Makyajlı Volkswagen Passat’ın 2.0 litrelik turbo dizel motora ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonunu test ettik.
Artılar: Performans, malzeme kalitesi, konfor, bagaj hacmi
Eksiler: Fiyat, yüksek şaft tüneli, sunroof perdesi manuel
Satış adetleri bakımından Türkiye’de D segmentinin açık ara lideri olan Volkswagen Passat’ın makyajlı versiyonu satışa sunuldu. Bu sayfalarda, makyajlı Passat’ı sizler için inceledik.
Gerek perakende gerekse filo müşterileri tarafından çok sevilen otomobillerden biri olan Volkswagen Passat, ilk kez 1973 yılında yollara çıkmıştı. Sedan ve Variant (Station wagon) gövde tiplerine sahip olan otomobil, 2014 yılında B8 kodlu yeni jenerasyonuna kavuşmuştu. Takvimler 2019’u gösterdiğinde ise makyajlı versiyonu yollara çıktı. Tasarım konusunda otomobilin genel görünümü ve silueti korunmuş olmakla birlikte yeni ön ve arka tamponlar dikkat çekiyor. Ayrıca aydınlatma sisteminde çıta daha yukarıya taşınmış. Öyle ki, test aracımızda yer alan IQ led Matrix farlar, hem şık bir görünüm sağlıyor hem de özellikle gece sürüşlerinde güvenliği arttırıyor. Aracın donanımına eklenen led sis farları da, ön görünümde bütünsellik sağlamış. Öte yandan, ön ızgarada da tasarım değişikliğine gidilmiş. Far grubuna kadar devam eden radyatör ızgarası, artık aşağıya doğru indikçe öne gitmiyor, krom çıtalar yere dik bir şekilde iniyor. Beş yeni gövde rengi seçeneğinin sunulduğu makyajlı Passat’ın arka kısmında, amblemin alt kısmında yer alan büyük “Passat” yazısı, belki de en çarpıcı yenilik. Dinamik led ön ve arka sinyaller ile yeni krom egzoz çıkışları, diğer yenilikler arasında yer alıyor. R-Line gövde kitli test aracımızda bolca krom çıta kullanımı, gövdenin yan kısımlarında R-Line logoları, R-Line marşpiyeler ve karartılmış arka stop grubu bulunuyor.
Makyajlı Passat’ın boyutlarında herhangi bir değişiklik bulunmuyor. Hatırlatmak gerekirse; otomobilin uzunluğu 4775 mm, genişliği 1832 mm, yüksekliği 1483 mm, dingil mesafesi ise 2786 mm. Passat’ın bagaj hacmi ise devasa: 586 litre. 235/45 R18 boyutlarında lastiklere sahip otomobilin dönüş çapı ise 11.7 metre.
İç mekana gelecek olursak, burada da makyaj öncesi Passat’ın genel tasarım anlayışı korunmuş. Ancak yine de önemli değişiklikler söz konusu. Bunlardan en fazla göze çarpanı yeni direksiyon simidi. Yenilenmiş iç dekorların yanı sıra daha büyük telefonlar için optimize edilmiş bir kablosuz şarj alanına yer verilmiş. Ön ve arkaya yerleştirilmiş usb girişlerinin Type-C olduğunu belirtelim. “Elegance” donanımlı test aracımızda opsiyonel olarak satın alınan, 9.2 inç büyüklüğünde “Discover Pro” multimedya sistemi bulunuyor. Harekete duyarlı, gelişmiş bir sistem olan “Discover Pro”, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekliyor. Hemen belirtelim: Opsiyonel olarak Discover Pro satın alınmazsa, burada 8 inç’lik “Composition Media” sistemi yer alıyor. “Active Info Display” adlı tam dijital ana gösterge tablosu, çeşitli görünümlerle kişiselleştirilebiliyor ve başarılı bir çalışma prensibine sahip. 14 yöne elektrikli olarak ayarlanabilen, hafızalı, ısıtmalı ve masajlı sürücü koltuğu övgüyü hak ediyor. Ambiyans aydınlatması iç mekan kalitesini arttırırken eşya gözü ve bardaklık konusunda cömert bir kokpit sunulduğunu da ekleyelim. Arka koltuk sırasında diz, baş ve omuz mesafeleri başarılı ancak yüksek şaft tüneli nedeniyle ortada oturacak olan yetişkin, ayaklarını koyacak yer konusunda sorun yaşıyor. Malzeme ve işçiliğin üst seviyede olduğu otomobilde iç mekandaki tüm aydınlatmalar da led teknolojili.
Test aracımızda Passat’ın Türkiye’deki en güçlü motoru bulunuyor: 2.0 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motor, 7 ileri DSG (çift kavramalı otomatik) şanzımanla kumanda ediliyor. 4000 d/d’de 240 HP güç ve 1750-2500 d/d’de 500 Nm tork üreten motor, 4Motion adlı dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Otomobilin maksimum hızı 247 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi ise 6.4 saniye. Passat 2.0 TDI DSG 4Motion’ın fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 5.7 lt/100 km, karbondioksit salımı ise 148-150 g/km.
Yukarıdaki paragrafta yazdığımız motor özellikleri, sürüşün ne kadar iddialı olduğunu ortaya koyuyor. Öyle ki, otomobil gaz pedalına bastığınız an, sanki bir spor otomobilmiş gibi öne atılıyor. Yani o prestijli ve sakin dış tasarım, yerini bir atlete bırakıyor. Şanzıman hızlı vites değiştiriyor, yol tutuş da başarılı. Araçta çeşitli sürüş modları (bir tanesi kişiselleştirilebiliyor) ve adaptif şasi kontrolünün de olduğunu belirtelim. Tüm bunlar sayesinde; isteyene konfor, isteyene yüksek performans sunan bir otomobil hazırlanmış. 581 km ve 21 saat 34 dakika süren, 27 km/s ortalama hızda gerçekleştirdiğimiz testimizde 8.7 lt/100 km’lik tüketim değeri elde ettik. Bu jenerasyonda (B8), Euro NCAP’ten 2014 yılında 5 yıldız almış otomobilde fren pedalının hissi ve fren mesafesi başarılı. Yalıtım konusunda sınıfının en iyi modellerinden biri olan Passat’ın bu versiyonunda, sürüş sırasında iç mekana biraz motor sesinin sızdığını belirtelim. Muhtemelen benzinli versiyonda iç mekana böyle bir ses girmiyordur.
Makyajlı Passat, sedan gövde tipinde Türkiye’de dört motor seçeneğiyle satılıyor. Bunlar 1.5 TSI 150 HP, 1.6 TDI 120 HP, 2.0 TDI 150 HP ve bu sayfalarda gördüğünüz 2.0 TDI 240 HP. İlk üç seçenek önden çekiş, son seçenekse dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Tüm Passat modelleri DSG şanzımanla satılıyor ve fiyatları 238.000 TL ile 508.200 TL arasında değişiyor. Donanımlar ise Impression, Business ve Elegance olarak sıralanıyor. Passat, ülkemizde D segmentine domine etmeye devam edecek gibi görünüyor. Hele bir de gelecek nesil Türkiye’de üretilirse gücünü daha da arttıracaktır.
Teknik veriler:
Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4Motion
Motor: 1968 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, dizel
Güç: 240 HP @ 4000 d/d
Tork: 500 Nm @ 1750-2500 d/d
Aktarma: 7 ileri otomatik (DSG), 4×4
0-100 km/s: 6.4 sn
Maksimum hız: 247 km/s
Yakıt tüketimi (Ort.): 5.7 lt /100 km
Baz fiyat: 508.200 TL