Sportif tasarımı ve dinamik sürüşüyle öne çıkan tamamen yeni Corolla HB testindeyiz…

Artılar: Tasarım, şehirde sessiz sürüş, düşük yakıt tüketimi
Eksiler: Yüksek fiyat

Corolla Hatchback, hibrit versiyonuyla kompakt hatchback segmentindeki en iddialı ve farklı modellerden biri olabilir. Evet! Çünkü bu sınıfta henüz hibrit rakibi yok… Bakalım bu model neler vaat ediyor…

Tasarım
Kırmızı olsun, üç kuruş fazla olsun lafı boşuna söylenmemiş… Corolla HB kırmızı rengiyle adeta yanıyor. Otomobilin tasarım hatları tamamen japon otomobil mimarisini andırıyor desek yanlış olmaz… Toyota’nın Under Priority ve Keen Look tasarım dilinin evrimleşmiş halini kullanan Corolla Hatchback, dinamik hatlarını LED farları ve entegre gündüz farlarıyla birleştirmiş. Modelin arka tasarımı ön taraftan daha çekici… Daha kaslı arka bölüm ve çamurluklar aracı daha sportif gösteriyor. Bagaj kapağının üzerinde yer alan tavan spoyleri ise, Corolla Hatchback’in sportif tasarımını daha ileriye taşıyor. 17 inç alüminyum alaşım jantlar da bu sportifliğe katkıda bulunuyor… Yeni platformla birlikte önceki nesle göre 40 mm daha uzun ve 20 mm daha alçak olan yeni Corolla HB, bu sayede içerideki kullanım alanından ödün verilmeden daha çekici ve akıcı çizgileriyle dikkatleri üzerine topluyor. Corolla Hatchback, 4370 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1455 mm yüksekliğe ve 2640 mm aks aralığına sahip…
İç mekan
Bu sınıfta iç mekan biraz sorunludur aslında ama Corolla HB yolcularına geniş bir iç mekan sunuyor. Hem önde hem de arkada diz ve baş mesafeleri gayet iyi. Aracın malzeme kalitesi de beklentilerin üstünde… Bolca eşya gözü kullanılması da olumlu bir özellik. Yolcularına rahat ve ferah bir atmosfer sunan Corolla Hatchback, sürücüsünü de yolla bütünleştiren sürüş karakterini ve kullanım kolaylığı ile kombine ediyor. Deri ve kumaş kaplı koltuklar çok şık duruyor ve sizi kolayca sarıyor. Corolla HB’in kabininde sunulan gelişmiş teknolojik özellikler, kişiselleştirilebilen 3 boyut efektli 7 inç’lik çok fonksiyonlu dijital göstergeler, ortaya konumlandırılan 8 inç’lik dokunmatik ekrana sahip Toyota Touch 2 multimedya sistemi, hibrit versiyonlarda standart olarak sunulan kablosuz şarj ünitesi, 10 inç’lik ön cama yansıtmalı renkli gösterge ekranı, ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları bulunuyor. Opsiyonel olarak tercih edilebilen açılabilir panoramik cam tavan ise aracın kabinini daha da çekici hale getirmiş. Otomobilin bagaj hacmi 361 litre… Bu değerin pek parlak olduğunu söyleyemeyiz keza B sınıfta bile bundan geniş bagajlar var… Multimedya akran apple car play ve Android Auto destekli ve kolay kullanılıyor.

Motor

122 HP’lik 1.8 litre hibrit motor düşük yakıt tüketimine ve düşük CO2 emisyonuna sahip… Corolla Hatchback Hybrid, sürüşlerini günlük kullanımlarda yüzde 50’ye kadar oranda elektrikli motoruyla gerçekleştirebiliyor. Sistem tamamen otomatik çalışıyor ve sürücü tarafından hissedilmiyor. Araç elektrikli motorla çalışıyor ve ardından gaz tepkilerinize göre benzinli motoru devreye alıp iki motoru birlikte çalıştırıyor. Özellikle şehirde sakin kullanımda 4.0 litrelerde gezmek mümkün…

Sürüş Özellikleri
Yeni Corolla Hatchback, ilk bakışta dikkatleri üzerine toplayan tasarımıyla birlikte Toyota Yeni Global Mimarisi TNGA platformunun getirdiği sportif sürüşü buluşturuyor. Corolla Hatchback, yeni platformun getirdiği düşük ağırlık merkezi, çok noktalı bağlantıya sahip arka süspansiyonu ve daha rijit gövdesi gibi avantajlarla birlikte sürüş konforundan ödün vermeden daha iyi yol tutuşu sağlıyor. Hibrit versiyonlarında standart olarak sunulan Toyota Safety Sense teknolojisi, gündüz ve gece yaya algılama özelliğini içeren Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS), Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), otomatik yönlendirme desteğini içeren Şerit Takip Sistemi (LDA) ve Otomatik Yanan Uzun Farlar (AHB) teknolojilerini de barındırıyor.

KARAR: Toyota Corolla HB, hibrit motoruyla özellikle şehir içinde oldukça tutumlu bir yapı sergiliyor. Araç performans olarak da gayet iyi bir yerde duruyor. Arka süspansiyonların bağımsız olması da onu bir adım öne çıkartıyor. Burada en büyük sorun bizce 1.2 turbo beslemeli kardeşiyle arasındaki 30-35 bin TL’lik fark… Buna değer mi? Karar sizin…

Teknik Veriler
Toyota Corolla HB Hybrid Passion X-Pack e-CVT
Motor 1.8 litre, 4 silindirli, benzinli + elektrikli motor
Güç 122 HP
Tork 142 Nm @ 3600 d/d + 163 Nm elektrik motoru
Aktarma cvt şanzıman, önden çekişli
0-100 kms 10.9 sn
Maksimum hız 180 km/s
Yakıt tüketim (Ort.) 3.6 lt100 km
Ağırlık 1360 kg
Fiyat 285.350 TL

YAZI: SİNAN SERTOĞLU

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir