Peugeot 508
Radikal sedan Peugeot 508’in direksiyonundayız. 508 tasarımı, teknolojisi ve sürüş dinamikleriyle çıtayı oldukça yükseğe taşıyor…
Artılar: Tasarım, kalite, motor ve şanzıman, eğlenceli sürüş
Eksiler: Yüksek fiyat, arka görüş açısı
Yeni Peugeot 508, sahip olduğu özelliklerle sınıfının dengelerini değiştiriyor. Uzunluğu ve tavan yüksekliği premium modeller seviyesine getirilen yeni Peugeot 508, artan genişliğinin de etkisiyle daha olgun ve dinamik bir görünüm sergiliyor. 508 ülkemizde Prime, Allure, GT-Line ve GT donanım paketleri, 1.6 litre turbo benzinli ve 1.5 litre turbo dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Bakalım detaylarda neler var?
Tasarım
Her gören bir daha bakıyor! Şaşırtıcı ama bu böyle. Yeni Peugeot 508, ilk bakışta enerjik ve etkileyici bir görünümle dikkat çekiyor. Coupe tarzında aerodinamik çizgilere sahip olan araç, 1,40 metrelik bir boyutla daha alçak bir siluet sergiliyor. Aracın ön bölümü, agresif tasarım detaylarıyla dikkat çekiyor. Markanın imzası niteliğinde olan merkezi ‘Aslan’ logosuna sahip heybetli ve gösterişli ön ızgarayı, tam LED ön farlar çevreliyor. Markanın en güncel konsept otomobili Peugeot Instinct’ten esinlenilen Yeni Peugeot 508, ince ve keskin bir ifadeye sahip ön far gibi tasarım detaylarıyla aynı zamanda Peugeot 504 ve 504 coupe modellerine de gönderme yapıyor. Dikey konumlu LED gündüz farları özgün bir kimlik kazandırırken, keskin hatlar ve geniş hava girişleri dinamik olduğu kadar agresif bir görünümü de beraberinde getiriyor. 4,75 metre ile 4,83 metre uzunluğundaki önceki nesilden 8 cm daha kısa olan yeni Peugeot 508, kompakt boyutların getirisi olarak daha yüksek manevra kabiliyeti sunuyor. Yüksek omuz çizgisi ve dar cam alanlar kadar çerçevesiz kapılar da dinamik bir görünümü beraberinde getiriyor.
Arkadan bakıldığında üç bölüm olarak tasarlanan ve ince yapısıyla ön farların tasarım dilini devam ettiren üç boyutlu tam LED stop lambalarının arasını boydan boya dolduran parlak siyah panel dikkat çekiyor. Peugeot’nun güncel tasarım dilini yansıtan bu mimari, dinamik bir görünümü beraberinde getirirken kalite algısını da yükseltiyor. Ön tasarımda olduğu gibi arka tasarımda da en güncel konsept otomobillerden esintileri bünyesinde barındırıyor ve marka aidiyetine vurgu yapıyor. Tavan çizgisini zarif bir şekilde devam ettiren bagaj kapağının ardında 487 litrelik bir bagaj gizleniyor.
İç mekan
508 iç mekanıyla tamamen farklılaşıyor. Bu sınıfta görmediğimiz cesurlukta bir kabin bizi karşılıyor. Kaliteli ve Premium hissettiren kokpiti, en güncel Peugeot i-Cockpit nesli domine ediyor. Peugeot i-Cockpit; kompakt boyutlu direksiyon simidi, 8:3 formatında 10 inç büyüklüğünde kapasitif dokunmatik ekran ve 12,3 inç büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü yükseltilmiş gösterge paneli olmak üzere, üç temel yapı elemanını bünyesinde barındırıyor.
Altı farklı ekran moduyla kişiselleştirme imkanı sunan yükseltilmiş gösterge paneli direksiyonun hemen üzerinde konumlandırılıyor ve sürüş ile ilgili tüm bilgileri sürücünün görüş alanında olacak şekilde gösteriyor. Böylece sürücü gözünü yoldan ayırmadan sürüşle ilgili tüm bilgilere kolaylıkla erişim sağlıyor.
Aşağı yukarı gösterge paneli ile aynı yükseklikte bulunan merkezi dokunmatik ekran kullanım ergonomisiyle sürücünün hayatını kolaylaştırmış. Prime donanım seviyesinde 8 inç büyüklüğünde bir ekran sunulurken Allure ve daha üst donanım seviyelerinde 10 inç büyüklüğünde daha büyük bir HD ekran devreye giriyor. Ekranın ve sürücünün elinin altında konumlandırılan ve orta konsola entegre edilmiş olan parlak siyah kısa yol düğmeleri; müzik sistemi, klima, navigasyon, araç ayarları, telefon, mobil uygulamalar ve i-Cockpit Amplify gibi temel fonksiyonlara hızlı erişim sağlıyor.
Eksi 508’de eşya gözü sorunu vardı. Daha doğrusu eşya gözü yoktu! Bu yeni versiyon ile bu soruna da çare bulunmuş. Yalnız örneğin hala bazı kullanışlılık sorunları devam ediyor. Örneğin kablosuz şarjın yeri kötü ve kullanımı zor. İç mekan rakipleriyle mukayese ettiğimizde çok daha havalı ve Premium duruyor ancak ferahlık konusunda 508 biraz geride kalıyor. Özellikle otomobilin tasarımından dolayı arka koltuklarda baş mesafesi biraz sorunlu.
Motor
Test aracımızda 1.5 litrelik 130 beygir gücünde turbo dizel bir motor görev yapıyordu. Bu motor hem tutumlu hem de yeterli performansıyla göz dolduruyor. Ayrıca eat8, 8 ileri otomatik şanzımanla motor uyum içinde çalışıyor. Gerçek kullanımda karma 6,5-7.0 litre bandında tüketim değerine ulaşabiliyorsunuz. 300 Nm tork değeriyle motor 508’i kolayca ilerletiyor.
Sürüş Özellikleri
Peugeot 508’de ECO, Sport, Comfort ve Normal olmak üzere dört sürüş modu seçimi üzerinden aracın sürüş stiline de müdahale etme imkanı tanınıyor. Sistem, motor tepkileri dışında elektrikli süspansiyonla donatılan araçlarda, süspansiyon sertliğine de müdahale ediyor. 508’in en iddialı olduğu yerlerden biri de sürüş dinamizmi… Groupe PSA’nın teknoloji ve bilgi birikimiyle yollara çıkan 508, sürüş keyfi noktasında da markanın DNA’sına sadık bir yapı sergiliyor. Yeni nesil Peugeot modelleri gibi Yeni Peugeot 508 de EMP2 platformu üzerine yükseliyor. Yüksek gövde rijitliği sayesinde sadece üstün sürüş dinamikleri sunmakla kalmayan EMP2 platformu, aynı zamanda önceki nesil ile kıyaslandığında aşağı yukarı 70 kg ağırlık avantajı ve buna bağlı olarak üstün yakıt verimliliği sunuyor. Yine EMP2 platformunun yansıması olarak konforla sürüş dinamizmini aynı potada eriten bir süspansiyon geometrisi beraberinde geliyor. Peugeot 508 için ayarlanan elektrikli direksiyon sistemi, üstün sürüş keyfi ile manevra kolaylığını mükemmel bir şekilde harmanlıyor. Modern ve zarif bir tasarıma sahip elektrikli vites kolu ile kumanda edilen yeni sekiz kademeli EAT8 otomatik şanzıman, sürüş keyfi ile yakıt verimliliğinin en iyi dengesini sunuyor. Yüksek hızlarda ise yalıtım gayet iyi.
Peugeot 508, EuroNCAP kriterlerini de yerine getiren en güncel sürüş destek sistemleri ve zengin bir donanım seviyesiyle yollara çıkıyor: segmentinde bir ilk olan Gece Görüş Sistemi, gece sürüşlerinde de 140 km/s hıza kadar yayaları ve bisikletlileri algılayan yeni nesil Otomatik Acil Durum Fren Sistemi ve Çarpışma Uyarı Sistemi, Aktif Şeritten Çıkma Uyarı Sistemi, Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, Otomatik Far Kontrolü, Hız Sınırı Tanımlaması ve Önerisi, Gelişmiş Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, EAT8 otomatik şanzıman ile dur-kalk desteği de sunan Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi, Şerit Konumlama Asistanı, Şerit Takip Sistemi ve Kör Nokta Uyarı Sistemi.
KARAR: Peugeot 508 bizce segmentinin en iddialı otomobili olmuş. Tasarımı, kalite hissi, sürüş dinamikleri, yüksek donanımı ve performansıyla alkışı hak ediyor.
Peugeot 508 GT-Line 1.5 BlueHDi 130hp EAT8
Motor 1.5 litre, 4 silindirli, 16V, turbo dizel
Güç 130 HP @ 3750 d/d
Tork 300 Nm @ 1750 d/d
Aktarma 8 ileri otomatik, önden çekişli
0-100 kms 1.0 sn
Maksimum hız 208 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 3.8 lt100 km
Ağırlık 1420 kg
Fiyat 289.000 TL