Türkiye’nin popüler pick up modeli L200 yenilendi ve artık hiç olmadığı kadar iddialı…

Artılar: Tasarım

Eksiler: Motor sesi, gürültü

Yeni nesil L200, güvenlik donanımları, geliştirilmiş yol ve arazi performansı, tam zamanlı “Super Select 4WD II” dört tekerlekten çekiş sistemi, yeni eklenen “Off Road” modu, “Yokuş İniş Kontrolü” sistemi ve otomobil konforunu aratmayan iç tasarım özellikleriyle oldukça iddialı…

Tasarım

Önce aracın yeni tasarımından bahsedelim: 6’ncı jenerasyonun en göze çarpan yeniliklerinden biri tasarım. Özellikle de ön tasarım tamamen değiştirilmiş. “Dynamic Shield” (Dinamik Kalkan) olarak adlandırılan tasarım anlayışı çerçevesinde yer verilen, eskisinden 4 cm daha yüksek kaput ve ön farlar, yeni far ve tampon tasarımı, aracı daha kaslı, erkeksi ve sağlam gösteriyor. Bu sayede, önceki modelde en çok eleştirilen “tasarım” konusuna bir nokta konmuş. Bu tasarıma “Rock solid” denildiğini ve bunun “Kaya gibi sağlam” anlamında kullanıldığını belirtelim. Eski modeldeki çift xenon farların yerini, yeni L200’de led farlar almış.

Ayrıca daha düşük gürültü seviyesi elde edilmesi için yolcu kabini ile yükleme alanı arasına bir hava haznesi konmuş ancak bu kolaylıkla görülebilecek bir yerde değil. Yan basamaklar eskisinden daha geniş tasarlanmış, çamurluklar daha şişkin, ön fren diskleri daha büyük ve araçta artık 18 inç’lik jantlar da mevcut. Adblue katkısı kullanılan yeni L200’ün sol tarafında iki adet depo kapağı var. Bunlardan biri motorin, diğeri ise adblue katkısı koymak için yerleştirilmiş. Öte yandan, yeni jenerasyonda ürün gamına dört yeni renk eklendiğini belirtelim. Bunlar: Elmas beyaz, bakır turuncu, grafit gri ve opak kırmızı olarak sıralanıyor. Araca arkadan bakıldığında, led teknolojisinin burada da kendini gösterdiğini görüyoruz.

Eskisiyle aynı platforma sahip olan yeni L200’ün dış boyutları değişmemiş. Araç, hatırlatmak gerekirse 5305 mm uzunluğa, 1815 mm genişliğe, 1780 mm yüksekliğe ve 3000 mm dingil mesafesine sahip. 5 koltuklu, dört tekerlekten çekişli ve Premium donanımlı test aracının boş ağırlığı 1940 kg. Aracın römork taşıma kapasitesi frenli 3100 kg, frensiz 750 kg. Yeni L200’ün taşıma kapasitesi ise 1075 kg. Yerden yüksekliği 205 mm olan aracın dönüş çapı 11.8 metre. Arazi kullanımında öne çıkan veriler olarak ise, aracın yaklaşma açısı 30, karın açısı 24, uzaklaşmak açısı ise 22 derece. Test aracımızda 265/60 R18 boyutlarında jantlar yer alıyordu.

İç mekan

Yeni L200’ün iç mekanına geçtiğimizde, en önemli yenilikler arasında yeni ana gösterge tablosu yer alıyor. İki adet büyük yuvarlak analog gösterge biriminin ortasında artık yeni bir LCD ekran bulunuyor. Yol bilgisayarına da ev sahipliği yapan bu ekrana direksiyon simidinin sağ tarafında yer alan düğmelerle kumanda edilebiliyor. İç mekanda eşya gözlerinin sayısı ve toplam hacmi arttırılmış. Ön konsolda yer alan renkli ve dokunmatik ekran, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekliyor. Aracın iç mekanındaki önemli değişikliklerden biri de yeni arazi modlarını seçmeye yarayan kumanda birimi. El freni bölgesinde yer alan ve basmalı-çevirmeli şekilde kullanılan bu birim sayesinde, 4×4 arazi sürüşünüzde “2H”, “4H”, “4Lc” ve “4LLc” arasında seçim yapabiliyorsunuz. Ayrıca yine burada yer alan bir diğer düğme aracılığıyla zemine göre de ayar yapabiliyorsunuz. Yokuş İniş Destek Sistemi’nin düğmesi de burada. Ayrıca ön konsolda diferansiyel kilidi düğmesi olduğunu da belirtelim. İç mekandaki plastik kalitesinin arttırıldığı söylense de lansmanda kullandığımız araçta sert plastik yer alıyordu. Krom çıtalar ve piyano siyahı malzemeler ise kalite algısını arttırıyor. Öte yandan koltukların yan yükseltileri iyileştirilmiş. Arka koltuk sırasında diz ve baş mesafeleri yeterli. Burada iki adet usb girişi, eşya gözü ve iki bardaklıklı kol dayama olması güzel bir özellik.

Motor

Yeni L200’de motor hacmi 2.2 litreye düşürülmüş. 4 silindirli ve 16 supaplı olan yeni turbo dizel motor 3500 d/d’de 150 HP güç ve 2000 d/d’de 400 Nm tork üretiyor. Aracın maksimum hızı 171 km/s, ortalama yakıt tüketimi ise 7.8 lt/100 km. Karbondioksit salımı 206 g/km olan motor artık 6 ileri otomatik şanzımanla kumanda ediliyor. Vitesler, istenirse vites kolundan ve direksiyon simidindeki kolcuklarla manuel olarak da değiştirilebiliyor. Eskiden L200’de 5 ileri otomatik şanzıman bulunuyordu.

Sürüş Özellikleri

Yeni L200’ü hem asfalt hem de arazide kullanma fırsatımız oldu. Şasisi yükseltilen aracın süspansiyon sistemi de geliştirilmiş. Artık arkada 5 yerine 6 yaprak yay bulunuyor. Arazi kullanımında başarılı 4×4 sistemi, rijit yapısı, sağlam gövdesi ve kararlı vites değişimleriyle beğenimizi kazandı. Direksiyon simidinin sol tarafındaki düğmeyle aktif edilen kamera sistemi, özellikle arazi sürüşleri için önemli bir avantaj sağlıyor. Ön kamera ve 360 derece kameranın yanı sıra yer alan geri görüş kamerası ise park manevraları ve geri dönüşleri konforlu ve güvenli kılıyor. Aracın, asfalt kullanımında eski L200’den daha sessiz olduğunu belirtelim ama yine de bir pick up olarak elbette yoli motor ve rüzgar sesi aldığını vurgulayalım. Motor, eskisinden daha düşük güç ve torka sahip. Bunun nedeni ise Avrupa’daki sıkı emisyon koşulları. Ancak belki ileride, tıpkı rakipler gibi, daha güçlü seçenekler de sunulmaya başlanabilir. Yeni L200’ün sürüşündeki önemli yeniliklerden biri ise eklenen aktif güvenlik sistemleri. Bunlar arasında kör nokta uyarı sistemi, şerit takip uyarısı, arka çapraz trafik uyarısı, ön darbe azaltma sistemi, ultrasonik hatalı hızlanma azaltma gibi önemli sistemler yer alıyor. Araçta önde hava kanallı disk, arkada ise kampana frenler bulunduğunu da belirtelim.

KARAR: Mitsubishi L200 yenilenen versiyonu ile iddiasını ortaya koyuyor. Bu yeni versiyon yine yüksek satış adetleri yakalayacaktır. Ama rakipler de çok güçlü…

Teknik Veriler

Mitsubishi L200 4×4 PREMIUM AT

Motor: 2.2 litre, 4 silindirli, 16V, turbo, dizel

Güç: 150 HP @ 3500 d/d

Tork: 400 Nm @ 2000 d/d

Aktarma: 6 ileri otomatik, 4×4

0-100 km/s: –

Maksimum hız: 171 km/s

Yakıt tüketimi (Ort.): 7.8 lt /100 km

Ağırlık: 2035 kg

Baz fiyat: –

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir