Teknik Veriler:
BMW 218i Gran Coupe First Edition Sport Line
Motor 1.5 litre, 4 silindirli, turbo benzinli
Güç 140 HP @ 4600 – 6500 d/d
Tork 220 Nm @ 1480 – 4200 d/d
Aktarma 7 ileri çift kavramalı otomatik, önden çekişli
0-100 kms 8.7 sn
Maksimum hız 215 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 6.7 lt100 km
Ağırlık 1450 kg
Fiyat 418.900 TL
BMW 218i Gran Coupe
Artılar: Tasarım, kırmızı renk, motor ve şanzıman, performans, sürüş keyfi
Eksiler: Rüzgar sesi
Spot: Kısa bir süre öncesine kadar dört kapılı bir coupe fikri kulağa çok garip gelebilirdi… Ama devir artık değişti… BMW 218i Gran Coupe’nin direksiyonundayız…
BMW, 218i Gran Coupe ile bizce bir devrim yapıyor aslında…. Gençler direkt nokta atışı bu otomobilde… Müthiş bir kırmızı, BMW kalitesi, dört kapının kullanım rahatlığı ve dahası…. Haydi detaya inelim…
Tasarım
BMW 2 Serisi Gran Coupe’nin öne çıkan özellikleri arasında, dinamik olarak gerilmiş siluet, çerçevesiz kapı camları ve bagaj kapağının ortasına kadar uzanan stop lambaları dikkat çekiyor. Markanın bir simgesi haline gelen far tasarımı ve geniş böbrekleri ile bir BMW olduğunu hissettiren 218i Gran Coupe, standart olarak sunulan LED farları ile dikkat çekici bir ön yüze sahip. 4526 milimetre uzunluğundaki aracın genişliği 1800 milimetre yüksekliği ise 1420 milimetre.
İç mekan
Sportif tasarımına rağmen 2670 milimetrelik dingil mesafesi sayesinde iç mekanda geniş bir kullanım alanı sunulmuş. Ayrıca 430 litrelik bagaj hacmi de geniş yük eşiği sayesinde eşya yükleme sırasında kolaylık sağlıyor. Arka koltukların yatırılmasıyla bu alan daha da genişletilebiliyor. BMW 2 Serisi Gran Coupe, yüksek çözünürlüğe sahip dijital göstergeleri ve sportif direksiyonu ile iç mekanda sunduğu premium hissi üst seviyeye çıkarıyor. Yüksek kaliteli malzemeler ve yenilikçi detayların buluştuğu iç mekânda, arkadan aydınlatmalı trim şeritleri de altı farklı renk seçeneği ile yarı saydam efektler oluşturarak iç mekândaki atmosferi değiştirmeye yardımcı oluyor.
10.25 inçlik multimedya ekranı iDrive kumandasıyla pratik bir şekilde kullanılabiliyor. Arka koltuklarda oturanlar için havalandırma çıkışları ve USB’ler unutulmamış. Spor koltuklar vücudu güzel sarıyor. Konsol ergonomik yapısıyla göz dolduruyor… Arka koltuklarda ise üç kişi rahat yolculuk edemez. Burası iki kişi için daha uygun. Vites kolunun hemen yanında Start butonu ve onun altında da sürüş kişiselleştirme sisteminin düğmeleri yer alıyor.
Motor
BMW 2 Serisi Gran Coupe, Türkiye’de biri benzinli diğeri dizel olmak üzere 3 silindirli iki farklı motor seçeneği ile satılıyor. BMW EfficientDynamics ailesinin en son üyesi olan bu verimli motorların ilkini 116 bg güç ve 270 Nm tork üreten BMW 216d Gran Coupe oluşturuyor. Test aracımız BMW 218i Gran Coupe’deki 1.5 litre hacmindeki benzinli motor seçeneği ise 5.2 litreye kadar inen karma yakıt tüketimi ile 140 bg güç ve 220 Nm sunarak 0’dan 100’e 8.7 saniyede ulaşıyor. Tüm motor seçeneklerinde 7 ileri çift kavramalı Steptronic şanzıman standart olarak sunuluyor.
Sürüş Özellikleri
TwinPower turbo motor torku geniş bir aralıkta üretiyor ve akıcı bir ivmelenme vaat ediyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı ve akıcı çalışma karakteriyle göz dolduruyor. Yenilikçi sürüş destek sistemlerine de yer verilen BMW 218i Gran Coupe zengin güvenlik özellikleriyle de dikkat çekiyor. 70 ila 210 km / s arasında çalışan Şerit Terk Uyarısı’nın yanı sıra; Şerit Değiştirme Uyarı sistemini de içeren Sürüş Asistanı, arka çarpışma uyarısı ve çapraz trafik uyarısı özelliklerine de sahip.
Gaza dokunur dokunmaz canlı ve hızlanmaya istekli 218i Gran Coupe, elektronik diferansiyel kilidi sayesinde yola daha iyi tutunuyor ve aktarmada sıkıntı yaşamıyor. Direksiyon sisteminin net ve anlaşılır olması, süspansiyonların da dinamik sürüşe uygun olmasıyla keyifli sürüşler sizi bekliyor… Aracın yakıt tüketim değerlerine baktığımızda testimiz süresince ortalama 7.0 litre şehir içi ve şehir dışı kullanımla yakıt tükettik.
KARAR: BMW yeni girdiği sınıfta başarılı bir işe imza atmış. Tasarımıyla gerekli sportifliği sunuyor aynı zamanda kaliteli ve çevik sürüşüyle de BMW markasının dinamizmini sürücüsüne geçiriyor. Hızlanma, tüketim, performans, kalite konularında makul bir denge var.