Teknik Veriler

Fiat 500X Cross Plus 1.6 MJET 120HP DCT

Motor 1.6 litre, 4 silindirli, turbo dizel 

Güç 120 HP @ 3750 d/d

Tork 320 Nm @ 1750 d/d

Aktarma 6 ileri DCT şanzıman, önden çekişli

0-100 kms 10.7 sn

Maksimum hız 186 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  4.3 lt100 km

Ağırlık 1320 kg

Fiyat 312.900 TL

Artılar: Retro tasarım, güçlü motor ve şanzıman, güçlü çekiş, düşük tüketim

Eksiler: Yüksek fiyat, rakipleri çok zorlu

Fiat 500X

Fiat 500 Ailesi’nin SUV üyesi 500X yenilendi ve biz de hemen teste aldık…

Yepyeni donanım seviyeleriyle daha da kişiselleştirilebilir hale gelen yeni Fiat 500X SUV, daha fazla teknoloji ve sportiflik unsurları barındıran özelliklerinin yanı sıra mevcut 1.6 dizel motora ilave olarak ürün gamına eklenen iki yeni benzinli motor seçeneğiyle dikkatleri üstüne toplamaya hazırlanıyor. Bu seferlik biz Cross Plus donanımlı, 1.6 litre dizel motor ve 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanlı 500X’in direksiyonundayız… City Cross’un üstünde yer alan Cross donanım seviyesi 17 inç alaşım jantlar, çift bölgeli dijital klima, yağmur ve karanlık sensörleri, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli katlanır yan aynalar, 3,5 inç renkli TFT ekran, geri görüş kamerası, hazneli kol dayama, tavan rayları, arka yolcular için USB girişi özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Cross Plus donanım seviyesinde ise diğer donanım seviyelerinden farklı olarak elektrikli açılabilir cam tavan (Skydome), Full LED ön farlar ve LED sis farları standart olarak sunuluyor. Yeni 500X SUV’nin Cross Plus donanım seviyesinde isteğe bağlı sunulan Dinamik Güvenlik Paketi kapsamında ise trafik işaretleri okuma ve akıllı hız asistanı, şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi, arka çapraz trafik uyarı sistemi, acil durum otonom fren sistemi, uzun far asistanı, adaptif hız sabitleyici ve ön park sensörleri gibi teknolojik güvenlik özellikleri yer alıyor.

Tasarım

Fiat 500X, minik 500’ün SUV kasasında vücut bulmuş hali… Retro görünüyor ve trafikte hemen dikkat çekiyor. Metalik, pastel ve çift renk seçeneklerine sahip 500X SUV’de; yenilenen tamponlar, arka farlar, Full LED ön farlar ve ona eşlik eden gündüz sürüş farları ve sis farları gibi unsurlarla, gösterişli parlak / mat krom detaylara ek olarak 3 farklı gövdeye göre değişken tipte özgün dış tasarım farklılıkları ön plana çıkıyor. Farlarda sadece tasarım değil işlevsellik de güçlendirilmiş. Xenon fara göre yüzde 20 daha parlak bir aydınlatma sağlayıp daha az enerji harcayan adaptif özellikli farlar karşıdan gelen araca göre otomatik ayarlanıp sürüş güvenliğini arttırıyor.

Cross gövdenin en üstünde yer alan Cross Plus donanım seviyesi de 120 HP’lik dizel motor ve altı ileri DCT şanzıman kombinasyonuyla tercih edilebilyor. Cross Plus donanım seviyesinde ise diğer donanım seviyelerinden farklı olarak elektrikli açılabilir cam tavan (Skydome), Full LED ön farlar ve LED sis farları standart olarak sunuluyor.

İç mekan

Fiat 500X’in iç tasarımında yeniden tasarlanan direksiyon simidi ve okunurluğu artırılmış gösterge paneli, donanımlara özgü farklı koltuk seçenekleri gibi birçok detay sunuluyor. Anahtarsız giriş, çalıştırma ve elektrikli bagaj kapağı gibi donanımlarla da konfor ekipmanlarının arttırıldığı görülüyor. İç mekanda yeni döşemeler kullanılarak farklı bir hava oluşturulmuş. Yeni direksiyon simidi dikkatimizi çekiyor. Selefine göre daha ergonomik tasarlanan direksiyon simidi artık daha modern görünüyor. Ergonomiyi iyileştirmek adına yapılan bir diğer faydalı değişiklik ise büyüyen multimedya ekranı olmuş. 5 inçten 7 inçe yükseltilen ekran boyutu sayesinde artık menü içerisinde daha kolay şekilde gezinilebiliyor. Dokunmatik ekrana sahip sistemle akıllı telefonlar, Apple CarPlay ve Android Auto ile eşleştirilip telefon ekrana yansıtılabiliyor…

Motor

500X’in 1.6 litre dizel motoru zaten FIAT grubunda uzun yıllardır gördüğümüz bir motor… Rüştünü ispatlamış 1.6 litrelik motor 320 Nm tork değerine sahip ve 1750 devirden itibaren bu tork emrinizde… 500X’in ortalama yakıt tüketimi ise 100 km’de 4.7 litre seviyelerinde.

Sürüş Özellikleri

Alt devirler biraz cansız gelse de 1750 devirden itibaren araç çok sağlam yürüyor. Yüksek hızlara kolayca ulaşıyor ve performans ile düşük tüketim arasında çok iyi bir noktada suruyor… Otomobilin sürüş tecrübesinin yeteri kadar tok hissettirdiğini söyleyebiliriz. Direksiyon sistemi sürücünün isteklerine olgun cevap veriyor. İletişim ve geri bildirimleri yeterli hissettiriyor….

KARAR: FIAT 500X, B SUV sınıfında kendine yer arıyor. Bu sınıfta rekabet gerçekten çok çetin. Retro tasarımı, güçlü ve tutumlu dizel motoru onun avantajları. Üstelik iç mekan kalitesi ve sürüş rahatlığı da hiç fena değil… 300 bin TL’yi aşan fiyatı ise işi zorlaştırıyor….  

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir