Türkiye’nin en popüler otomobillerinden Civic sedanın LPG’li versiyonu ile beraberiz.

Artılar: Düşük tüketim, tasarım, konfor

Eksiler: Performans, yalıtım

Kısa bir süre önce Civic hafif bir makyaj görmüştü. Biz de geçtiğimiz sayılarımızda turbo benzinli Civic testine sayfalarımızda yer vermiştik. Bu sefer de Civic sedanın en çok tercih edilen LPG’li versiyonu ile beraberiz. Bakalım yeni model neler vaat ediyor!

Tasarım

Honda Civic Sedan’ın yenilenen versiyonunda daha sportif bir görünüm kazanan dış tasarım ve güvenlik donanımı dikkat çekiyor. Yenilenen sportif ön tampon ve jantlar Civic sedan’ı çok daha sportif bir görünüme kavuştururken, aktif güvenlik ve sürüş destek sistemleriyle olası bir çarpışma anında oluşan enerjiyi gövde iskeletinde emerek, kabin içini maksimum düzeyde korumaya alıyor. Aslında yapılan enilik biraz tutucu olmuş. Çünkü inanın eski versiyon ile yenisini ayırt etmek çok zor.   

İç mekan

İçeride her zamanki gibi işler yolunda. Civic sınıfının en pratik ve en geniş iç mekanıyla birlikte en geniş bagajına sahip olmasını sürdürüyor. Nispeten kaliteli malzemelerle bezenen kokpit yalın ve kullanışlılığı geliştirilen dijital gösterge tasarımıyla da modern bir kokpit ambiyansı sunuyor. LPG butonu konsolun solunda yer alan bir düğme aracılığıyla kontrol ediliyor. Eşya gözü açısından da sorun yok. Arka koltuklarda diz mesafesi gayet geniş. Orta konsolda yer alan multimedya ekranı dokunmatik ama fiziksel kumandaları da var. Bu gayet olumlu olmuş. Ekran kalitesi ortalamalarda ve bizce daha iyi olmalı. Bu ekran Apple Car Play uyumlu da… Civic Eco’nun gösterge bölümünde LPG için kalan yakıt miktarı, ortalama yakıt tüketimi ve menzil bilgisi yer alıyor.

Motor

Honca Civic ECO LPG’nin 1.6 litre i-VTEC motoru 125 beygir gücünde. Bu motor tabi ki serinin en güçsüz olanı. 152 Nm tork değeri de bu otomobilin performanstan çok düşük yakıt tüketimini hedeflediğini bize anlatıyor… Tek tuşla aracınızı ister LPG modunda ister Benzinli olarak kullanabiliyorsunuz.

Sürüş Özellikleri

Honda Civic ECO LPG’de CVT şanzımana yer verilmiş. Bu şanzıman şehir içinde gayet konforlu ve sorunsuz. Ama yüksek hızlarda aynı keyfi verdiğini söylemek zor. LPG’li Civic makul bir performansı düşük tüketim ile sunuyor. Bu modelde 1.5 turbonun performansı tabi ki yok. Yol tutuş limitleri yüksek ve sürüş hissinin de iyi olduğunu söylemekte yarar var.

KARAR: Honda Civic ECO LPG ana hatlarıyla iyi bir otomobil. Satın alma maliyeti baştan biraz yüksek ama özellikle şehirde yüksek km’ler yapıyorsanız tercih edebilirsiniz. Civic Sedan ECO LPG ülkemizde Dream, Elegance ve Executive donanımlarıyla satılıyor ve ayrıca manuel seçeneği de bulunuyor.

Teknik Veriler

Honda Civic Sedan 1.6L Executive Eco (Otomatik)

Motor 1.6 litre, 4 silindirli, benzin ve LPG

Güç 125 HP @ 6500 d/d

Tork 152 Nm @ 4300 d/d

Aktarma CVT otomatik, önden çekişli

0-100 kms 11.5 sn

Maksimum hız 196 km/s

Yakıt tüketim (Ort.) 6.5 lt100 km

Ağırlık 1319 kg

Fiyat – TL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir