Subaru Forester yenilendi ve artık mild-hybrid bir motorla satılıyor. Yeni Forester’ın direksiyonundayız…
Artılar: Geniş yaşam alanı, yüksek donanım, simetrik 4 çeker
Eksiler: Yüksek fiyat, EyeSight fazla müdahale ediyor
Tamamen yenilenen gövde tasarımı ve hibrit teknolojisiyle Subaru Forester e-BOXER Türkiye’de 389.880 TL’den başlayan lansman fiyatlarıyla satışa sunuldu. Bizler de vakit kaybetmeden yeni modelin direksiyonuna geçtik ve inceledik…
Tasarım
Forester uzun yıllardır güçlü ve sportif tasarımıyla ön plana çıkıyordu. Yeni versiyon da bu mirası devam ettiriyor. Forester yakından gayet ebatlı ve şık… Özellikle ön led farlar hem sportif duruyor hem de sürüş sırasında görüşü iyileştiriyor. Sis farlarının bile led olduğunu söyleyelim… Yeni Forester’ın LED arka far grubu, Subaru tarzını farklı kılan C şekilli stoplar ile donatılmış. Sağlam tasarımlı, çok kollu 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar, 225 / 55R18 lastikleri ile eşleştirilmiş.
İç mekan
Test aracımızın taba rengi döşemeleri oldukça şık duruyor ve kalite algısını yükseltmiş. Burada genelde yumuşak malzemeler kullanılmış. Direksiyonun başına geçtiğinizde zaten hemen bir Japon otomobiliyle beraber olduğunuzu anlıyorsunuz. Multimedya Ekran fena değil ama kalitesi ve kullanım rahatlığı Alman rakiplerinin gerisinde… Peki iç mekan genişliği nasıl? Forester gayet geniş, konforlu ve ferah bir iç mekan vaat ediyor. Yeni Global Platform ile bir önceki modele göre uzunluğu ve dingil mesafesi 3 cm, genişliği ise 2 cm büyüyen Forester, başarılı işçilik kalitesine sahip ferah bir iç mekana ve yükleme ağzı genişletilmiş daha kullanışlı bir bagaj bölmesine sahip. Bolca eşya gözü olması da gayet olumlu… Arkada oturan yolcular diz ve baş mesafelerinde çok şanslı… Direksiyon simidi de yenilenen detaylardan.
Motor
Subaru e-BOXER sistemi, verimli bir sürüş için, özel 2.0 litrelik direkt enjeksiyonlu motor ile elektrikli motor arasındaki güç dağılım oranını sürüş koşullarına göre ayarlıyor. Lineartronic CVT şanzıman ile eşleştirildiğinde özellikle şehirde konforlu ve pürüzsüz bir otomobil ortaya çıkıyor. Dizelin yerini alan e-Boxer isimli mild hibrit motor da benzinli motoru elektrik motoru destekliyor. 150 HP gücündeki 2.0 litrelik atmosferik motorun torku 194 Nm. Elektrikli motor ise 12.3 KW güç ve 66 Nm tork üretiyor. EV Elektrik moduyla bataryanın enerji durumuna göre 1.6 km boyunca 40 km/s hıza kadar sadece elektrikli olarak gidilebiliyor.
Sürüş Özellikleri
Elektrikli motorun ve bataryanın aracın merkez hattı boyunca uzunlamasına yerleşik tasarımı, Subaru BOXER Motorun stabilitesini düşük ağırlık merkezli Simetrik Sürekli Dört Çeker yapısı ile birleştirerek dengeyi tamamlamış. Bu SUV yol tutuş konusunda çok iddialı. Sürüş konfor düzeyi de fena değil ama daha iyi rakipleri var. CVT şanzıman hibrit sisteme göre ayarlanmış ve özellikle şehir içinde iyi iş çıkartıyor.
EyeSight Önleyici Güvenlik Sistemi yeni Forester’da standart olarak bulunuyor. Subaru Arka Araç Tespit Sistemine (SRVD)’ye ek olarak Arka Çarpışma Önleyici Frenleme ve Yan Görüş Kamerası sayesinde güvenlik ve sürüş konforunda üst seviyeye ulaşılıyor. Ancak EyeSight sistemi sürücüye biraz fazla müdahale ediyor gibi ama zaten devre dışı bırakılabiliyor. 5 sürücüye kadar kişisel koltuk pozisyonu, klima, ayna ayarı ve yakıt tüketimi verilerini hafızasına kaydedebilen ve sürüş esnasında sürücüyü olası tehlikelere karşı uyaran Sürücü Dikkat Uyarısı’nı da içeren Yüz Tanıma Teknolojisi Forester’da tüm donanımlarda standart olarak yer alıyor.
22 cm minimum yerden yüksekliği sayesinde ise arazide maceraya hazır olan araçta X-Mode sistemi de çeşitli hava ve yol koşulları için artık iki kademe seçeneğiyle sunuluyor. Standart olarak sunulan SI-DRIVE, “Akıllı” ve “Spor” modlar arasında seçim yapmaya olanak tanıyarak, daha rahat ve sportif bir sürüş için aracın performansına katkı sağlıyor.
KARAR: Subaru artık Forester modelinde dizel motor seçeneği sunmuyor ve bunun yerini mild hybrid bir motorla kapatıyor. Forester dinamik sürüşü, başarılı yol tutuşu ve yüksek donanım seviyesiyle dikkat çekiyor. Burada en büyük sorun bizce 400 bin TL’yi aşan fiyatı…
Teknik Veriler: Subaru Forester e-Boxer 2.0i e-Xclusive
Motor 2.0 litre, 4 silindirli, benzinli ve elektrik motorlu
Güç 150 HP @ 5600 d/d – 12.3 KW Elektrik motoru
Tork 194 Nm @ 4000 d/d + 66 Nm
Aktarma CVT otomatik, 4×4
0-100 kms 11.8 sn
Maksimum hız 189 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 6.7 lt100 km
Ağırlık 1751 kg
Fiyat 445.832 TL