Çağdaş tasarımı ve akıllı sürüş özellikleriyle yeni Micra’yı Türkiye yollarında… Bizler de vakit kaybetmeden yeni modeli teste aldık…

Artılar: Tasarım, iç mekan kalitesi, pratiklik, direksiyon turu

Eksiler: Arka koltuk baş mesafesi, yüksek fiyat

Nissan, uzun zamandır Avrupa’da sattığı yeni Micra’yı sonunda ülkemizde de satışa sundu. Yeni Micra eski versiyonun bütün eksiklerinden kurtulmuş gibi duruyor… Haydi direksiyona!

Tasarım

Tasarımı ile dikkat çeken yeni Micra, tamamen yenilenen yüzüyle daha sportif, daha atletik, daha konforlu ve daha geniş bir görünüme sahip olurken; yeni teknolojik donanımlarla daha premium bir tarz yakalamış. Keskin hatlarla tasarlanan otomobil eski versiyonun o sıkıcı tasarımından kurtulmuş. Özellikle yeni canlı renk seçenekleri Micra’ya çok yakışmış.

İç mekan

Micra’nın şık ve yumuşak malzemelerin de kullanıldığı kabini akıllıca tasarlanmış ve segmentin beklentilerini kolayca karşılayabiliyor. Hele bir önceki model ile mukayese edersek Micra’nın çağ atladığını söyleyebiliriz. Alt yapısını ve ortak teknolojisini kullandığı yeni Renault Clio’dan da bazı izler taşımıyor değil… İçeride ilk dikkatimizi çeken ön konsolun büyük bir bölümünde tamamen yumuşak malzemelerin tercih edilmesi ki bu kalite algısı yükseltmiş. Bolca eşya gözü küçük bir otomobilin olmazsa olmazı ve Micra burada beğenimizi kazanıyor. Gösterge tablosu okunaklı, multimedya ekran ise tamamen yeni. Bu ekran kolay kullanılıyor ama sınıfın en iyisi ne yazık ki değil. Test aracımızda yer alan Bose ses sistemi beklentileri karşılıyor ve ön sürücü kafalığında yer alan hoparlör ile sürüşücüne konser salonu havası yaşatıyor. İç mekan ferahlığı bu sınıf için yeterlikle arka taraf ise beklentilerimizin uzağında… Yani diz ve baş mesafeleri sınfının en iyisi değil… Micra’nın 300 litrelik bir bagaj hacmi var. Bu sınıf için yeterli ve sorunsuz ancak kademeli bir bagaj Micra’da kullanılmamış.

Motor

Nissan Micra’da tek bir motor seçeneği var. 1.0 litre 100 HP turbo motor, 5 ileri manuel ya da 7 ileri CVT şanzıman seçenekleri ile satın alınabiliyor. Test aracımızda CVT otomatik şanzımana yer verilmişti. Micra 100 km’de ortalama 4.7 litre fabrika tüketim verisine sahip ancak gerçek hayatta ve kullanımda bu veri gerçekçi değil.

Sürüş Özellikleri

Micra bir şehir otomobili ve beklentileri kolayca karşılayabiliyor. Çok rahat kullanılıyor, kolay park ediliyor, çevik ve atak… Özellikle direksiyon turu muhteşem. CVT şanzıman şehir içinde sorunsuz ancak otoyol sürüşlerinde çift kavramalı ya da tam otomatik şanzımanların gerisinde kalıyor. Özellikle eski versiyonla karşılaştırdığımızda Micra’nın sürüş dinamizminin ve konforunun bir hayli yükseldiğini görüyoruz. Yeni Micra, Akıllı Teknoloji özellikleri sayesinde artık daha da güvenli. Günlük hayatı ve sürüş deneyimini kolaylaştıran Fren Destek Sistemi, Akıllı Şerit Takip Uyarı Sistemi, Akıllı Çarpışma Uyarı Sistemi, Akıllı Sürüş Kontrolü, Akıllı Çevre Görüş Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hareketli Nesne Algılama Sistemi, Akıllı Şerit Takip Asistanı, Trafik İşareti Tanıma Sistemi ve Akıllı Otomatik Uzun Far Asistanı ile yeni Micra, sınıf atlatan bir teknoloji sunuyor.

Karar: Yeni Micra 4 farklı paketle sunuluyor: Visia, Tekna, Platinum ve Platinum Premium. Fiyat etiketiyse 100 bin TL civarından başlıyor, 150 bin TL’ye kadar çıkıyor. Totale baktığımızda yeni Micra sınıf beklentilerini kolayca karşılıyor. B segmentinde çok önemli bir alternatif olduğunu söyleyebiliriz.

Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT PLATINUM

Motor 1.0 litre, 3 silindirli, turbo benzinli

Güç 100 HP @ 5000 d/d

Tork 144 Nm @ 2000 d/d

Aktarma 7 ileri  CVT otomatik, önden çekişli

0-100 kms 13.0 sn

Maksimum hız 177 km/s

Yakıt tüketim (Ort.) 4.7 lt100 km

Ağırlık 1080 kg

Fiyat 139.900 TL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir