Teknik Veriler

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7 İleri DCT Elite Plus

Motor 1.0 litre, 3 silindirli, turbo benzinli

Güç 100 HP @ 4500 – 6000 d/d

Tork 172 Nm @ 1500 – 4000 d/d

Aktarma 7 ileri DCT şanzıman, önden çekişli

0-100 kms 11.4 sn

Maksimum hız 186 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  5.2 lt100 km

Bagaj Hacmi: 352 LT

Fiyat 280.585 TL

Yazı: Sinan Sertoğlu

Artılar: Farklı ve sportif tasarım, motor ve şanzıman, konforlu sürüş, kolay kullanım

Eksiler: Multimedya ekran, ön konsolda sert dokunuşlu malzemeler

Hyundai i20

Hyundai’nin popüler B segment modeli i20 büyük bir değişim geçirdi. Yeni, yepyeni i20’nin direksiyonundayım…

B segmentinin en beğenilen modellerinden biri olan i20, ilk kez tanıtılmasından bu yana gerek tasarım gerekse teknoloji anlamında bir hayli fazla yol kat etti. İlk kez 2008 yılında tanıtılan ve 2010 yılından itibaren Türkiye’de üretimine başlanan Hyundai i20, çeşitli motor seçenekleri ve uzun garanti süreleriyle kullanıcılarına her daim önemli avantajlar sundu.

Markanın yeni tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” temasıyla baştan aşağı yenilenen üçüncü nesil i20 ise sadece tasarım ve gelişmiş teknolojisiyle değil, artan boyutları ve yenilikçi güç paketleriyle de öne çıkıyor. Hyundai i20, tamamen yenilenen modelle beraber birtakım değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Dizel motora yeni modelde yer verilmezken bu kez 1.0 litre turbo beslemeli motoruyla dikkat çekiyor. Bu sayede düşük yakıt tüketimi elde edilirken aynı zamanda yeterli performans da sunuluyor. Gelin detaya inelim…

Tasarım  

Yeni i20’ye dinamik görünümlü ön ve arka tamponlarının yanı sıra yeni radyatör ızgarası da şık bir karakter sağlamış. Aslında sadece şık değil sportif bir havası da var yeni otomobilin… Tasarım aslında çok göreceli bir kavram ama yeni i20’nin sıradanlıktan uzak tasarımı ilk başta biraz şaşırtıcı gelse de ben sonradan bu tasarıma alıştım ve sevdim…

Yeni i20 ilk bakışta yeni far grubuyla farklılaşıyor. LED ön ve arka farlar i20’nin çarpıcı ve özgün tasarımını öne çıkartırken, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları da ön bölümde güç temasını oluşturuyor. Kama şeklindeki gündüz sürüş farları ve elmas tarzı ön ızgara ile i20 tasarım bütünlüğüyle dikkat çekerken geriye doğru yükselen omuz çizgisiyle de karakteristik C sütununa ideal bir şekilde uzanılıyor. Tasarımın öne çıkan özelliklerinden bir diğeri ise Z formundaki arka bölüm. C sütunuyla bagaj kapağı arasındaki bu bağlantı, yine Z şeklindeki stop lambalarıyla destekleniyor. Dinamik oranlar, otomobilin genişliğini ve sportifliğini artırırken aynı zamanda görünürlüğü de zirveye taşıyor.

Yeni i20’nin boyu 5 mm uzayarak 4.040 mm’ye, aks aralığı ise 10 mm artarak 2.580 mm’ye çıkarılmış. 1.775 mm’lik genişliği ile ikinci jenerasyona göre 41 mm genişleyen i20, iç mekanında ön sırada 30 mm, arka sırada ise 40 mm ilave omuz genişliği sunuyor. Ayrıca, arka diz mesafesi ise 27 mm artarak 882 mm’ye ulaşıyor. Sportif tasarım felsefesi gereği 24 mm daha alçak bir tavan çizgisine sahip olan aracın bagaj hacmi ise 51 litre artarak 352 litreye çıkmış. İhtiyaç halinde katlanan arka koltuklar ise yatırıldığı zaman toplam 1165 litre hacim sunuyor.

Kullanıcılarına siyah tavan renk opsiyonuyla beraber 17 farklı renk kombinasyonu sunan Yeni i20’deki 17 inçlik şık jantlar da sportifliği ve dinamizmi artıran bir diğer detay. Donanım seviyesine göre değişkenlik gösteren bu jantlar, Hyundai modellerindeki tasarım farklılığının en büyük mimarlarından biri olarak da öne çıkıyor.

İç mekan

Kabin artık tamamen yenilendi… Sürücü koltuğuna oturunca yeni direksiyon simidi hemen göze çarpıyor. Sürüş pozisyonu kolayca yakalanıyor ve gayet ferah… Tasarımın öne çıkan özelliklerinden biri de yüksek ve sürücü odaklı gösterge panelini kaplayan yatay hatlar. Havalandırma menfezleri ön konsolun bir başından bir başına kadar uzanıyor hissi yaratılmış… Segmentte ilk defa sunulan kablosuz akıllı telefon yansıtma fonksiyonu, kablosuz şarj ile desteklendiğinde pratikliği de artırmış oluyor. Yeni i20’de yer verilen BOSE ses sistemi de diğer çarpıcı özelliklerden biri. Dijital ses işlemcisine sahip dahili amfi sistemi, 8 hoparlörle birlikte sunuluyor. Ön merkez ve arka subwooferla birlikte araçtaki tüm yolculara hitap eden bu akustik düzen, daha kaliteli bir müzik dinlenmesine olanak sağlıyor.

i20’nin bagajı yeni nesilde biraz büyümüş ve 352 litreye çıkmış. Sınıf beklentilerini bence karşılıyor. Arka koltukların diz ve baş mesafeleri de sınıf beklentilerine göre gayet iyi… Arkada havalandırma menfezi yok ama usb çıkışı var. Şaft tüneli ise çok az yani ortada oturacakların ayakları pek sıkıntı çekmeyecek… Özetle Hyundai i20’nin iç mekanında sert plastik malzemelere yer verilmiş. Bu malzemeler ama inanın göze batmıyor. Tamam bu bir B Segment otomobil ama bu sınıfta artık yavaş yavaş yumuşak malzemeli materyallere de geçildiğini söylemeliyim… Hyundai i20’nin iç mekanı sınıf beklentilerini genel olarak karşılıyor… Elit Plus donanımla gelen büyük multimedya ekran da hem kaliteli hem de teknolojik.

Motor 

Turbo beslemeli, 100 beygirlik, 1.0 litrelik benzinli motor 7 ileri DCT şanzıman ile eşleşmiş. 170 Nm tork fazla şaşalı gelmese de i20’yi kolayca taşıyor ve yüksek hızlara çıkartıyor. Bu motor performansı ve tutumluluğu makul bir potada eritiyor. Küçük hacimden yüksek güç turbo beslemenin bir alameti farikası. Eğer turbonun sihrine kapılırsanız yakıt tüketimi biraz artıyor.  

Sürüş Özellikleri:

Hyundai Smart Sense aktif güvenlik özellikleri de i20’de yerini alıyor. Ön çarpışma önleme yardımcısı ve şerit takip asistanı gibi sürüşe aktif müdahale eden sistemlerin yanında, sürücü yorgunluk uyarısı, uzun far asistanı gibi destek sistemleri de güvenlik adına sunulan donanımlar. Trafik ışıklarında durulduğunda öndeki aracın hareketini uyaran sistem, trafiğin aksamasını da engelliyor. Ayrıca, arka yolcu/eşya uyarısı ise segmentte ilk defa sunuluyor. Arka koltukta telaşla unutulan eşya ya da evcil hayvanlar sürücüsüne sesli olarak hatırlatılıyor. Böylelikle, olası hırsızlık gibi talihsizliklerin veya benzeri üzücü olayların yaşanması da önlenmiş oluyor.

Hyundai’nin izmit fabrikasında ürettiği i20 modeli, BC3 kasa koduyla ve yepyeni bir platform ile geliyor. Model için özel olarak geliştirilen bu platform, daha rijit ve daha dinamik bir sürüş için ekstra mukavemetli çelikten üretiliyor. Hyundai’nin kendi ürettiği bu sağlam çelik, burulmalara ve kazalarda yaşanabilecek olası bükülmelere karşı daha dayanıklı. Bağlantı ve kaynak noktaları geliştirilen Yeni i20, böylelikle sınıfının en güvenilir modellerinden biri olmayı hedefliyor.  

Sürüş konusunda Hyundai çok yol kat etti. Direksiyon gayet hisli ve başarılı. Elektrikli destekli yapısına rağmen otomobil çok kolay yönleniyor. Süspansiyonları konforlu. Yol tutuşta çok limitleri zorlamadım ama kararlı bir yapısı var… Zaten ESP her daim yardımınızda. Yalıtım iyileştirilmiş. Elite Plus donanım seviyesinde ön camda ekstra bir katman yer alıyor ve bu da yalıtıma olumlu etki ediyor. Spor modda gaz tepkisi iyileşiyor ve direksiyon biraz sertleşiyor… DCT adı verilen çift kavramalı 7 ileri şanzıman çok hızlı çalışıyor ve sürüş konforunu artırıyor. Özetle genel olarak bu motorla i20’nin performansı bir şehir otomobili için gayet iyi…

KARAR: Hyundai i20’de üç ana (Jump, Style, Elite) üç de opsiyon paketi (Style Plus, Design, Elite Plus) olmak üzere toplam 6 farklı donanım seviyesi bulunuyor. Test aracımız Elit Plus birçok beklentiyi karşılıyor. Bence i20 artık B segmentte çok daha önemli bir oyuncu… Zaten yüksek satış adetleri de bunu doğruluyor…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir