Teknik Veriler

Mercedes-Benz E 300 Coupe FL Edition 1 AMG

Motor 2.0 litre, 4 silindirli, turbo benzinli

Güç 258 HP @ 5800 – 6100 d/d

Tork 370 Nm @ 1800 – 4000 d/d

Aktarma 9 ileri G-Tronic otomatik şanzıman, arkadan itişli

0-100 kms 6.4 sn

Maksimum hız 250 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  7.1 lt100 km

Fiyat 1.421.300 TL

Mercedes-Benz E 300 Coupe

Sıra dışı, teknolojik, güçlü ve Alman! E 300 Coupe’nin direksiyonundayım…

Yeni E 300 Coupe, 9G-TRONIC otomatik şanzımanın standart olarak sunulduğu, EQ Boost adındaki 48 Volt beslemeli marş-jeneratörü destekli, 2.0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli benzinli motorlara sahip. Detaya inelim…

Tasarım

Güncelleme ile E Coupe daha çekici ve daha da heyecan uyandıran bir yapı kazandı. Özellikle ön bölüm olmak üzere tasarım daha sportif olacak şekilde yenilendi. Standart olarak sunulan Tam-LED ön farlar daha ince bir görünüm kazanırken, LED stop lambalarının da iç tasarımı yenilendi. Yine makyajla birlikte entegre marş jeneratörü ile daha da verimli hale gelen benzinli motor, yeni nesil sürüş destek sistemleri ve bilgi-eğlence sistemi MBUX bunlardan bazıları… Heyecan uyandıran coupe gövde orantıları ve dört kişiyi rahat ettiren geniş iç mekânıyla E-Serisi Coupé, etkileyici Gran Turismo tasarım ve özelliklerini en güncel teknolojilerle birleştiriyor.

LED Yüksek Performanslı Farlar standart olarak, ULTRA RANGE Uzun Far dâhil MULTIBEAM LED teknolojili farlar ise opsiyonel olarak sunuluyor. Tüm versiyonlarda standart olarak sunulan yeni elmas kesim ön ızgara, A-Biçimi ile dinamizm vurgusuna katkı sağlıyor. Kaslı tasarımıyla arka bölümde iç tasarımı yenilenen LED stop lambaları dikkat çekerken bagaj kapağında entegre geri görüş kamerasıyla büyük bir “Yıldız” bulunuyor.

İç mekan

E Coupe işte burada rakiplerinden ayrılıyor bence. Muhteşem işçilik, dinamizm ve konforun bütünleşik harmonisi… Söylenecek pek bir şey yok gerçekten olağanüstü… İç mekan modern tasarımla sportif lüksü harmanlamaya devam ediyor. Kaliteli malzemeler ve yüksek işçilik seviyesi sportif ve şık görünümü tamamlarken otomobilin yüksek kalite algısına katkı sağlıyor.

Koltuklar, Mercedes-Benz markasına özgü uzun yol rahatlığıyla bütünleşik tasarımı birleştiriyor ve böylece üstün bir konfor seviyesi sunarken dinamik sürüş koşullarında vücudu destekliyor. Akıllı uyarlanabilir koltuk ayarı önemli oranda hayatı kolaylaştırıyor. Bilgi-eğlence sistemi üzerinden sisteme sürücünün vücut ölçüleri girildiğinde sistem, koltuğu buna uygun bir konumda ayarlıyor. Sürücüye ise sadece ince ayarları yapmak kalıyor. Yeni E 300 Coupe en güncel bilgi-eğlence sistemi MBUX kullanıma sunuluyor. Sistem, bir araya geldiklerinde geniş ekran görünümü oluşturan iki adet 12,3 inçlik ekrandan oluşuyor. Gerek gösterge ekranı gerekse bilgi-eğlence sistemine ait ana ekran olsun, tüm bilgiler kolaylıkla okunuyor. Parlak grafiklere sahip sunum, sezgisel kontrol yapısını daha anlaşılabilir kılıyor.

Motor

2.0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli benzinli motor 258 BG HP güç üretirken EQ Boost adındaki elektrikli destek ünitesi sayesinde anlık olarak 14 HP’lik ek bir güç daha kullanıma dahil ediliyor. İçten yanmalı motorun sağladığı 370 Nm’lik maksimum torka ek olarak EQ Boost desteği anlık olarak 150 Nm ile ivmelenmeye katkıda bulunuyor. Standart donanımdaki 9G-TRONIC otomatik şanzımanın da katkısıyla 6,7 ile 7,4 lt/100 km arasında değişen karma yakıt tüketimi sunabilen aracın maksimum hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış durumda.

Sürüş Özellikleri

E 300 Coupe, Mercedes-Benz’in en güncel sürüş destek sistemleriyle donatılmış. Ortaya çıkan ileri düzeyde aktif güvenlik seviyesinin sonucu olarak sürücünün tepki vermediği durumlarda akıllı ve hızlı bir şekilde tepki verebiliyor. Direksiyon simidinin “Hands-off” algılama özelliği artık kapasitif çalışıyor. Bu, yarı otonom sürüş esnasındaki kullanım konforunu arttırıyor.

Sürüş destek sistemlerinin E-Serisi’ni kontrol ettiğini algılaması için sürücünün ellerini direksiyonda tutması yeterli oluyor. Eskiden sisteme geri bildirim olarak sürücünün direksiyona kuvvet uygulaması, yani hafif de olsa direksiyonu hareket ettirmesi gerekiyordu. Yeni direksiyon simidinin çemberinde sürücünün ellerini algılayan özel sensörler bulunuyor. Sürücünün ellerini bir süre direksiyona temas ettirmediğini algılayan sistem bir uyarı bildirimi başlatıyor. Sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde ise sistem acil durum frenini devreye sokuyor.

Standart olarak sunulan Aktif Fren Yardımcısı, birçok sürüş koşulunda otonom fren yaparak kazaları önlüyor veya etkilerini önemli oranda azaltıyor. Sistem, şehir içi sürüş hızlarında sabit duran araçları veya yoldan karşıya geçen yayaları algılayarak fren yapıyor ve yol koşullarına bağlı olarak olası bir çarpmayı önleyebiliyor. Sürüş Yardım Paketi kapsamında sistem artık dönüşlerde de çalışıyor. İsteğe bağlı olarak ilave akıllı sürüş fonksiyonları Sürüş Yardım Paketi ile sipariş edilebiliyor.

E 300 Coupe adeta yolda süzülüyor ve güç istediğinizde de sizi asla üzmüyor. Zaten teknik veriler gayet iyi. Direksiyon hissinden tutun da yol tutuş dinamiklerine kadar bence sınıfında sınırları yeniden belirliyor.

KARAR: Mercedes-Benz E 300 Coupe gerçekten muhteşem bir otomobil. Fiyat listesini pas geçersem keşke benim olsa diyeceğim türden…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir