Hyundai’nin motorsporlarında elde ettiği deneyimlerden esinlenerek hazırladığı N Line donanım paketli Tucson’un direksiyonundayız…
Artılar: Tasarım, sportif detaylar, motor ve şanzıman, iç mekan genişliği
Eksiler: Yüksek fiyat
Hyundai, Tucson modeline yeni donanımlar eklemeye devam ediyor. Bu donanımların en yenisinin adı N Line… N-Line; Türkiye’de mevcut bir donanım seviyesinin gövde kiti olmak yerine, alternatif bir donanım olarak sunuluyor. Peki N Line paketli Hyundai Tucson neler vaat ediyor?

Tasarım
Ana strateji olarak; N-Line modeli için dengelenmiş bir lansman fiyatı politikası ile üst donanım paketlerinde Elite ve Elite Plus arasında bir alternatif yaratılırken, en üst donanım seviyesi olan Elite Plus modelinin prestiji ve ikinci el değeri de korunmuş. Donanım olarak N-Line’a özgü sportif gövde kitinin dışında; Elite modeline ek olarak Full LED ön farlar, LED arka stoplar, akıllı bagaj kapağı, elektrikli sürücü koltuğu gibi tasarım ve konfor öğelerini de bünyesine katıyor. Tucson N-Line, güncel versiyondan farklı olarak, dış tasarımdaki petek tarzı ön ızgara, siyah eklentilere sahip ve bumerang şekilli gündüz sürüş farları ile süslenen ön tampon ve 19 inç’lik parlak siyah jantlarla sunuluyor. Özetle en sportif Tucson ile beraberiz… En azından tasarım olarak…

İç mekan
Tucson’un alışageldiğimiz geniş iç mekanında da sportif öğeler sunuluyor. Ortaları nubuk ve kenarları deri, kırmızı dikişli özel tasarım siyah döşeme ile sunulan Tucson N Line, Hyundai’nin yüksek performanslı ürün yelpazesinden esinleniyor. Kırmızı dikişli ve deri döşemeli kokpitin yanı sıra perfore deri direksiyon simidi, sportif alüminyum pedal seti, N logolu vites topuzu ve mat gri plastik aksamlar da sportif bir ambiyansa katkıda bulunuyor. N-Line modelinde özel kırmızı renk detayları, perfore delikli deri direksiyon, N-Line vites topuzu ilk etapta dikkat çekiyor. Süet/Deri uygulaması ise sportif imajı pekiştirmiş.

Motor
Tucson N Line ile özellikle yüksek performans tutkunlarını hedefleyen Hyundai, Türkiye’de sadece 1.6 litrelik CRDI dizel motoru kullanıyor. Hem ekonomi hem de yeterli performans sunabilen 136 beygirlik dizel ünite aynı zamanda 7 ileri DCT şanzımanla ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile dikkat çekiyor. Markanın ilk performans paketli SUV modeli olan Tucson N Line’ın sadece bir başlangıç olduğu, daha sonra birçok modelde benzer sportif öğelere yer verileceği planlanıyor.

Sürüş İzlenimi
N-Line tasarım ve donanım özelliklerinin yanı sıra ayrıca özel süspansiyon sistemiyle de sportif sürüş zevkini arttırıyor. Arkada yüzde 5, önde de yüzde 8 daha sert helezon yaylarıyla, virajlardan beklentileri fazla olan kullanıcılara daha fazla geri bildirim veren bir süspansiyon ile sunuluyor. Ama siz yine de bunu bir spor otomobil tadında asla beklememelisiniz… Sürüş özellikleri konforlu, performans yeterli. 7 kademeli şanzıman da çok konforlu çalışıyor. Yüksek hızlarda bile büyük yan aynalara rağmen yalıtımın da gayet iyi olduğunu söyleyebiliriz.
KARAR: Hyundai Tucson N Line aşırı sportif sürüş hazzı sunan bir model değil. Ama tasarım detaylarıyla gerçekten de çok havalı ve sportif duruyor. Üzerinde yer alan Body Kit çok yakışmış ayrıca içeride de işler yolunda. Sportif görünen iyi bir aile SUV’u ile beraberiz… Üstelik 4X4…
Teknik Veriler
Hyundai Tucson N Line
Motor 1.6 litre, 4 silindirli, 16V, turbo dizel
Güç 136 HP @ 4000 d/d
Tork 320 Nm @ 2000 – 2250 d/d
Aktarma 7 ileri DCT otomatik, 4×4
0-100 kms 1.2 sn
Maksimum hız 180 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 5.1 lt100 km
Ağırlık 1676 kg
Fiyat – TL