Teknik Veriler

Hyundai KONA 1.6 CRDi 48V 7 İleri DCT Elite

Motor 1.6 litre, 4 silindirli, turbo dizel

Güç 136 HP @ 4000 d/d

Tork 320 Nm @ 2000 – 2250 d/d

Aktarma 7 ileri DCT otomatik şanzıman, önden çekişli

0-100 kms 9.9 sn

Maksimum hız 190 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  4.1 lt100 km

Bagaj Hacmi: 374 LT

Ağırlık: 1445 kg

Fiyat – TL

Artılar: Güçlü ve tutumlu motor, Şanzıman, sürüş rahatlığı, performans

Eksiler: Arka koltuk diz mesafesi, küçük bagaj

Hyundai KONA

Hyundai KONA makyajlandı ve yeni özellikleriyle satışa sunuldu. Bakalım yeni KONA’da neler değişmiş…

KONA’daki en önemli yeniliklerden biri 1.6 litrelik dizel motorun daha fazla yakıt verimliliği için 48V hafif hibrit sistemle birleşmesi olmuş. Yani dizel ve elektrik motoru olur mu demeyin evet oluyor!

KONA, 2017 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana Hyundai adına Avrupa’da bir başarı öyküsü yazdı ve hızla büyüyen bir pazar payına ulaştı. Sadece üç yıl içinde Hyundai’nin Avrupa’daki en popüler kompakt SUV modellerinden biri haline gelerek bölgede 410.000 adetten fazla satıldı. Hyundai KONA, şık ve farklı tasarım diliyle 2018 iF Tasarım Ödülü, 2018 Red Dot Ödülü ve 2018 IDEA tasarım ödülünü de kazandı. Böylece tasarımı hem müşteriler hem de üst düzey tasarım otoriteleri tarafından ilgiyle karşılandı.

Tasarım

Hyundai KONA, cesur ve farklı tasarımı ile bence rakiplerinden ayrılıyor. Ön ve arkadaki tasarım yenilikleri, makyajlanan KONA’ya daha da şık ve sportif bir görünüm kazandırmış. Dikkat çekici yeni ön tasarımı, sportif detaylar ve plastik eklentilerle öne çıkıyor. Üst kısımdaki uzatılmış motor kaputu, KONA’ya güçlü bir görünüm verirken aynı zamanda orta ızgaranın üzerinde keskin bir şekilde bitiyor. Geliştirilmiş LED gündüz sürüş lambaları ise daha dar ve sıradışı bir görünüm sağlıyor. Aşağıya doğru uzanan tampon da plastik çamurluk parçalarına yumuşak bir şekilde bağlanıyor. Yeni KONA, boyutları itibariyle önceki versiyona göre 40 mm daha uzun ve daha geniş. Bu artışla beraber daha şık ve dinamik bir görünüm sunuyor.

İç mekan

Yeni KONA’nın iç mekanı öncekinden daha sportif ve daha modern bir görünüm ifade edecek şekilde tasarlanmış. Otomobilin kabini sınıf beklentilerini kolayca karşılıyor. Özellikle ön tarafta geniş bir iç mekan bizi karşılıyor. Yeni konsol alanı, yatay yerleşimi vurgulamak için gösterge panelinden ayrılmış. Gösterge paneli, daha teknolojik ve daha ferah bir atmosfer yaratmak için geniş ve havadar görünüm sunuyor. Müşteri talepleri doğrultusunda, elektrikli park freni donanım tablosundaki yerini alırken ayrıca yeni ortam ambiyans aydınlatma teknolojisi de orta bardak tutucuyu, yolcu ve sürücü yan ayak bölmesini aydınlatarak aracın sportif ve modern yaşam tarzı karakterini vurguluyor. Hoparlörlerin etrafındaki yeni halkalar ve alüminyum kaplamalı hava delikleri de bir yenilik…

Bununla beraber, arka koltuktaki yolcular için konforu artıran USB bağlantı noktası da özellikle uzun süreli yolculuklarda mobil cihazların rahatlıkla şarj edilmesine olanak sağlıyor. İlk kez Yeni i20’de karşımıza çıkan 10,25 inçlik dijital bilgi ve eğlence ekranı, Yeni KONA’da da Elite donanım seviyesinde sunuluyor. Yüksek kaliteli bu ünite, bölünmüş ekran işlevi ve Bluetooth bağlantısı ile birlikte sunuluyor. Hyundai KONA ayrıca, daha alt donanım seviyelerinde ise 8 inç bilgi ekranı sunuyor.

Motor

KONA’daki 136 beygirlik 1.6 litrelik dizel motor, yeni eklenen 48V hafif hibrit teknolojisi sayesinde bir önceki modele oranla yaklaşık yüzde 10 yakıt ekonomisi sağlıyor. Yenilenen dizel motoru ile KONA, performansı kadar verimli yakıt tüketimiyle de öne çıkıyor. 48V’lık elektrikli motor kalkışlarda Kona’ya destek oluyor. 320 Nm tork değeri sunan dizel motor, 4.1 litrelik ortalama yakıt tüketimiyle de göz dolduruyor. Şehir trafiğinde önemli avantajlar sunan hafif hibrit sistem, trafikte yapılan kalkışlarda Hafif Hibrit Marş Jeneratörünün (MHSG) içten yanmalı motoru desteklemesini sağlıyor. Böylece motor ilave torkla 48V’lik aküden enerjisini alarak daha hızlı ve yumuşak bir şekilde kalkış yapıyor. MHSG, kalkışta içten yanmalı motoru, tork ve güç vererek destekliyor…

Sürüş Özellikleri

Yenilenen KONA, Eco, Comfort ve Sport olmak üzere 3 farklı sürüş moduna sahip. Seçilen sürüş modu aynı zamanda 10.25 inçlik supervision gösterge bilgi ekranı ile entegre oluyor ve ekranın grafik temasını da değiştiriyor. Yeni KONA, konfor donanımlarının haricinde güvenlik ve sürüş destek özellikleriyle de dikkat çekiyor. Şerit ve Yol Takip Asistanı, Ön Çarpışma Önleme Yardımcısı gibi aktif güvenlik önlemleri, giriş seviyesi donanım paketleri de dahil olmak üzere KONA’da standart olarak sunuluyor.

KONA, selefine kıyasla daha yumuşak bir sürüş için bir dizi yürüyen aksam güncellemesine de tabi tutulmuş. Süspansiyon, KONA’nın sportif karakterini bozmadan, sürüş konforunu iyileştirmek için yeniden ayarlanmış. Yayların ve amortisörlerin yanında, daha iyi sürüş konforu ve daha iyi ses izolasyonu için stabilizatör çubukları değiştirilmiş.

Direksiyona geçtiğimde aslında bir crossoverdan ziyade bir hatchback kullanıyor gibi hissediyorum. Sürüş pozisyonumu çok rahat buluyorum ve yola çıkıyorum. Kona çok çabuk ivmeleniyor ve hatta sanki 320 Nm tork biraz fazla mı olmuş diye kendi kendine söyleniyorum. Çok sağlam yürüyor Kona. Gerek şehirde gerek uzun yolda iyi bir yol arkadaşı bence. Viraj performansı da fena değil ve direksiyon geri bildirimleri artık bence daha iyi.

1445 kilogramlık otomobile spor otomobilleri aratmayan bir performans sağlayan dizel ünite, ara hızlanmalarda da oldukça yeterli bir yapıda…

KARAR: Yeni KONA, “Style”, “Smart”, “Elite” ve “N Line” olmak üzere üzere dört farklı trim seviyesine sahip. Bence Kona B segment crossover arayan müşteriler için çok iyi bir seçenek olabilir. Kona, dizel seçeneğiyle tutumlu, güçlü ve iyi bir seçenek. Daha makul bir fiyat arayışında olanlar 1.0 Turbo,  DCT’yi de tercih edebilirler.  

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir