çeviklik ve sürüş keyfi vaat ediyor. BMW’nin ikonik böbrek tasarımlı ön ızgarası da BMW 1 Serisi’nde ilk kez yeni jenerasyonda birleşiyor. Yeni 1 Serisi’nde çok daha büyük ve tek bir parça gibi algılanacak şekilde tasarlanan ön ızgara, BMW’nin yeni tasarım yorumunu yansıtıyor. Yepyeni BMW 1 Serisi’nin köpekbalığı burnu, yükselen omuz çizgisi ve geleneksel Hofmeister kıvrımının C sütununda yükselen ince pencere çizgisi dikkat çekiyor. Peki biz bu yeni böbreğe henüz alışabildik mi? Pek değil… Selefinden 34 mm daha geniş ve 13 mm daha yüksek bir gövdeye sahip otomobilin uzunluğu ise 10 mm kısalmış. 380 litrelik bagaj hacmi de selefinden daha geniş…


Yeni BMW 1 Serisi’nde, ilk kez elektrikli panoramik cam tavan seçeneği de sunuluyor. Yüksek kaliteli malzemeler ve yenilikçi detayların buluştuğu selefine göre daha geniş iç mekâna ferahlık hissi katan panoramik cam tavanın yanı sıra, aydınlatmalı iç mekan kaplamaları da Yeni BMW 1 Serisi’nin premium hissini artırıyor. LED aydınlatmalar, altı farklı renk seçeneği ile yarı saydam efektler oluşturarak iç mekândaki atmosferi değiştirmeye yardımcı oluyor. Isıtma ve iklim fonksiyonları için gruplandırılmış kontrol düğmeleri ve çeşitli sürüş fonksiyonları, kullanım kolaylığı sağlarken, akıllı telefonlar için Kablosuz Şarj seçeneğine sahip fonksiyonel saklama gözü gibi ilkleri ek konfor ve kolaylık sağlıyor. Ancak arka kısımda havalandırma ızgarası olmaması bir eksiklik. Gösterge tablosu ise analog ki burada BMW geleneksel kalıyor. Zaten orta konsol abisi 3 Serisi ile büyük benzerlik gösteriyor. Önden çekişli mimariyle iç hacim genişlemiş ancak arka koltuklarda baş mesafesi biraz daha iyi olabilirdi.

118i’nin 3 silindirli 1.5 litre hacmindeki benzinli turbo motoru 5.9 litreye kadar inen karma yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. 140 HP güç ve 220 Nm tork üreten motorla BMW 118i 0’dan 100 km’s hıza 8.5 saniyede ulaşıyor. Tüm motor seçeneklerinde 7 ileri vitesli çift kavramalı Steptronic şanzıman standart olarak sunuluyor. Dizel cephesinde ise 116d seçeneği mevcut.


Yenilikçi sürüş destek sistemleri Yeni BMW 1 Serisi ile kompakt sınıfta ilk kez sunuluyor. Söz konusu sisteme bağlı olarak, radar ve ultrasonik sensörler tarafından toplanan kamera görüntüleri ve veriler, aracın çevresini izlemek ve sürücüyü tehlikelere karşı uyarmak veya doğru frenleme ve yönlendirme ile kaza riskini en aza indirmek için kullanılıyor. Standart donanım kapsamında yer alan güvenlik sistemi, sürücüyü bisikletlilerin mevcudiyeti konusunda uyarırken, şehir içinde fren fonksiyonlu çarpışma ve yaya uyarı sistemini de içeriyor. Ayrıca 70 ila 210 km / s arasında çalışan aktif şerit dönüşlerine sahip Şeritten Ayrılma Uyarısı, Şerit Değiştirme Uyarısı, Arka Çarpışma Uyarısı ve Çapraz Trafik Uyarısı özelliklerine sahip Sürüş Asistanı, Yeni BMW 1 Serisinde standart olarak sunuluyor.
7 ileri çift kavramalı şanzımanı direksiyondan değiştiremiyorsunuz yani kulakçık kullanılmamış. Sürüş modlarından Sport’u seçtiğinizde şanzıman yüksek devir çeviriyor. Vites geçişleri gayet net ve kararlı. Yalıtım çok iyi ve motor sesi neredeyse duyulmuyor. 3 silindirli motora özgü titreşim asla rahatsız etmiyor. Otomobilin performansı da gayet yeterli. 118i yüksek hızlara kolayca çıkıyor… Süspansiyon konforu da bir önceki nesle göre baya iyi. Otomobil çok rijit hissettiriyor ve kullanıcısına bir BMW kullandığı hissini veriyor.

KARAR
BMW 118i kompakt Premium sınıfta çok iddialı bir model. Sürüş karakteriyle güven veriyor ve bir BMW olduğunu hissettiriyor. Konforlu, lüks ve hızlı da. Bravo BMW!


BMW 118i First Edition Sportline
Motor 1.5 litre, 3 silindirli, turbo benzinli
Güç 140 HP @ 4600 – 6500 d/d
Tork 220 Nm @ 1480 – 4200 d/d
Aktarma 7 ileri çift kavramalı otomatik, önden çekişli
0-100 kms 8.5 sn
Maksimum hız 213 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 6.0 lt100 km
Ağırlık 1395 kg
Fiyat – TL

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir