Teknik Veriler

Motor 1.0 litre, 3 silindirli, turbo benzinli

Güç 110 HP @ 5500 d/d

Tork 200 Nm @ 2000 – 3000 d/d

Aktarma 7 ileri DSG otomatik şanzıman, önden çekişli

0-100 kms 10.5 sn

Maksimum hız 208 km/s

Yakıt tüketim (Ort.)  4.3 lt100 km

Bagaj Hacmi: 600 LT

Ağırlık: 1341 kg

Fiyat 315.000 TL

Artılar: Motor ve şanzıman, geniş ve ferah iç mekan, bagaj hacmi, yalıtım, multimedya ekran

Eksiler: Cam tavan eksikliği, dizel motor seçeneği yok

Skoda Octavia

Skoda’nın merakla beklenen yeni nesil Octavia modeli Türkiye’de satışa sunmaya başlandı. Vakit kaybetmeden direksiyona geçtim…

Dikkat çekici tasarımı, yenilikçi teknolojileriyle öne çıkan Octavia, lansmana özel olarak 299.800 TL’den başlayan fiyatlarla showroomlardaki yerini aldı. Merakla beklediğim bu önemli C segment sedan ile 5 gün geçirdim… İşte detaylar…

Tasarım

Markanın yeni tasarım diline sahip olan Octavia zaten dünya çapında bilinen kalitesini daha ileriye taşımış. Dördüncü nesil Octavia önceki nesilden daha büyük ve daha fazla yaşam alanı sunarak sınıfındaki standartları yeniden belirliyor. Baştan aşağıya değişen yeni kabin, yüksek fonksiyonelliği, yüksek kaliteye sahip materyalleri ve birçok akıllı özelliği içeriyor. Octavia, Skoda’nın evrimleşen tasarım diliyle birlikte tamamen yeni ölçülere kavuştu ve bu sayede daha dinamik bir tasarıma sahip oldu. Yeniden tasarlanmış keskin hatlara sahip ön bölümde, Skoda imzasını taşıyan markaya has ön ızgara ve daraltılmış LED ön farlar dikkat çekiyor.

Octavia’nın profilinde ise her zaman olduğu gibi önden arkaya kesintisiz olarak devam eden Tornado çizgisi yer alıyor ve araca daha dinamik bir görünüm sağlıyor. Araç dinamik görünmesinin yanı sıra sadece 0,24 sürtünme katsayısıyla da aerodinamik bir tasarıma sahip olduğunu kanıtlıyor.

Önceki nesile göre 19 mm uzayan Octavia 4,689 mm uzunluğa ve 15 mm artışla 1,829 mm genişliğe sahip oldu. Her zaman olduğu gibi sınıfının standartlarını aşan geniş bir iç hacim sunan model 2,686 mm dingil mesafesiyle öne çıkıyor.

İç mekan

Yeni model, alışıldık geniş ve ferah kabinini bir adım daha ileriye taşıyor. Arkada oturan yolcular ise, daha geniş diz mesafesiyle daha fazla lüksün tadını çıkarabilecekler. Octavia sedanın zaten büyük olan bagaj kapasitesi önceki nesle göre 10 litre daha artırılarak 600 litreye ulaştı. Kullanıcılar elektrikli bagaj kapağı ve sanal pedal sayesinde, Octavia’nın bagajını kolaylıkla açıp kapatabilecekler.

Tamamen yenilenen çok kademeli kabin konseptinde yüksek konfor, kalite ve teknoloji ön plana çıkmış. Sınıf standarlarının üzerinde bir kabin bile denebilir… Sürücü ve yolcular için en rahat yaşam alanını sunmak adına geliştirilen kabin, aynı zamanda şık tarzıyla da dikkat çekiyor. Çok beğendiğim yeni iki kollu direksiyon simidi, çok yönlü özelliğiyle 14 farklı fonksiyonun elleri direksiyondan ayırmadan yönetilmesini sağlıyor. Orta konsol, kapı kolları ve ön konsol da yeniden tasarlandı.

Octavia’da yeni kabin tasarımıyla birlikte versiyona göre alınan 8,25 veya 10 inç dokunmatik ekran da öne çıkıyor.  Test aracımızda 10 inç’lik ekran yer alıyordu. Kolay kullanıma sahip, kaydırma özellikli ve yüksek çözünürlüklü sezgisel dokunmatik ekran, birçok özelliğe kolay ve hızlı erişim yapılmasını sağlıyor.

Bununla birlikte yeni Octavia Head-Up Gösterge’ye sahip ilk Skoda modeli de oldu. Bu ekranda hız, navigasyon gibi önemli bilgiler cama yansıtılarak sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüşe devam etmesi sağlanıyor. 10,25 inç’lik dijital sürücü göstergesi ise, farklı temalarla ekranı sürücünün istediği gibi kişiselleştirmesini sağlıyor.

Octavia kabininde dikkat çeken yeniliklerden biri ise Mood Select ismi verilen ambiyans aydınlatma sistemi. Ambiyans ve ayak aydınlatması ayrı olarak seçilebilen sistemde kullanıcılar isteklerine göre Skoda, Kış, Yaz, Okyanus, Yarış modlarını tercih ederek kabini tamamen ruh hallerine göre ayarlayabiliyorlar. Bununla birlikte Kişiselleştirme modu da kullanıcıların renkleri özgürce seçmesine imkan tanıyor.

Octavia’nın yeni kabininde öne çıkan özellikler arasında elektrik destekli vites düğmesi, isteğe bağlı olarak sertifikalı ergonomik koltuklar, üç bölgeli klima, arka camlar için güneş perdesi, 5 USB girişi ve 230 Voltluk elektrik bağlantı soketi gibi özellikler bulunuyor.

Araçta yer alan yeni elektrik destekli vites düğmesi, DSG şanzımanı yönetmek için yenilik olarak öne çıkıyor. DSG vites kolunun yerini alan bu yeni kontrol modülüne, sürüş modlarını seçmek için orta konsolda bulunan daha şık bir düğme eşlik ediyor.

KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de, aracın pratikliğini artırıyor. Kulllanıcılar opsiyonel olarak kablosuz şarj özelliği, Head-Up Display, farklı sürüş modları ile süspansiyonu ve sönümlemeyi en iyi şekilde ayarlayan Dinamik Şasi Kontrolü, Matrix full LED ön farlar ve 18 inç jantlar gibi seçeneklere de sahip olabiliyorlar. Kısa ve uzun farlarda yer alan matrix teknolojisi, diğer araçları algılayarak belirli LED bölümleri açıp kapayarak en ideal aydınlatmayı sağlıyor ve diğer sürücülerin gözlerinin kamaşmasını engelliyor. Aynı zamanda dönüşlerde de aydınlatma konisinin şeklinin değişmesiyle virajların daha iyi aydınlatılmasını sağlar.

Motor

Yeni Skoda Octavia Türkiye’de 1.0 litre TSI EVO e-TEC ve 1.5 TSI EVO e-TEC motorlarıyla tercih edilebiliyor. Her iki motor seçeneği de, 7 ileri DSG otomatik şanzımanla eşleştiriliyor. Test aracımız 1.0 litre TSI EVO e-TEC 110 HP güç ve 200 Nm tork değerine sahip. Octavia bu minik motorla 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlıyor ve 200 km/s maksimum hızı aşabiliyor.

Octavia’nın iki motor seçeneğinde de içten yanmalı motoru elektrikli motorla kombine eden mild hybrid özelliği bulunuyor. Bu sayede yakıt tüketimi ve CO2 emisyon salımı düşürülüyor. Elektrikli motor, kalkışlarda ve ivmelenmelerde benzinli motora 12 kW’ya kadar destek oluyor. Aracın yavaşlaması sırasında veya hareket halinde gaz pedalı bırakıldığında ise, 48V batarya şarj ediliyor. Bu sayede ortalama tüketim 4.3 lt/100 km seviyesine iniyor.

Sürüş Özellikleri

Gelelim günün sorusuna! 1.0 TSI motor Octavia’yı yürütüyor mu? Teknik veriler hiç fena değil. Şahsen çok rahat yürütüyor diyebilirim. 1.5 TSI ile arasında 25 bin TL fark var. Bu farkı vermeye değer mi? Karar sizin… Biraz daha güç arıyorsanız ve uzun yollara gidecekseniz belki sorumuzun yanıtı evet olabilir. Torku alt devirlerde alıyorsunuz ve kolayca ivmeleniyorsunuz. Yakıt tüketimi ise gayet makul. 4.3 litre fabrika verisi tüketim pek gerçekçi olmasa da 6.0 litrelerde gezebilirsiniz. Önden çekişli bir otomobilin yol tutuşu başarılı. Sürüşü çok eğlenceli değil belki ama direksiyon tepkileri gayet iyi. Arka süspansiyon torsiyon keşke çok kollu olsaydı. 7 ileri DSG de motorla gayet uyumlu ve hızlı. 

Octavia’da bir dizi aktif ve pasif güvenlik sistemleri yer alıyor. Araçta yaya, bisiklet veya bir başka araçla çarpışmayı engellemek adına direksiyonu çeviriyor ve daha kontrollü bir manevra yapılmasını sağlayan Çarpışma Önleme Asistanı, Dönüş Asistanı ve sürücüyü kapıyı açmadan önce bir başka araç veya bisikletli yaklaşması durumunda uyarı veren Araç Çıkış Uyarısı gibi özellikler sunuluyor. Bununla birlikte aracı kuş bakışı 360 derece gösteren Çevre Alan Görünümü asistanı ise, manevraların güvenli ve kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlıyor.

KARAR: Arkadaşlar şunu çok net söylemeliyim, Octavia kesinlikle şu anda sınıfın en iddialı modeli olmuş. Bu otomobil benim ve ailem için ideal bir seçim olurdu. 1.0 TSI motorlu olmasına da takılmam ama 1.5 TSI tercih etmek isterdim.

KUTU YAPALIM

İki versiyon seçeneği ile zengin donanımlar

Skoda Octavia Türkiye’de Elite ve Premium olmak üzere iki donanım seçeneğiyle satışa sunuldu. Her iki versiyon da zengin standart donanımlarıyla öne çıkıyor. OCTAVIA’nın giriş versiyonu olan Elite paketinde Bi-LED ön ve LED arka far grubu, Shift-by-wire şanzıman, 2 kollu DSG yönetme özellikli direksiyon, 8,25 inç Swing multimedya ekranı, 8 hoparlör, Smartlink bağlantı sistemi ve çift bölgeli klima gibi birçok özellik öne çıkıyor. OCTAVIA’nın Premium versiyonunda ise, tüm bunlara ek olarka 10,25 inç dijital gösterge, 10 inç Bolero multimedya ekranı, kablosuz Apple CarPlay, KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma, TOP LED arka far grubu ve dinamik sinyal lambaları ve 17 inç Rotare Aero alaşım jantlar yer alıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir