Teknik Veriler
Land Rover Defender First Edition 2.0 D240
Motor 2.0 litre, 4 silindirli, turbo dizel
Güç 240 HP @ 4000 d/d
Tork 430 Nm @ 1400 d/d
Aktarma 8 ileri otomatik şanzıman, 4×4
0-100 kms 9.0 sn
Maksimum hız 188 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 7.6 lt100 km
Bagaj Hacmi: 857 LT
Ağırlık: 2208 kg
Fiyat: 1.916.090 TL + opsiyonlar
Yazı: Sinan Sertoğlu
Artılar: Tasarım, güç, arazi kabiliyeti, kalite, şaşırtıcı sürüş rahatlığı
Eksiler: Çok yüksek fiyat
Land Rover Defender
Land Rover’ın 70 yıldan uzun süredir herkesin tutku ile bağlı olduğu modeli Defender, gelişmiş teknolojileri ve geçmişe dair izler de taşıyan yepyeni tasarımı ile tarihi kaldığı yerden yazmaya devam ediyor. Bu inanılmaz SUV ile 5 gün geçirdim…
1948 yılında ilk kez Amsterdam Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra dünyayı keşfetmek isteyen kaşiflerin yol arkadaşı olan Land Rover Defender, tamamen yenilendi ve gerçekten de sıra dışı bir araç haline geldi. 70 yılı aşan geçmişiyle Yeni Land Rover Defender, 21. yüzyılda artık şehir hayatının keşfinde de yol göstereceğe benziyor. Land Rover’ın bugüne kadar ürettiği en yetenekli 4×4 modeli olan Yeni Land Rover Defender’ın direksiyonundayım…
Land Rover’ın Ekstrem Test prosedürlerine dayanabilecek şekilde tasarlanan ve işlevsel D7x mimarisi üzerinden yükselen Yeni Land Rover Defender’ın bu yeni platformu, en yeni elektrikli güç aktarma organlarını desteklerken, tamamen bağımsız havalı süspansiyon için mükemmel bir zemin hazırlıyor. Yeni Defender 110, opsiyonel olarak sunulan 5 + 2 oturma konfigürasyonu ile kalabalık seyahat imkanının yanında, ikinci sıra koltukların arkasında 1.075 litre, ikinci sıra katlandığında ise 2.380 litreye kadar geniş bir yük alanı sunuyor. Ayrıca, daha fazla eşya taşımak istendiği zaman araçtaki üçüncü kişinin rahat bir yolculuk yapabilmesi için ön tarafta üç kişilik bir oturma düzeni de opsiyonel olarak sunulan özellikler arasında yerini alıyor.
Atalarından gelen mirasıyla safkan off-road yeteneklerini bünyesinde barındıran Land Rover Defender, aynı zamanda modern ve şehirli özellikleriyle de dikkat çekiyor. Yol koşullarına göre çok daha hassas ayarlar yapılabilmesine olanak sağlayan Yeni Defender, “Yapılandırılabilir Terrain Response” özelliğini kullanıcılarına sunan ilk Land Rover modeli olarak ön plana çıkıyor. Hem arazide hem de yolda dünyanın en iyi dört tekerlekten çekişli aracı olan Defender, çift kavramalı otomatik şanzımanı, 3.500 kg’lık maksimum yük çekebilme kapasitesi ve 300 kg’lık statik çatı yükü taşıyabilme kapasitesiyle segmentinin referans modeli… Defender, 900 mm derinliğindeki sulardan rahatlıkla geçebilirken, 0.38Cd sürtünme katsayısı ile aerodinamik olarak da kendini kanıtlıyor. 2.0 litre dizel motor da yüksek torkla Defender’i kolayca ilerletiyor.
Uzunca bir süre ülkemizde de üretilen bu efsane modelin en güncel versiyonu, kendine özgü tarzı ve yepyeni tasarımıyla gerçekten de beklemeye değer olmuş. Defender, arazideki üstün yetenekleriyle birlikte şehirde de mükemmel bir konfor yaşatıyor.
Land Rover Defender dayanıklı olduğu kadar teknolojik olmayı da başarıyor. ClearSight iç dikiz aynası, uzun yolculuklarda ekipmanlar görüşü kısıtladığında, aracın üstünde yer alan kamera sayesinde anlık olarak aracın arkasındaki görüntüyü dikiz aynasına yansıtıyor ve her zaman engelsiz bir görüş sağlıyor. 3D Çevre Görüş Kamera sisteminin bir parçası olarak sunulan ClearSight Ground View özelliği, Yeni Defender’ın 10 inçlik Pivi Pro ekranından zeminin adeta cam bir yüzeyden bakıyorcasına kolaylıkla görülebilmesine olanak sağlıyor. Ayrıca, aracın alt kısmı ve tekerlekler de dahil olmak üzere çeşitli açılardan sağlanan görüntülerle, kullanım kolaylığı en üst seviyeye taşınıyor.
Gece sürüşünü daha kolay bir hale getirebilmek için tasarlanan Land Rover Defender’ın dış LED ışıkları, gün ışığı koşullarına yakın bir aydınlatma sağlarken, Matrix LED farlar, karşıdan gelen araç sürücülerinin gözlerinin kamaşmasını önleyen uzun huzmeli bir görüş sunuyor.
Pivi Pro bilgi-eğlence sistemine sahip Defender, yeni nesil 10 inçlik dokunmatik ekranıyla sık kullanılan işlemleri ve özellikleri ana ekranda tek başına görebilmeye imkan sağlayan bir düzen yaratıyor. 12,3 inç yüksek çözünürlüklü Interaktif Sürücü Ekranı’na sahip SUV, sürücülerin çok sayıda önemli bilgiyi bir arada görüntüleyebilmesini sağlarken, tam ekran harita, telefon ve medya işlevlerini de içerecek şekilde kişiselleştirilebiliyor.
SE, HSE ve First Edition paketlerinde standart olarak yer alan Kör Nokta Asistanı, Güvenli Çıkış Monitörü ve Arka Trafik Monitörü ile tüm donanım paketlerinde standart olan Derinlik Sensörü’yle gelen bu devasa SUV, sürücülerine çok daha güvenli bir sürüş keyfi sunuyor.
Opsiyonel olarak tercih edilebilen 700W Meridian Surround Ses Sistemi sayesinde, kabin içerisinde kristal netliğinde tizler ve bas sesler duyulabiliyor. Ayrıca, yakın zaman içerisinde hem Apple hem de AndroidT cihazlarda sunulması planlanan Land Rover iGuide uygulamasıyla, aracın özellikleri ve kontrolleriyle ilgili bilgiler çok daha kolay keşfedilebiliyor. SE, HSE ve First Edition paketlerinde standart olarak sunulan orta konsol buzdolabı, sıcak yaz günlerinde yiyeceklerin ve içeceklerin kolaylıkla soğuk kalabilmesine yardımcı oluyor.
Defender’ın agresif görünen klasik ama yeni duruşu, ilk bakışta heyecanlandırmak için tasarlanırken, geçmişten gelen izlerle de aslında tanıdık bir yüz oluşturuyor. Farklı olmak isteyen maceracı kalpler için üretilen Defender, dünyanın en zorlu ortamlarında kendini kanıtlayarak geçmişinden aldığı mirası hak ederek taşımaya devam ediyor.
KARAR: Yeni Defender muhteşem bir SUV olmuş. Yolda adeta süzülüyor, arazide ise aslan kesiliyor. Müthiş konforlu ve rahat ve ebatlarına göre çok kolay kullanılıyor. Teknolojiden de bolca yararlanıyor ve geçmişe selam dururken geleceğe de hızla ilerliyor.