Peugeot, otomotiv dünyasında yeni bir yaşam tarzına geçiş yapmaya hazır olanlar için yeni SUV 2008 modelini satışa sunuyor. Yeni SUV 2008, ‘Unboring the Future’ mottosuyla sürüş keyfi odağını devam ettiren Peugeot’nun ultra modern bir yorumu olarak tüketiciler ile buluşuyor. Yeni SUV 2008, boyutlarıyla gerçek bir SUV duruşu ortaya koyarken güçlü ve özgün tasarımı ile dikkat çekiyor.
29 Ocak 2020 tarihi itibariyle Peugeot Yetkili Satıcıları’nda yerini alacak olan yeni Peugeot SUV 2008, 148.500 TL’den başlayan lansman fiyatları ile tüketicilerin beğenisine sunulacak.
Önceki nesli ile tüm dünyada yaklaşık 1,2 milyon adet satış gerçekleştirilen Peugeot SUV 2008 daha güçlü ve etkileyici tasarımı ile Türkiye’deki tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Modern otomobil teknolojilerinin tüm gereksinimlerini karşılayan yeni SUV 2008, Peugeot markasının sahip olduğu bilgi birikimi ve deneyimini bünyesinde bulundururken, yeni nesil Peugeot i-Cockpit® 3D ile fark yaratıyor. Pazara iddialı bir şekilde giriş yapmayı planlayan yeni SUV 2008’in benzinli ve dizel motor seçenekleri olacak.
SUV çıtası yükseliyor
Güçlü ve özgün tarzıyla yeni Peugeot SUV 2008 arzu nesnesi bir otomobil. Peugeot SUV tarihinde tamamen yeni bir sayfa açmayı hedefleyen SUV 2008 bir yandan özgün bir tasarım ortaya koyarken, diğer yandan markanın SUV modelleriyle uyumlu bir görünüm sergiliyor. Yatay motor kaputu, cam konumu ve güçlü omuz çizgisi de dahil olmak üzere her bir tasarım detayıyla tipik SUV görünümüne sahip Peugeot SUV 2008 yere sağlam basan ve güven veren bir duruş gösteriyor.
Marka aidiyetine vurgu yapan ön ızgarayla birlikte, özenle tasarlanmış motor kaputu ve LED gündüz farları da yine marka tasarım kodlarına gönderme yapan detaylar olarak dikkat çekiyor. Profilden bakıldığında alışılmışın dışında çizgiler kadar farklı üçgen formlar da hemen fark ediliyor. Hacimli çamurluk bölgeleri güçlü bir görünüm sergiliyor. Önden başlayarak arkaya doğru devam eden güçlü çizgiler bagaj kapağında son buluyor.
Arkaya doğru genişleyen omuz çizgisi kadar stop lambalarının arasını birleştiren siyah şerit ve PureTech 130 motor seçeneğinde tampona entegre çift egzoz çıkışı gibi detaylar güçlü bir görünüm sunuyor. Yine arkadan bakıldığında aslan pençesi tasarımlı üç şeritli LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapıyor. Üstelik bu marka imzası tüm versiyonlarda standart olarak bulunuyor.
Yeni SUV 2008’de, var olan standart renkler dışında sunulan Elixir Kırmızı, Vertigo Mavi ve Fusion Turuncu gibi gövde renkleriyle daha havalı, daha çekici ve daha çarpıcı bir dış görünüm elde ediliyor. GT Line versiyonunda sunulan Black Diamond siyah tavan, cam direkleri ve C sütunu kaplamaları son derece şık ve kaliteli bir görünümü beraberinde getiriyor.
Monotonluğa son
Dış tasarımda olduğu gibi iç tasarımda da renkler kadar kullanılan malzemeler de titizlikle seçilirken, kapı döşemelerinde Active donanım seviyesinde turuncu, Allure donanım seviyesinde mavi dekoratif süslemeler bulunuyor.
Allure versiyonunda sunulan mavi döşemeler ferah bir ambiyans sunarken aynı zamanda teknolojik üstünlüğe de gönderme yapıyor. Dinamik tasarımıyla dikkat çeken GT Line versiyonunda ise Adamite dikişli döşemeler ile şık bir atmosfer yaratılıyor, ön konsolda ve kapı döşemelerinde ambiyans aydınlatması yer alırken bunlar dokunmatik ekran üzerinde sekiz farklı renk ile canlandırılabiliyor.
Çok yönlü ve konforlu sürüş deneyimi
Yeni CMP (Common Modular Platfrom) platformu için bir rekor olan arka koltuk genişliği yeni Peugeot SUV 2008’i SUV sınıfının en kullanışlı ve çok yönlü aracı yapıyor. 4,30 metre uzunluğa ve 2,60 metre dingil mesafesine sahip otomobil son derece kullanışlı 434 litrelik (VDA V210) bir bagaj hacmi kullanıma sunuyor. Arka koltuklar katlandığında düz bir yükleme zemini oluşan bagajda, versiyona bağlı olarak sunulan iki katlı ayarlanabilir bagaj zemini bagajın fonksiyonelliğini destekliyor.
Zekice konumlandırılmış saklama alanları sayesinde küçük eşyaların neden olabileceği karmaşa ve kalabalık ortadan kalkıyor. Kapı panellerindeki ceplerin yanında araç içinde birçok fonksiyonel saklama alanı bulunuyor.
Sürücü ve beraberindeki yolcular, versiyona göre isteğe bağlı ya da standart olarak sunulan açılır tavan sayesinde ferah ve aydınlık bir kabinin keyfini sürüyor. Açılır cam tavan, arka koltuk yolcularının baş mesafesini kısıtlamamak için dışarıya doğru açılıyor.
Yeni Peugeot i-Cockpit® 3D ile çok daha teknolojik
Peugeot i-Cockpit® kompakt boyutlu direksiyon simidi ve geniş dokunmatik HD ekran ile kusursuz kullanım ergonomisi sunuyor. Şimdi de buna yenilikçi bir 3D yükseltilmiş holografik gösterge tablosu ekleniyor. Tanıtıldığı günden bu yana beş milyon kullanıcının beğenisini kazanmış Peugeot i-Cockpit® yeni versiyonuyla yeni Peugeot SUV 2008’de tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Yeni Peugeot i-Cockpit® 3D ile tüm bilgiler doğrudan sürücünün görüş alanında toplanıyor. Versiyona bağlı olarak Peugeot i-Cockpit® 3D gösterge paneli bilgiyi bir hologram gibi yansıtıyor ; dinamik göstergeler önem derecesine veya aciliyete bağlı olarak görüş alanına yaklaşarak sürücünün reaksiyon süresini yarım saniye kadar kısaltıyor. Segmentte bir ilk olan
Peugeot i-Cockpit® 3D, sürüşü her yönden geliştirerek; verimliliği, okunabilirliği ve güvenliği her zaman en üst seviyede tutuyor.
Versiyona bağlı olarak 10 inçe kadar büyüklüğe sahip olan dokunmatik ekran kısa yol butonları üzerinden veya yeni sesli komut sistemi üzerinden kumanda ediliyor.
İç mekan, Nappa deri dahil olmak üzere dokunma hissi uyandıran yumuşak ve kaliteli malzemelerle bezeniyor. Kapı panelleri ve konsoldaki detaylarda karbon görünüm dikkat çekerken, modern tasarımıyla görsel bir şölen sunan EAT8 şanzımana ait vites kolu elektrikli kumanda sistemiyle rahat bir kullanım sunuyor. Sürücüye manuel vites değiştirme imkânı sunan direksiyon üzerindeki vites değiştirme kulakçıkları daha sportif bir sürüş hissini beraberinde getiriyor.
Modern, bağlanabilir ve teknolojik
Bu sınıfta benzersiz ve nadir olan sürüş destek sistemleri Peugeot markasının üst sınıflardan elde ettiği bilgi birikimi ve deneyime dayanıyor.
Yarı otonom sürüşe giden yolda önemli bir adımı temsil eden Drive Assist Plus kapsamında, şeritte aracın konumunu belirlemeye yardımcı olan şerit konumlandırmayla bağlantılı aktif şerit takip sistemi ve EAT8 otomatik şanzımanla birlikte dur-kalk özelliğini destekleyen adaptif hız sabitleme sistemi bir arada kullanılıyor. Park Assist, bir park yerine girerken ve çıkarken otomatik olarak direksiyon simidini yönetiyor. Otomatik acil durum fren sistemi, gece ve gündüz sürüşlerinde 5 km/s ile 140 km/s arasındaki hızlarda yayaları ve bisikletlileri algılıyor. Aktif şerit takip sistemi, takip mesafesi uyarısı, otomatik uzun far yardımcısı, ‘Girilmez’ ve ‘Dur’ dahil gelişmiş trafik işareti tanımlama sistemi ve hız sınırı önermesi, aktif kör nokta uyarı sistemi ve elektrikli el freni gibi sistemler sürücünün hayatını kolaylaştırırken sürüş güvenliğine katkı sağlıyor. Tıpkı elektronik sürüş destek sistemleri gibi akıllı telefonlar da yeni SUV 2008 ile olan birlikteliğimizin vazgeçilmezlerinden biri. Akıllı telefona ait bilgiler; Apple CarPlayTM ve Android AutoTM gibi protokoller üzerinden oluşturulan MirrorScreen bağlantısı ile bilgi-eğlence sistemine ait ekrana aktarılıyor. Orta konsoldaki kablosuz şarj noktası dışında versiyona bağlı olarak önde iki (biri USB-C) ve arkada iki olmak üzere dört adet USB girişi bulunuyor.
Benzersiz sürüş keyfini ana odak noktasında tutan Peugeot, ürün gamının yeni üyesinde de ünlü yüksek performanslı ses sistemleri geliştiricisi ve üreticisi Focal® ile olan işbirliğine devam ediyor ve yolculuklar keyfe dönüşüyor. Üç yıldan daha uzun süren bir geliştirme sürecinin ürünü olan yüksek performanslı ses sistemi; Peugeot SUV 3008, SUV 5008 ve 508 modellerinin ardından yeni Peugeot SUV 2008’de de kullanıma sunuluyor. Mükemmel bir akustik performansa sahip olan sistem; dört adet alüminyum tweeter, dört adet 165 mm woofer, bir center tipi hoparlör ve bir adet subwoofer olmak üzere 10 adet hoparlörden oluşuyor. Hoparlörleri 12 kanal 515 Watt gücünde bir amplifikatör besliyor.
Heyecan veren seçim
Yeni CMP platformunu kullanan yeni Peugeot SUV 2008 farklı motor tipleri olan bir ürün ve müşterilerine benzinli veya dizel motor ve altı ileri manuel ya da sekiz ileri tam otomatik EAT8 vites kutusu olmak üzere iki farklı güç ve aktarma organı tipinden birini seçme özgürlüğü sunuyor. Ayrıca kullanıcının sürüş deneyimini versiyona bağlı olarak “Eco”, “Normal” ve “Sport” olmak üzere farklı sürüş modları ile en üst seviyeye taşıyor. Daha etkin bir sürüş güvenliği için isteğe bağlı olarak sunulan Grip Control eğim iniş yardımcısı (HADC) ile destekleniyor.
Benzinli ya da dizel tüm güç ve aktarma organları; Active, Active Sky Pack, Allure, ve GT Line olmak üzere dört farklı donanım seviyesiyle sunuluyor. Ürün gamının en üst noktasını oluşturan GT Line versiyonunda üç aslan pençesi tasarımıyla Full LED projektörler, 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar ve Adamite dikişli siyah döşemeler, dinamik koltuklar ve alüminyum pedallardan oluşan daha seçkin ve şık bir iç mekân olmak üzere görsel farklılıklar bulunuyor.
En güncel Euro 6 normunu karşılan benzinli ve dizel motorlar
Yeni Peugeot SUV 2008’de kullanıma sunulan motorlar en güncel Euro 6 emisyon normlarını karşılamak üzere; Start&Stop ve partikül filtresi de dahil olmak üzere birçok teknolojik ekipmanla donatılıyor. Motorla kombine edilen yeni sekiz kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile motorların performans, konfor ve verimlilik seviyesi daha da artırılıyor.
Mart ayında Türkiye’de satışa sunulması planlanan üç silindirli 1,2 litre hacimli turbo benzinli ve Euro 6d normuna uygun PureTech 130 S&S, 6 ileri manuel veya EAT8 8 ileri otomatik vites kutusu ile sunuluyor. 29 Ocak itibariyle satışta olacak dizel cephesinde ise, her biri dört silindirli 1,5 litre hacimli turbo dizel ve Euro 6d normuna uygun iki farklı seçenek sunuluyor: BlueHDI 100 S&S 6 ileri manuel, BlueHDI 130 S&S ise EAT8 8 ileri otomatik vites kutusu ile tercih edilebilecek.
Yeni Peugeot SUV 2008’in versiyon bazlı fiyatlarını aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz: