Teknik Veriler

OPEL GRANDLAND X ULTIMATE 1.5 130HP AT8

Motor 1.5 litre, 4 silindirli, turbo dizel

Güç 130 HP @ 3750 d/d

Tork 300 Nm @ 1750 d/d

Aktarma 8 ileri otomatik şanzıman, önden çekişli

0-100 kms 12.3 sn

Maksimum hız 192 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  4.2 lt100 km

Bagaj Hacmi: 514 LT

Ağırlık: 1380 kg

Fiyat 456.900 TL

Yazı: Sinan Sertoğlu

Artılar: Motor ve şanzıman, konfor, düşük yakıt tüketimi, geniş iç mekan

Eksiler: Multimedya ekran daha iyi olabilir, yüksek fiyat

Opel Grandland X

Opel’in popüler SUV modeli Grandland X’in en donanımlı Ultimate versiyonu ile beraberiz.

PSA, Opel’i satın aldıktan sonra markaya ciddi dokunuşlara devam ediyor. 3008’in kardeşi Grandland X’te artık 8 ileri bir otomatik şanzıman ile satılıyor. Test aracımız da dizel ve otomatik şanzımanıyla yeni Grandland X ve en donanımlı versiyonu…

Tasarım

Grandland X’in tasarımı modern ve sportif. Önde, diğer Opel modellerinde de yer alan ve logonun sağında ve solunda, adeta birer kanat gibi uzanan krom çizgilere sahip ön ızgara marka kimliğini ortaya koyuyor. Led gündüz farları göze güzel gözüküyor. Full led farlar, tampon köşelerine yerleştirilmiş ön sis farları ve tamponun alt kısmında yer alan yatay krom çıta, ön görünümü tamamlıyor. Otomobile yandan bakıldığında, çift renkli gövde dikkat çekiyor. Tavan rengi dış dikiz aynaları, karartılmış arka camlar, krom tavan barları ve yan camların üst kısmını çevreleyen krom çizgi öne çıkan diğer detaylar. Test aracımızda 19 inç’lik jantlar bulunuyor. Köpekbalığı sırtı tasarımlı anten sportif tasarımın detaylarından bir diğeri. Arka tasarımda ise, ortada yer alan büyük Opel logosu dikkat çekerken stop lambalarında, tıpkı ön farlardaki gibi çift çizgili led aydınlatmaya yer verilerek bütünlük sağlanmış. Bagaj kapağının üst kısmında entegre spoyler ve üçüncü stop lambası yer alıyor.

4477 mm uzunluğa, 1856 mm genişliğe, 1609 mm yüksekliğe sahip olan bu C segmenti (kompakt sınıf) SUV modelinin dingil mesafesi ise 2675 mm. Aracın boş ağırlığı 1380 kg, bagaj hacmi ise 514 litre. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1652 litreye çıkıyor.

İç mekan

Grandland X modern kabiniyle sınıf beklentilerini karşılıyor. Mesela kardeşi 3008’in kabini çok süslü. Ama Grandland X çok daha sade ve biraz daha Alman bir kabine sahip. Malzeme kalitesi iyi ve sorunsuz. Geri görüş kamerasının yer aldığı multimedya sistem güzel çalışıyor ve ekranın tepki hızı iyi. Ama biraz küçük. Ayrıca Android Auto ve CarPlay’i de destekliyor. Kol dayamanın içinde kablosuz şarj alanı bulunuyor. Arka koltuk sırasında yeterli oturma alanı sunuluyor. Panoramik cam tavan kokpiti ferah kılıyor. Eşya gözü konusunda da sıkıntı yok. Grandland X baş ve diz mesafeleri konularında da oldukça iddialı. Yarı deri koltuklar şık ve rahat. Sürüş pozisyonu da yüksek bir çevrenize hakimsiniz.

Yüksek oturuş pozisyonu size rahat bir görüş sağlıyor. Ergonomik AGR ön koltuklar ise size uzun yolculuklarınızda konfor sağlıyor. Kontrol panelinde herşey elinizin altında ve kolay kullanılıyor.

Motor

Grandland X modelinde 1.5 litrelik, 4 silindirli turbo dizel motor 8 ileri otomatik şanzıman ile eşleşmiş. 3750 d/d’de 130 HP güç ve 1750 d/d’de 300 Nm tork üreten motor, otomobile 193 km/s’lik maksimum hız ve 12.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi sağlıyor. Opel Grandland X fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 4.2 lt/100 km… Karma kullanımda 6.0 litre gibi bir ortalama tüketim değeri elde ettik. Sıkışık trafik şartlarının yoğunlukta olduğu kullanımlarda tüketim 6.5 litre seviyelerinde kalıyor.

Sürüş Özellikleri

İyi bir sürüş pozisyonu ve konforlu koltuklara sahip otomobilin direksiyon tepkileri hızlı ve net. Süspansiyon, aynı zamanda hem konfor hem de başarılı bir yol tutuş sunmayı başarıyor. Görüş açıları geniş ve sorunsuz. Fren pedalının hissi ve fren mesafesi de iyi. AT8 şanzıman, motorla uyumlu çalışıyor ve vites geçişleri hızlı, sarsıntısız ve kararlı. Ayrıca yokuştaki kalkışlarda geri kaydırmıyor. Hızlı otoyol kullanımında iç mekana bir miktar yol ve rüzgar sesi alan otomobilin motoru, dizel olması nedeniyle biraz gürültülü çalışıyor. Opel Grandland X, dinamik bir altyapı kullanması sayesinde hem konforlu hem de performanslı kullanımlarda iyi yol tutan bir otomobil. Aracın yüksek olan yapısı nedeniyle yan rüzgarlardan etkilenmesini bekleseniz de aslında böyle bir sorunla karşılaşmıyorsunuz.

KARAR: Opel Grandland X zor bir sınıfta rekabet ediyor ve çok güçlü rakipleri var. 8 ileri şanzımanıyla özellikle uzun yolda hem çok konforlu hem de uzun menzil vaat ediyor. Zengin bi donanıma sahip. Güvenlik donanımların da çok iddialı. Belki PSA grubunun diğer SUV’ları kadar süslü değil ama Opel farklı bir yere konumlanıyor. Bakalım yeni jenerasyon Grandland X neye benzeyecek ama önce Mokka gelecek!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir